printlogo


کد خبر: 219127تاریخ: 1399/9/3 00:00
اعزام حسن یزدانی و کامران قاسمپور به صربستان در هاله‌ای از ابهام
تصمیم کادر فنی را تغییر می‌دهند؟

تصمیم فدراسیون کشتی در معرفی دو کشتی‌گیر آزادکار برای اعزام به مسابقات جام جهانی انفرادی در صربستان حالا به یک معضل تبدیل شده است. فدراسیون کشتی چند روز پیش اعلام کرد که حسن یزدانی و کامران قاسمپور در کشتی آزاد و حسین نوری و محمد هادی ساروی در کشتی فرنگی به مسابقات جام جهانی صربستان اعزام می‌شوند، تصمیمی که حالا بعد از گذشت چند روز به چالش کشیده شده و حالا بسیاری معتقد هستند که نباید این تصمیم عملی شود. البته همان موقع هم که این خبر منتشر شد، مشخص بود که این تصمیم شاید خطرناک باشد و نباید برای مسابقات کم اهمیت صربستان ریسک کرد و کشتی‌گیری در حد حسن یزدانی را که در واقع تک ستاره ورزش ایران در سال المپیک است، راهی این مسابقات کرد که ناگهان سلامتی این کشتی‌گیر هم به خطر بیفتد. حالا چند روز پس از تصمیم کادر فنی و فدراسیون کشتی برای معرفی حسن یزدانی و کامران قاسمپور برای حضور در مسابقات جام جهانی انفرادی در صربستان که جایزه نقدی هم به همراه دارد، عده‌ای که در درون فدراسیون هم حضور دارند، معتقد هستند که چرا باید حسن یزدانی به صربستان اعزام شود؟
 ممکن است سلامتی او به خطر بیفتد. بعد از جدی شدن این اظهارات حالا برخی از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که اعزام یزدانی و قاسمپور تقریباً منتفی است و دو کشتی‌گیر جوان به جای این دو نفر راهی صربستان می‌شوند اما اینجا یک سؤال وجود دارد که چرا باید تصمیم کادر فنی به یکباره تغییر کند؟  آیا وقتی قرار است تصمیم فنی اتخاذ شود از سوی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، مدیر تیم‌های ملی و حتی رئیس فدراسیون کشتی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد؟ آیا همه جوانب را نمی‌سنجند که چند روز بعد این تصمیم تغییر می‌کند؟
این برای چندمین بار است که تصمیمات در فدراسیون کشتی تغییر می‌کند، آن هم در شرایطی که اطلاع رسانی صورت می‌گیرد اما بعد تصمیم به یکباره دچار تغییر می‌شود. ظاهراً یک نیرویی در بیرون از فدراسیون وجود دارد که خیلی راحت تصمیمات کادر فنی را تحلیل می‌کند و اگر صلاح بداند می‌تواند این تصمیمات را تغییر بدهد. این بار هم ظاهراً این افراد نگران وضعیت تیم خود هستند که چنین روندی را در پیش گرفتند اما فدراسیون چرا نگران زیر سؤال رفتن تصمیمات کادر فنی تیم ملی نیست؟
باور این موضوع بسیار دشوار است که تصمیمات فنی در حالی اتخاذ شود که فقط سرمربی تیم ملی در آن دخیل باشد. حتماً در اتخاذ این تصمیمات رئیس فدراسیون کشتی و مدیر تیم‌های ملی هم نظرات خود را داشتند اما چرا آن موقع به خطرناک بودن این تصمیم پی نبردند؟ به نظر اینجا هم منافع عده‌ای در میان است که تصمیم گرفتند تا بحث خطرناک بودن اعزام حسن یزدانی به صربستان را به میان بکشند. حسن یزدانی و کامران قاسمپور در وزن 86 کیلوگرم یک تیم در لیگ برتر کشتی حضور دارند و طبیعی است که حالا تیم بازار بزرگ تهران که هزینه زیادی را هم برای عقد قرارداد با این دو کشتی‌گیر متحمل شدند، از اعزام این دو کشتی‌گیر اظهار نگرانی کند اما اعزام یزدانی به صربستان خطرناک است اما حضورش در لیگ برتر کشتی آزاد خطرناک نیست؟ 
هنوز کسی فراموش نکرده که در انتخابی تیم ملی کشتی چه تعداد کشتی‌گیر و مربیان تیم ملی به کرونا مبتلا شده‌اند. آیا قرار است یکبار دیگر سلامتی ستاره‌های کشتی به خطر بیفتد؟ ضمن اینکه همه از قبل می‌دانستند که قرار است لیگ برتر دور برگشت خود را استارت بزند. همه افراد تصمیم گیرنده در اعزام این دو کشتی‌گیر به صربستان هم در جریان این موضوع بودند که اعزام این دو کشتی‌گیر شاید به لحاظ فنی به یک تیم آسیب بزند اما چرا از قبل به این موارد توجه نشد؟ ظاهراً به خطر افتادن منافع یک تیم باعث شده تا مسائل اینچنینی مطرح شود اما چرا در این شرایط که تقریباً غالب کشتی‌گیران مشکوک به کرونا هستند، مسابقات لیگ برتر برگزار شود؟ 
وقتی همه جا باز بود، لیگ برتر کشتی تعطیل بود و اجازه برگزاری مسابقات را نمی‌دادند اما حالا که شیوع این ویروس تا این حد جدی و خطرناک شده که دولت مجبور به اعلام تعطیلی فراگیر شده چرا باید به برگزاری لیگ برتر کشتی آزاد اصرار کرد؟ اگر این درست باشد که نباید ریسک کرد و حسن یزدانی را به یک تورنمنت پر ریسک اعزام کرد که البته هم درست است، باید این را هم پذیرفت که حضورش در لیگ برتر هم پر ریسک است. بنابراین باید به نحوی برنامه‌ریزی کرد که حسن یزدانی را برای رسیدن به المپیک به بهترین شکل ممکن حفظ کرد. اینکه منافع و تصمیمات ملی را تغییر بدهند به خاطر منافع یک تیم در لیگ برتر کشتی آزاد نمی‌تواند تصمیم صحیحی باشد. اتفاقاً به دلیل حضور برخی از کشتی‌گیران مطرح خارجی در صربستان شاید به لحاظ فنی حضور یزدانی در صربستان پر فایده هم باشد اما ریسکش هم به همان اندازه زیاد است اما حضور در لیگ برتر هیچ آورده فنی ندارد و فقط ممکن است که سلامتی کشتی‌گیران را به خطر بیندازد؟

Page Generated in 0.0066 sec