printlogo


کد خبر: 219133تاریخ: 1399/9/3 00:00
جوان‌ها خط و نشان کشیدند
پایان عصر نادال و جوکوویچ؟

رافائل نادال و نواک جوکوویچ که در طول تقریباً دو دهه خود را در میان اسطوره‌های تنیس جا داده‌اند، در سواحل جنوبی رودخانه تیمز لندن برابر جوانان تسلیم شدند. در دوازدهمین و آخرین دوره برگزاری تور آخر سال در لندن، این دو تنیسور بزرگ، مردان شماره یک و دو جهان، که روی هم 36 قهرمانی در گرنداسلم ها دارند، برابر دانیل مدودف و دومینیک تیم شکست خوردند و دو تنیسور جوان به فینال تور اساتید راه یافتند تا برای پنجمین سال متوالی، این رقابت‌ها یک قهرمان جدید داشته باشد. این چیزی نبود که مسئولان برگزاری تور پایان سال در آخرین دوره و قبل از انتقال به تورین انتظارش را داشتند.

نادال 34 ساله که مسن‌ترین بازیکن تورنمنت بود و با 16 صعود متوالی به این تورنمنت رکورددار است (او شش بار قبل از شروع تورنمنت از حضور در مسابقات انصراف داده)، باید یک سال دیگر صبر کند تا شاید به نخستین قهرمانی در این مسابقات هشت نفره برسد. جوکوویچ هم می خواست با رکورد شش قهرمانی راجر فدرر در این مسابقات برابر شود اما او هم منتظر می‌ماند و به جای اینکه نادال و جوکوویچ برای پنجاه و هفتمین بار رودرروی هم قرار گیرند، تیم و مدودف دیشب برای پنجمین بار با هم روبه‌رو شدند.
نادال در سه بازی قبلی خود برابر مدودف روس و 24 ساله به پیروزی رسیده بود از جمله در فینال سال 2019 اوپن آمریکا اما این تنیسور 198 سانتیمتری که سال گذشته با سه باخت در مرحله گروهی حذف شد، امسال با سه برد در مرحله گروهی از جمله برابر جوکوویچ به نیمه‌نهایی و بعد با بردن نادال به فینال صعود کرد. نادال در ست اول 6 بر 3 به پیروزی رسید اما دو ست بعدی را 7 بر 6 و 6 بر 3 باخت
تیم، قهرمان اوپن آمریکای امسال هم که سیصدمین پیروزی دوران حرفه‌ای خود در بالاترین سطح مسابقات را به دست آورد، دومین بازیکنی شد که برابر «سه بزرگ» حداقل پنج پیروزی به دست آورده؛ او جوکوویچ و فدرر را پنج بار و نادال را شش بار شکست داده (به ترتیب برابر این سه نفر، 7، 2 و 9 باخت دارد). نفر دیگر اندی ماری است.
 
 


Page Generated in 0.0075 sec