printlogo


کد خبر: 219129تاریخ: 1399/9/3 00:00
خبر کوتاه

انتشار آمار نمونه‌های دوپینگ در جهان
 ثبت ۲ نمونه مثبت برای ایران
آماری از تخلفات دوپینگ از اول ژانویه تا اول اکتبر ۲۰۲۰ (۱۱ دی ۹۸ تا ۱۰ مهر ۹۹) منتشر شد که نگرانی‌هایی را برای ورزشکاران حرفه‌ای ایجاد کرده است.
در بین رشته‌های ورزشی دوومیدانی با ۹۹ نمونه مثبت در صدر قرار دارد. بعد از آن وزنه‌برداری و سوارکاری به ترتیب با ۳۹ و ۲۰ نمونه در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.
فوتبال آمریکایی و بیسبال هم هر کدام ۱۸ نمونه مثبت را ثبت کرده‌اند. نمونه‌های مثبت در رشته‌های والیبال، سه‌گانه، اسنوبورد، هاکی، کانوئینگ، اسکی آلپاین ۲ مورد بوده است.
در بین کشورها نیز آمریکا با ۵۴ نمونه در صدر قرار گرفته است. کشورهای روسیه و کنیا به ترتیب با ۳۲ و ۱۸ نمونه مثبت در جایگاه دوم و سوم هستند. بعد از آن ایتالیا با ۱۷، انگلیس با ۱۳، برزیل، هند و آفریقای جنوبی با ۱۱ مورد در مکان‌های بعدی قرار دارند.
کشورهای ایران، عراق، ترکیه، نیوزیلند، عمان، یونان و اتریش ۲ نمونه مثبت در این تاریخ داشته‌اند.
در این گزارش البته جزئیات بیشتری از دو نمونه مثبت ایران آورده نشده و مشخص نیست که این دو جواب مثبت مربوط به کدام رشته‌ها و کدام بازیکنان است.
حالا باید دید این دو نمونه مثبت، جزو نمونه‌هایی است که در ماه‌های گذشته اعلام شده و یا سرنوشت دیگری پیدا کرده است.
نمونه‌های اخذ شده در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ به دلیل ویروس کرونا، قرنطینه کشورها، تعلیق رویدادهای ورزشی و عدم برگزاری مسابقات کمتر بوده است.
براساس اعلام وادا بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نمونه در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) جمع‌آوری شده که در مقایسه با ماه قبل ۴هزار نمونه بیشتر بوده است.
 
 
اضافه شدن یخچالی به اردوی بسکتبال
لژیونر تیم ملی بسکتبال شنبه شب به اردوی ملی‌پوشان اضافه شد. در ادامه برگزاری اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا، بهنام یخچالی، لژیونر حاضر در لیگ آلمان به جمع سایر بازیکنان حاضر در اردو اضافه شد.طبق برنامه، اعضای تیم ملی روز گذشته دومین تست کرونا را هم دادند و قرار است بعد از مشخص شدن جواب تست‌ها، اسامی نهایی تا صبح امروز اعلام شوند.ملی‌پوشان بامداد امروز راهی قطر، محل برگزاری پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا می‌شوند. تیم ملی بسکتبال روزهای هشتم و دهم آذر مقابل عربستان و سوریه به میدان می‌روند.

Page Generated in 0.0063 sec