printlogo


کد خبر: 218899تاریخ: 1399/8/29 00:00
آماده‌سازی اعضا و فدراسیون برای مجمع آنلاین
برگزاری انتخابات در مجمع آزمایشی؟

 
ویدئو تست مجمع عمومی روز یکشنبه (25 آبان) با حضور حیدر بهاروند سرپرست، مهدی محمدنبی دبیرکل و نمایندگان فناوری و اطلاعات فدراسیون فوتبال در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد. براساس اعلام سایت فدراسیون فوتبال این مجمع به این منظور برگزار شد تا فدراسیون فوتبال و اعضا برای برگزاری مجمع مجازی روز شنبه 8 آذرماه آماده شوند و مقدمات برگزاری این مجمع آزمایش شود.
از اینکه نیمی از اعضای مجمع در این ویدئو تست حاضر شده بودند که بگذریم، نکته‌ قابل توجه در این مجمع آزمایشی، ارائه فرم‌هایی جهت انتخاب برخی پست‌های فرعی در مجمع بود که این شائبه را به وجود آورده بود که با توجه به اعلام اسامی کاندیداهایی که قبلاً در اختیار اعضای مجمع قرار گرفته بودند، فدراسیون قصد انتخاب اعضای کمیته انتخابات را در این مجمع مجازی داشته است.
فرم‌های انتخاباتی ارائه شده در این مجمع آزمایشی اما تنها مربوط به یکسری پست‌های فرعی بوده و ارتباطی به کمیته انتخابات نداشته است. 
این فرم‌ها در قالب اسامی کاندیداها از طریق بستر وب در اختیار اعضای مجمع قرار داده می‌شد و آنها با کلیک کردن مقابل نام هر یک از افراد مدنظر خود و علامت زدن مقابل نام فرد، در واقع به او رأی می‌دادند.
تست کردن این شیوه رأی‌گیری در مجمع آزمایشی علاوه بر اینکه به نوعی آمادگی جهت انتخاب رئیس و اعضای کمیته انتخابات در مجمع 8 آذر به حساب می‌آید، می‌تواند آزمایشی باشد برای رأی‌گیری انتخابات رئیس و هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تا اگر این رأی‌گیری‌ها موفق باشد، فدراسیون فوتبال مجمع انتخاباتی را هم به همین شیوه آنلاین برگزار کند.
این در حالی است که در مجمع آزمایشی تنها نیمی از اعضای مجمع حاضر شده بودند و ممکن است در صورت حضور همه اعضا، بستر اینترنتی مشکلاتی را برای حاضران در جلسه آنلاین به وجود آورد. این همان چیزی است که دغدغه بسیاری از اعضای مجمع است و باعث می‌شود که از همین حالا آنها بابت برگزاری مجمع انتخاباتی به صورت آنلاین نگران باشند.
یکی دیگر از مشکلاتی که در مجمع آزمایشی به وجود آمده بود، زمانبر بودن بررسی حاضران در جلسه و حضور و غیاب اعضای مجمع بود.
 با اینکه در این ویدئو تست، نیمی از اعضای مجمع حاضر بودند اما حضور و غیاب آنها حدود یک ساعت و نیم طول کشید و این پروسه اینقدر زمانبر شده بود که برای حاضران خسته‌کننده شده بود.
علاوه بر این تعدادی از اعضای مجمع به دلیل مشغله‌هایی که داشتند، افراد دیگری را به جای خود برای اعلام حضور در مجمع آزمایشی فرستاده بودند که این اتفاق ممکن است از سوی اعضای مجمع در مجمع مجازی 8 آذر ماه هم تکرار شود و جدیت جلسه را تحت‌ تأثیر قرار دهد. 
حتی اگر امکان بررسی حضور خود افراد در مجمع به صورت آنلاین وجود نداشته باشد، ممکن است راستی‌آزمایی انتخاب اعضای کمیته انتخابات هم نیاز به بررسی مجدد داشته باشد. در صورتی که تصمیم به برگزاری مجمع انتخاباتی به صورت آنلاین گرفته شود، این شرایط می‌تواند به مراتب بحران‌های جدی‌تر را به وجود آورد.
ضمن اینکه همین حالا تعداد زیادی از اعضای مجمع نسبت به اعلام اسامی رئیس و اعضای کمیته انتخابات، انتقادهایی جدی دارند و معتقدند که این موضوع می‌تواند خلاف استقلال این کمیته باشد و باید انتخاب این افراد به صورت آزادانه از سوی اعضای مجمع انجام شود تا اصل استقلال این کمیته رعایت شود. البته همان‌طور که ایران ورزشی پیش از این در گزارشی نوشته بود، فدراسیون فوتبال معتقد است این شیوه کاملاً مطابق شیوه‌ای است که فیفا و ای‌اف‌سی برای انتخاب کمیته‌های مدنظر خود اقدام می‌کنند و مجمع در صورتی که با این افراد مخالف است می‌تواند به آنها رأی اعتماد ندهد تا در مجمع دیگری، اسامی دیگری برای این پست‌ها ارائه شود.
در مجموع تجربه برگزاری مجازی مجمع، تجربه تازه‌ای است که شاید حواشی و اتفاقات متعددی را به همراه داشته باشد. به خصوص که در این مجمع قرار است اساسنامه به تأیید اعضا برسد و رئیس و اعضای کمیته انتخابات، انتخاب شوند.
 

Page Generated in 0.0061 sec