printlogo


کد خبر: 218951تاریخ: 1399/8/29 00:00
فولاد - استقلال؛ به‌یاد دو بازی جنجالی لیگ نوزدهم؛ جمعه، ساعت ۱۶:۳۰
شش های افسانه ای در بازی شش امتیازی

لیگ بیستم برای محمود فکری خیلی خوب شروع شد. سرمربی جدید استقلال هرچند بازیکنان جدیدش را نداشت و علی کریمی را هم چند روز مانده به بازی از دست داد، مس رفسنجان را با دو گل برد تا استقلال بعد از چهار فصل بتواند سه امتیاز هفته اول را بگیرد. برای فکری که تردیدهای زیادی درباره انتخابش وجود داشت این برد بهترین اتفاق بود، با این حال باوری وجود دارد که مس تازه‌وارد محکی جدی برای استقلال نبود و برای بررسی تیم فکری باید منتظر عملکرد بازی‌های بعدی باشیم. 
حریف دوم استقلال اما تمام ویژگی‌های یک «محک جدی» را دارد. فولاد فصل گذشته بعد از استقلال سوم شد و با حفظ نکونام می‌خواهد پروژه بلندمدتی را پیش ببرد. البته پیش از شروع فصل نام نکونام هم به عنوان گزینه مربیگری استقلال مطرح شد، ولی فولاد برای جدایی سرمربی‌اش سختگیرتر از نساجی بود و از طرف دیگر گفته می‌شد که این مربی جوان با توجه به بی‌ثباتی مدیریت استقلال حاضر نیست ریسک جدایی از فولاد را بپذیرد. بازی فصل قبل فولاد – استقلال، اولین بازی لیگ پس از تعطیلی چندماهه بابت شیوع کرونا بود. هر چند استقلال در این بازی گل اول را زد، ولی با دو اخراج جنجالی 9 نفره شد تا با شکست دو بر یک به تهران برگردد. مجیدی، سرمربی وقت استقلال که خودش هم از کنار زمین اخراج شده بود، بعد از بازی اعتراض زیادی به تصمیمات سیدعلی داشت، در حالی که نکونام و فولاد بر این باور بودند که سه امتیاز را با شایستگی به دست آورده‌اند. بعد از آن بازی بود که استقلال امیدش برای جبران فاصله با پرسپولیس و قهرمانی را تقریباً از دست داد. این اتفاق چند هفته بعد و این بار به زیان فولاد تکرار شد. آنها در قائمشهر 9 نفره شدند تا بازی برده مقابل نساجی را 2-3 ببازند. این بار نوبت نکونام بود که به قضاوت حسن اکرمی اعتراض کند. از قضا هدایت نساجی با محمود فکری بود که به لطف بازگشت مقابل فولاد توانست ده بازی متوالی بدون شکست در لیگ را به نامش ثبت کند و گزینه هدایت استقلال شود.  
مرور اتفاقات همین دو بازی کافی است تا بدانیم بازی فردا چه حساسیت بالایی خواهد داشت. فولاد در هفته اول مقابل ذوب‌آهن نتوانست بیشتر از یک امتیاز بگیرد و این هفته در خانه به دنبال جبران است. از طرف دیگر استقلال می‌خواهد شروع خوبش را ادامه بدهد تا در هفته‌های پایانی حسرت امتیازات از دست رفته را نخورد. چه این بازی را رقابت استقلال و فولاد، دو تیم مدعی بدانید چه دوئل نکونام و فکری، تماشای آن را از دست ندهید.
 

Page Generated in 0.0058 sec