printlogo


کد خبر: 218952تاریخ: 1399/8/29 00:00
تغییر نظر 180 درجه‌ای ستاد کرونا
از ادامه اردو تا تعطیلی ظاهری مجموعه انقلاب

ایران ورزشی - در این چند روز بارها اخبار مختلفی درباره ادامه رقابت‌های باشگاهی رشته‌های مختلف و اردوهایشان شنیده شده و همین موضوع ورزشی‌ها را بلاتکلیف کرده است. 
ابتدا عنوان شد که به خاطر شدت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دو هفته‌ای که پیش روی پایتخت و شهرهای قرمز وجود دارد، اردوها و مسابقات هم باید تعطیل شوند. با این ابلاغ، خیلی از فدراسیون‌ها دست به کار شدند و به مسئولان تیم‌های ملی و سازمان لیگ‌ها اعلام کردند که جلوی هر فعالیتی را بگیرند اما روز گذشته و در بیستمین اطلاعیه ستاد مقابله با کرونا در ورزش، مواردی دیده شد که باز همه برنامه‌ها را به هم ریخت؛ موضوعی که فدراسیون‌ها را با چالش مواجه کرده است. پیش از این ستاد اعلام کرده بود که فدراسیون‌ها برای ادامه رقابت‌های لیگ و برگزاری دور برگشت باید دوباره از ستاد مجوز بگیرند اما در اطلاعیه آخر عنوان شده که مشکلی نیست و رشته‌هایی که مجوز گرفته‌اند، منعی برای برگزاری رقابت‌های خود ندارند. این مسأله در شرایطی اعلام شده که خیلی از فدراسیون‌ها چند روز قبل اعلام کردند که رقابت‌های‌شان عقب افتاده و حالا دوباره باید برنامه قبلی را پیش بگیرند و مسابقات را برگزار کنند.
نکته جالب توجه این اطلاعیه بند آخر است که نوشته «بدیهی است چنانچه فدراسیون‌های ورزشی تصمیمی مبنی بر عدم برگزاری رویدادهای ورزشی دارند، می‌توانند با پذیرش مسئولیت نسبت به این امر اقدام کنند.» 
مشخص نیست دقیقاً منظور ستاد، پذیرش کدام مسئولیت است. مثلاً فدراسیونی مثل دوچرخه سواری که تصمیم گرفت لیگ‌اش را نیمه کاره رها کند؛ با مشکلی مواجه شده و حالا باید به تنهایی پاسخگو باشد؟
مسأله دیگری که شبهه‌برانگیز است، تصمیمات چندگانه‌ای است که در مورد اردوی تیم‌های ملی گرفته شده است. برای مثال کاراته و تکواندو، ملی پوشانشان را به خانه فرستادند و بوکس هم همین تصمیم را داشت. حتی اردو تعطیل و به ملی پوشان گفته شد که به خاطر تعطیلی دو هفته‌ای مجموعه ورزشی انقلاب باید به خانه بروند اما وقتی سرمربی، ورزشکاران را راهی کرده، به او گفته شده که دوباره ملی پوشان را به اردو برگرداند و مجموعه انقلاب تا پایان هفته باز است.
این تماس تلفنی و آنچه در واقعیت اتفاق افتاده با خبری که مبنی بر تعطیلی مجموعه انقلاب به طور رسمی اعلام شده، تفاوت دارد که همین موضوع و مسائلی از این دست سردرگمی زیادی ایجاد کرده است.
 

Page Generated in 0.0056 sec