printlogo


کد خبر: 219116تاریخ: 1399/9/3 00:00
بابایی: سومقاییت نتوانست رضایتنامه‌ام را بگیرد وگرنه می‌ماندم
پرسپولیس و تراکتور هم خواهانم بودند اما در ماشین‌سازی ماندم

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
پیمان بابایی مهاجم تیم سومقاییت آذربایجان که در آن کشور بازی‌های خوبی را از خود ارائه داد و حتی موفق شد عنوان آقای گلی مشترک را هم کسب کند، بار دیگر به ایران بازگشت. 
مهاجمی که تیم سومقاییت و چند تیم آذربایجانی به شکل جدی خواهان ادامه همکاری و بازی‌اش بودند اما او مجبور شد به ماشین‌سازی برگردد چون بابایی بازیکن رسمی تیم ماشین‌سازی بود و به صورت قرضی به تیم سومقاییت رفته و دو سال از قراردادش با ماشین‌سازی باقی مانده بود. پیمان بابایی مهاجم ۲۶ ساله تیم ماشین‌سازی از دلایل بازگشتش به لیگ ایران و حضورش در ماشین‌سازی حرف می‌زند.
چرا در حالی که در تیم سومقاییت پرونده خوبی داشتی به لیگ ایران و تیم ماشین‌سازی برگشتی؟!
    بله، بازگشتم کمی سر و صدا داشت چون من رفته بودم که در لیگ آذربایجان بمانم و در آنجا بیشتر بازی کنم. خوشبختانه مدتی که در آنجا بودم عملکرد خیلی خوبی داشتم و گلزن اول تیمم بودم و عنوان‌های خوبی را هم داشتم اما به هر حال سومقاییت و باشگاه‌های دیگر در آذربایجان نتوانستند نظر باشگاه ماشین‌سازی را به لحاظ مالی برآورده سازند و من هم برگشتم.
رقم باشگاه ماشین‌سازی برای صادر کردن رضایتنامه‌ات برای سومقاییت هم گویا بالا بوده؟
    سومقاییت و دو باشگاه دیگر آذربایجانی به طور جدی خواهان صدور رضایتنامه و ماندنم در آنجا بودند. حتی نامه هم به باشگاه ماشین‌سازی زدند اما آقای زنوزی برای صدور رضایتنامه من رقم یک میلیون دلاری گذاشتند که این مبلغ مورد قبول باشگاه سومقاییت و تیم‌های دیگر واقع نشد و من هم برگشتم.
پرسپولیس هم گویا به شکل جدی خواهان به خدمت گرفتنت بود؟
    بله، من از پرسپولیس و تراکتور پیشنهاد داشتم و این دو تیم خواهان حضورم بودند اما این امر هم در نهایت برایم میسر نشد!
چرا این امر میسر نشد چون با حضورت در یکی از دو تیم خیلی بیشتر از ماشین‌سازی دیده می‌شدی و حتی با شم گلزنی که داری شانس حضور در تیم ملی را هم پیدا می‌کردی؟
    بالاخره بنا به سیاست باشگاه ماشین‌سازی که من باید در این تیم می‌ماندم در این تیم ماندم چون به هر حال دو سال از قراردادم با ماشین‌سازی باقی مانده و من باید فقط با اجازه این تیم به تیم دیگری می‌رفتم.
در تراکتور چرا حضورت میسر نشد؟!
    من بزرگ شده باشگاه تراکتور هستم و از نونهالان تا تیم بزرگسالان در این تیم رشد کردم اما ماشین‌سازی فقط برای حضور در تراکتور به من رضایتنامه می‌داد و تراکتور هم فقط در صورت عقد قرارداد پنج‌ساله و بلندمدت خواهان عقد قرارداد با من بود. از همین رو من هم ترجیح دادم در تیم ماشین‌سازی به کارم ادامه دهم.
اما شاید حضور در تیم ماشین‌سازی برای لژیونری که شرایط خوبی داشته و برگشته تیم ایده‌آلی نباشد!
    وظیفه من بود که برای باشگاه پیشنهاد بیاورم که این کار را هم انجام دادم اما به هر حال مسئولان ماشین‌سازی به صلاحدید خودشان ترجیح دادند مرا در تیم نگه دارند و از آنجا که از قراردادم دو سال دیگر باقی مانده بود از حضور در تیم ماشین‌سازی تمکین کردم. هر چند این یک واقعیت غیرقابل کتمان است که همه بازیکنان دوست دارند لژیونر شده و شانس حضور در تیم‌های اروپایی را برای خود فراهم سازند؛ امر مهمی که در آن موفق بودم اما به دلیل قرارداد قرضی‌ام با سومقاییت و شرایط باشگاه ماشین‌سازی به ایران برگشتم.
در ماشین‌سازی با گلزنی کارت را شروع کردی که نشان می‌دهد انگیزه‌های فراوانی داری.
    در هر تیمی که بودم خدا را شکر در کارم موفق بودم و عملکرد قابل قبولی داشتم و به قولی با عملکردم خودم را اثبات کردم. در بازی اولم مقابل ذوب‌آهن هم یک گل باارزش برای تیمم به ثمر رساندم و ان‌شاءالله در تیم ماشین‌سازی بار دیگر ارزش‌های خودم را اثبات خواهم کرد و نشان خواهم داد که گلزنی در خون من است و با وجودم عجین شده است.
مقابل استقلال اما بازی سختی دارید.
    تیم ما تیم جوانی است و با بودجه محدودی بسته شده است، با وجود این همه تلاش‌مان را می‌کنیم که برای استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز نماینده شایسته‌ای باشیم. بازی با استقلال، یکی از مدعیان قهرمانی هم برای ما قطعاً بازی دشواری خواهد بود اما ما ناامید نیستیم و تمام تلاش‌مان را برای کسب امتیاز از میزبان قدرتمندمان خواهیم کرد.
 

Page Generated in 0.0053 sec