printlogo


کد خبر: 218893تاریخ: 1399/8/29 00:00
بحران مالی در بارسلونا
4 بازیکن بفروش تا 2 تا بخری

پیت جنسن
 
ویکتور فونت، گزینه اصلی ریاست بارسلونا، گفته تلاشی برای خرید نیمار نخواهد کرد. هیأت مدیره موقت بارسلونا همچنین کارلس رکساچ، اسطوره این باشگاه را از سمت مشاور کنار گذاشته‌اند و به این ترتیب کاملاً مشخص است که شیوع ویروس کرونا از نظر مالی به این باشگاه ضربات شدیدی زده است.
به همین دلیل است که کارشناسان بر این باورند که بارسا برای اینکه امکان جذب اریک گارسیا و ممفیس دپای را در ژانویه داشته باشد، باید چهار بازیکنش را بفروشد. رونالد کومان به دنبال جذب مدافع 19ساله منچسترسیتی و مهاجم هلندی لیون است، ولی همه چیز بستگی به این دارد که بارسا بتواند ساموئل اومتیتی، جونیور فیرپو، مارتین برایت‌ویت و ماتئوس فرناندس را بفروشد.
درآمد باشگاه در فصل قبل 300 میلیون یورو کاهش یافت و مذاکرات بر سر کاهش 191 میلیون یورویی دستمزد بازیکنان تیم متوقف مانده است. به این ترتیب تنها راه باقی‌مانده فروش بازیکنان است. قرار است تا چهار روز دیگر با بازیکنان صحبت شود و از آنها خواسته شود که دستمزدشان را تا انتهای سال دریافت نکنند.
همچنین قرار بود انتخابات ریاست باشگاه در کریسمس برگزار شود تا رئیس جدید بتواند در ژانویه خرید و فروش‌ها را انجام دهد اما شاید این انتخابات هم به زمانی دیگر موکول شود. در حال حاضر هم امید چندانی به فروش این چهار بازیکن وجود ندارد. بارسلونا 18 میلیون یورو برای خرید برایت‌ویت به لگانس پرداخت اما بعید است که باشگاهی چنین مبلغی برای خرید او به بارسا بدهد. او از زمان آمدن تنها چهار بار در ترکیب ثابت قرار گرفته و تنها یک گل زده است و می‌خواهد در تیم بماند و ثابت کند که گزینه بهتری نسبت به بازیکنانی است که کومان مد نظر دارد.
فرناندس، هافبک 22ساله و برزیلی بارسلونا هم در نیمه دوم فصل پیش که به صورت قرضی در رئال وایادولید بازی می‌کرد، تنها دو بار در ترکیب ثابت قرار گرفت. او با قیمت 7 میلیون یورو از پالمیراس خریداری شد و یکی از خریدهای عجیب باشگاه بوده است.
اومتیتی باشگاه‌هایی را خواهان خود می‌بیند اما در این فصل هنوز بازی نکرده و مشکلاتی جدی از نظر مصدومیت دارد. این بازیکن 27ساله مدت‌هاست که آماده نیست.
تنها بازیکنی که احتمال رفتنش بالاست، جونیور فیرپو است. بارسلونا قصد دارد الخاندرو بالده، مدافع چپ 17ساله‌اش را از تیم ب به تیم اصلی بیاورد تا جانشین فیرپو شود. بارسا 18 میلیون یورو برای خرید فیرپو به بتیس داده و این باشگاه 20 درصد از مبلغ انتقال بعدی او را دریافت خواهد کرد.
از سوی دیگر، گارسیا، مدافع میانی سیتی می‌تواند در پایان فصل به صورت آزاد به بارسلونا بیاید اما کومان او را همین حالا می‌خواهد. سیتی 15 میلیون یورو برای فروش او در نظر گرفته است. دپای هم گزینه اصلی کومان برای خط حمله است. این بازیکن 26ساله یک مهاجم کاملاً تخصصی نیست اما مربی هلندی بارسا او را تحت هر شرایطی می‌خواهد، چرا که او با جنگندگی بالایی بازی می‌کند و دویدن‌هایش فضا را برای مسی و پدری 17ساله باز خواهد کرد. می‌شد دپای در تابستان به بارسا بیاید اما عثمان دمبله حاضر نشد به منچستریونایتد برود و به این دلیل انتقال دپای متوقف شد.
کارلس آلنیا و ریکی پوچ دیگر بازیکنانی هستند که امکان فروش‌شان وجود دارد اما بعید است مبلغ چندانی از فروش آنها به بارسا برسد.
منبع: دیلی میل
 

 


Page Generated in 0.0046 sec