printlogo


کد خبر: 218917تاریخ: 1399/8/29 00:00
جباری: بازیکنان حق دارند از تفاوت قرارداد سرخابی‌ها شاکی باشند
جباری: بازیکنان حق دارند از تفاوت قرارداد سرخابی‌ها شاکی باشند چطور بازیکن استقلال راحت 4، 5 یا 6 میلیارد و حتی بالاتر قرارداد می‌بندد؟

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
رضا جباری، هافبک نفوذی پرسپولیس که حتی در پست مهاجم هم برای این تیم در زمان بازیگری‌اش بازی کرده و سابقه گلزنی در دربی و مربیگری را در کارنامه فوتبالی‌اش دارد نگاه عمیقی نسبت به اتفاقات اخیر رقم‌خورده برای پرسپولیس دارد. او در گفت‌و‌گو با ایران ورزشی از بعضی تبعیض‌ها صحبت کرده و نسبت به بعضی مسائل بشدت ناراحت است. گفت‌و‌گوی ما با جباری را بخوانید:
 
به نظر می‌رسد پرسپولیس همچنان نیاز به بازیکن دارد در حالی که بعضی‌ها می‌گویند پرسپولیس نیازی به بازیکن جدید ندارد.
 من کاملاً با این حرف مخالفم. پرسپولیس تیم بزرگی است و بهترین عناوین چند سال اخیر را هم کسب کرده اما به این معنا نیست که پرسپولیس اصلاً نیازی به بازیکن ندارد. من از بیخ‌و‌بن با این قضیه که پرسپولیس نیازی به بازیکن ندارد مخالفم.
در چه پست‌هایی برای پرسپولیس نیاز به جذب بازیکن را احساس می‌کنید؟
 یحیی، حمید مطهری و سایر اعضای کادرش بهترین هستند و حتماً خودشان بهترین اقدام ممکن را انجام خواهند داد. در این بین البته ممکن است از هافبک‌های میانی هم در پست دفاع میانی و از سرلک یا کمال هم در مواقع ضروری در پست دفاع میانی استفاده شود. سیدجلال یکی از دوستان خیلی خوب من است و بهترین دفاع ایران بوده و همین حالا هم یکی از بهترین‌هاست اما از آنجا که بحث بازی در لیگ برتر و لیگ آسیاست من فکر می‌کنم باید فشار را به شکل منطقی به کاپیتان پرسپولیس وارد ساخت و اینجاست که نقش جایگزین ضرورت پیدا می‌کند تا در بازی‌های حذفی و لیگ و مهم‌تر از همه در فینال مشکل احتمالی به وجود نیاید، البته یک بحث دیگر هم وجود دارد و این است که ما باید به مجموعه فعلی تیم در این شرایط اعتماد کنیم.
یحیی نیاز به بازیکن دارد و این مهم را خود ایشان بهتر از هرکس دیگری می‌دانند اما اگر به هر دلیلی هم تقویت ممکن انجام نشد باید به نیروی تیم و داشته‌هایش اطمینان کنیم.
در خط حمله چطور نیازی احساس نمی‌کنید؟
 مهدی‌خانی جذب شده که من خیلی تعریف بازی‌اش را شنیده‌ام اما این یک واقعیت است که باید مهاجمی در کنار عبدی باشد که به او انگیره بدهد و او را به تلاش بیشتر وادارد، چه‌بسا زمانی که آل‌کثیر بود عبدی سعی می‌کرد تلاش بیشتری برای بازی کردن و ارائه بهترین نمایش از خودش نشان دهد.
پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شود؟
 وقتی با وجود بعضی کمبودها پازل‌ها را کنار هم می‌چینم به این نتیجه می‌رسم که پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شود و همه چیز حاکی از آن است مگر اینکه خودمان نخواهیم. شاید پول نباشد یا پرسپولیس نتواند بازیکن ایده‌آلی را جذب کند، اما با تصمیمات منطقی کادر، پرسپولیس موفق می‌شود. در واقع من ترسی در وجود کادر فنی نمی‌بینم و با انگیزه‌ای که در وجودشان می‌بینم خیلی قاطع‌تر می‌توانم بگویم پرسپولیس قهرمان می‌شود.
پیش‌بینی‌تان از لیگ بیستم؟
 من ندیدم میل و انگیزه بازیکنان برای موفقیت کم شود اما نکته دیگری واقعاً آزارم می‌دهد.
ممکن است شفاف‌تر بگویید چه نکته‌ای آزارتان می‌دهد؟
 بازیکن پرسپولیس و سیدجلال یک‌و‌نیم میلیارد و شجاع هم یک‌میلیارد و 800 بدون آپشن قرارداد می‌بندد و در آخر هم به‌دلیل همین مبلغ پایین از پرسپولیس جدا می‌شود در حالی که می‌بینیم بازیکنان استقلال با رقم‌های 5، 6 یا 7 میلیاردی قرارداد می‌بندند. من از وزیر ورزش ناراحتم و البته می‌دانم ایشان جوابگوی من نیست، اما حرفم این است: آقای وزیر، شما بین پرسپولیس و استقلال تبعیض قائل شده‌اید.
اما شاید پرسپولیس درگیر بعضی بدهی‌های سنگین نظیر برانکو شد و بعضی دریافتی‌هایش را پیشخور کرد.
 اگر هم پرسپولیس بخشی از دریافتی‌اش را پیشخور کرده باشد وزارت ورزش می‌تواند 50میلیارد به پرسپولیس بدهد و چند ماه دیگر از رقم پاداش پرسپولیس طلبش را بردارد. این در حالی است که پرسپولیس چهاربار متوالی قهرمان ایران شده و الان هم فینالیست آسیاست پس واقعاً روا نیست تیم فینالیست که می‌تواند باز هم برای ایران شادی ملی بیاورد به حال خودش رها شود. اگر استقلال قهرمان هم شود من می‌گویم قهرمانی نوش‌جان این تیم و هوادارانش، اما وزارت ورزش نباید تبعیض قائل شود. بازیکنان ما نظیر شجاع، سیامک و سید ناراحت بودند و حرف‌شان هم این بود چطور وقتی ما می‌گوییم قراردادمان را زیاد کنید و... حرف از بازرس و محدودیت می‌آید اما در تیم رقیب بازیکن راحت چهار یا پنج و حتی بیشتر از اینها قرارداد می‌بندد و هیچ مشکلی هم به وجود نمی‌آید؟!
من از آقای وزیر می‌خواهم به پرسپولیس کمک کند و اگر می‌خواهد جام به ایران بیاید به فینالیست آسیا کمک کند و چند ماه بعد هم وقتی پاداش پرسپولیس از سوی کنفدراسیون آسیا به حساب باشگاه آمد از پرسپولیس پول و طلب‌شان را پس بگیرند. اگر این پول‌ها داده می‌شد خوشبینی و امیدواری بیشتر می‌شد و کسی هم شک نمی‌کرد، هرچند متأسفانه چنین موضوع مهمی محقق نشده است.
برای جام حذفی و سوپرجام و موفقیت در این دو جام از سوی سرخ‌پوشان چقدر امیدوارید؟
 دیدگاه پرسپولیس فقط قهرمانی است. ممکن است کمبود مالی و بسیاری دیگر از مشکلات وجود داشته باشد و این واقعیت که تیم پرسپولیس شاید نسبت به قبل کمی به‌لحاظ بازیکن ضعیف‌تر هم شده باشد، اما تفکر حاکم بر پرسپولیس قهرمانی است و این تفکر سخت است که در عمل اتفاق نیفتد.
 

 


Page Generated in 0.0066 sec