printlogo


کد خبر: 219126تاریخ: 1399/9/3 00:00
مصاحبه و خبر

خوش‌خبر: معروف و غفور از مدتی دیگر به میدان می‌روند
تنها مسأله آلکنو قرارداد با زنیت است
سرپرست تیم‌ ملی والیبال ایران معتقد است، انتخاب آلکنو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی تصمیمی هوشمندانه بود. امیر خوش‌خبر در مورد انتخاب ولادیمیر آلکنو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران گفت: «فدراسیون هوشمندانه‌ انتخاب کرد که آقای آلکنو را آورد. تیم ملی ما در شرایط فعلی نیاز به یک مربی با اسم بزرگ دارد، البته معتقدم که کولاکوویچ با تیم ملی ایران خوب ‌نتیجه گرفت که بیشتر آنها برای اولین بار بود.»
او ادامه‌ داد: «احساس می‌کنم که کولاکوویچ می‌توانست در المپیک هم لیدر خوبی برای تیم ملی ایران باشد اما خب تشخیص فدراسیون این بود که شوکی به تیم‌ ملی وارد کند تا در المپیک پیش رو نتیجه بهتری را نسبت به دور قبل بگیریم. به هر حال آلکنو مربی و اسم بزرگی است که طلا و برنز المپیک را دارد. شاید شخصیت قهرمانی او به بدنه تیم تزریق شود و از این تیم پر ستاره چهره مدعی‌تری ببینیم. لیگ جهانی هم می‌تواند برای تیم ملی تحت هدایت آلکنو آزمونی باشد.»
سرپرست تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه قرارداد بسته شده با آلکنو تنها یک مشکل دارد، ادامه داد: «این قرارداد آماده است و تنها مسأله آن، قرارداد آلکنو با تیم زنیت کازان است اما قطعاً آقای آلکنو برنامه‌ریزی خواهد داشت و لیگ ما را از مدت‌ها قبل زیر نظر دارد تا بتواند با چشمی بازتر تیم ملی ایران را آماده مسابقات کند.»
او در مورد کوتاه مدت بودن قرارداد آلکنو نیز اینطور اظهارنظر کرد: «فدراسیون‌ مجبور بود یک‌ برنامه‌ریزی کوتاه مدت تا المپیک و یک برنامه‌ریزی بلند مدت برای بعد از المپیک به خاطر تغییر نسلی که به تیم ملی ایران تحمیل خواهد شد انجام دهد. به هر حال افت تیم به خاطر کنار رفتن برخی ستاره‌ها برای همه تیم‌ها طبیعی است.»
خوش‌خبر با اشاره به جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی ایران نیز گفت: «البته کولاکوویچ عملکرد خوبی در این زمینه داشت و بازیکنان بسیار جوانی را وارد تیم کرد که الان اعتماد به نفس خوبی دارند. به هر حال فدراسیون فعلاً مجبور بود که برنامه‌ریزی کوتاه مدت داشته باشد و برای بعد از المپیک کمیته فنی و فدراسیون حتماً برنامه‌ریزی خواهند داشت تا تیم ملی کمتر آسیب ببیند.» او در مورد آخرین وضعیت بازیکنانی چون سعید معروف و امیر غفور که از کوران رقابت‌های باشگاهی دور هستند نیز توضیح داد: «با آنها مرتب در تماس هستم، در حال حاضر آقای معروف منتظر ویزاست تا به همراه چند بازیکن آمریکایی دیگر که در لیگ چین مشغول هستند، عازم شانگهای شوند. آنها قرنطینه نسبتاً طولانی مدت و ۲۰ روزه خواهند داشت تا وارد تیم‌های خود شوند. با غفور هم تماسی داشتم که بدنسازی خوبی را گذرانده است و قطعاً در نیم فصل تیم‌ خواهد داشت. از نظر آمادگی هم شرایط خوبی دارد.» 
 
 
حضور غفور در تیم والیبال ورونا منتفی شد
 حضور پشت خط‌زن تیم ملی والیبال ایران در تیم ورونا منتفی شد. تیم والیبال ورونا هفته گذشته استفان بویر، پشت خط‌زن فرانسوی خود را کنار گذاشت و این بازیکن به تیم العربی قطر پیوست. پس از جدایی بویر از ورونا چند بازیکن به عنوان گزینه‌های جانشینی وی معرفی شدند که یکی از آنها امیر غفور بود.
پشت خط‌‌زن تیم ملی والیبال ایران که حدود یک سال است به دلیل مصدومیت در هیچ تیمی بازی نمی‌کند و رقابت‌های انتخابی المپیک را هم از دست داد یکی از جدی‌ترین گزینه‌های حضور در تیم ورونا بود که این اتفاق در نهایت رخ نداد.
مسئولان تیم ورونا برای پر کردن جای خالی ستاره فرانسوی خود با مادس جنسن دانمارکی به توافق رسیدند تا پرونده حضور غفور در سری آ بسته شود.
از آخرین بازی رسمی امیر غفور که اوایل آذرماه 98 مقابل مونزا انجام شد، یک سال می‌گذرد و این پشت‌خط‌‌‌زن پس از آن به علت مصدومیت از ناحیه کمر غایب بوده است.

 


Page Generated in 0.0066 sec