printlogo


کد خبر: 218945تاریخ: 1399/8/29 00:00
فدراسیون جریمه اسکوچیچ را پرداخت کرد

باشگاه صنعت نفت آبادان روزهای سختی را پشت سر گذاشت. بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و شدت گرفتن مشکلات مالی در کنار کمبود بازیکن، باعث شد فصل بیستم برای آبادانی‌ها در اوج بحران آغاز شود. بحرانی که فدراسیون فوتبال به خاطر نپرداختن جریمه اسکوچیچ در آن نقشی اساسی داشت و در نهایت بعد از تلاش‌های فراوان برای تخفیف گرفتن از باشگاه صنعت نفت، حاضر شد مبلغی از این جریمه را به باشگاه صنعت نفت بپردازد تا بخشی از بدهی‌های این باشگاه به این وسیله تسویه شود.  علی عیسی‌زاده، مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان درباره پرداخت شدن این مبلغ از سوی فدراسیون فوتبال و باز شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه به خبرنگار ایران ورزشی گفت: «ما 22 روز بسیار سخت را پشت سر گذاشتیم تا در نهایت موفق شدیم پنجره نقل و انتقالات باشگاه را باز کنیم. ماجرای پرداخت بدهی‌های ما خیلی مفصل است و درگیری‌های زیادی داشتیم اما خوشحالیم که در نهایت در فاصله چند ساعت مانده تا پایان مهلت نقل و انتقالات پنجره باز شد.» او درباره پرداخت جریمه اسکوچیچ از سوی فدراسیون فوتبال توضیح داد: «البته تنها مشکل ما پرداخت نشدن جریمه اسکوچیچ نبود. چون بدهی‌های باشگاه بیشتر از مبلغ جریمه اسکوچیچ بود و علاوه بر آن مشکل انتقال پول هم داشتیم. فدراسیون فوتبال خیلی تلاش کرد که خودش از طریق فیفا این مبلغ بدهی‌ها را پرداخت کند اما در نهایت فیفا در ایمیلی اعلام کرد که نمی‌توانیم این پول را انتقال بدهیم. مجبور شدیم از طریق کانال‌های دیگری برای انتقال پول اقدام کنیم. فدراسیون فوتبال هم مبلغ جریمه اسکوچیچ را به ما پرداخت کرد و در نهایت بعد از 22 روز خیلی سخت موفق شدیم، بدهی‌ها را بپردازیم.»
فدراسیون فوتبال فصل گذشته بعد از فسخ قرارداد اسکوچیچ با صنعت نفت آبادان با او برای هدایت تیم ملی فوتبال وارد مذاکره شد. این مذاکره اما در شرایطی صورت گرفت که براساس قرارداد این سرمربی با باشگاهش، اسکوچیچ نمی‌توانست بعد از فسخ به تیم ایرانی دیگری بپیوندد مگر اینکه جریمه‌ای 140 هزار دلاری به باشگاه صنعت نفت آبادان می‌پرداخت.
در نهایت اما فدراسیون فوتبال بعد از درخواست تجدیدنظرخواهی اسکوچیچ، مبلغی کمتر از 140 هزار دلار را به باشگاه صنعت نفت آبادان پرداخت کرد. البته مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان حاضر نشد در این رابطه حرفی بزند اما منبع آگاهی در فدراسیون فوتبال به ایران ورزشی خبر داد که بعد از اعلام حکم اسکوچیچ، این سرمربی در شکایت به فیفا توانست مبلغ جریمه را به 70 هزار دلار کاهش دهد.
اسکوچیچ به خاطر همین بند قرارداد، پیش از عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال از فدراسیون تعهد گرفت که پرداخت این جریمه را برعهده بگیرند. بعد از حضور اسکوچیچ در تیم ملی اما وقتی صنعت نفت آبادان از او به فیفا شکایت کرد و توانست علیه سرمربی کروات حکم بگیرد، فشارها روی صنعت نفت شدت گرفت تا این باشگاه به خاطر مصالح ملی و برهم نخوردن تمرکز سرمربی تیم ملی فوتبال، از خیر شکایت خود بگذرد.
در انبوه مشکلات مالی این باشگاه، پرداخت نشدن جریمه اسکوچیچ که می‌توانست بخشی از مشکلات صنعت نفت را حل کند، حسابی برای این تیم دردسرساز شد. فیفا به خاطر بدهی‌های این باشگاه پنجره نقل و انتقالات باشگاه را بست و صنعت نفت برای حضور در لیگ بیستم حتی به اندازه یک تیم کامل بازیکن نداشت تا در رقابت‌ها شرکت کند. به همین خاطر هم بازی هفته اول این تیم مقابل پیکان از سوی سازمان لیگ لغو شد تا بلکه فدراسیون در ازای پولی که به این باشگاه نپرداخته در این حد با باشگاه همکاری کند.
علی عیسی‌زاده درباره دلیل لغو بازی صنعت نفت آبادان مقابل پیکان در هفته اول به ایران ورزشی گفت: «شرایط مسابقه در هفته اول نه برای ما مساعد بود و نه برای پیکان. لغو این بازی با رضایت هر دو تیم بود. چون پیکان هم تازه سرمربی‌اش را عوض کرده بود و شرایط مناسبی نداشت.» از او می‌پرسیم آیا ادعای سازمان لیگ مبنی بر مهیا نبودن شرایط میزبانی در آبادان درست بوده؟ عیسی‌زاده گفت: «نمی‌دانم. از این موضوع اطلاعی ندارم.»
لیگ بیستم بعد از یک دوره سخت و با باز شدن پنجره نقل و انتقالات صنعت نفت آبادان برای این باشگاه آغاز شده است. البته با توجه به شرایط خاص باشگاه صنعت نفت آبادان، این پایان دردسرهای این باشگاه نیست.
 

Page Generated in 0.0047 sec