printlogo


کد خبر: 218890تاریخ: 1399/8/29 00:00
کورس برزیل و آرژانتین در مقدماتی جام جهانی
کلمبیا با خاک یکسان شد؛ کی‌روش در آستانه اخراج

تیم ویکری
 
نه نیمار بود، نه کاسمیرو اما نبود هیچ‌کدام از آنها فرقی به حال برزیل نداشت. این تیم رکورد صددرصدی‌اش برای کسب پیروزی در مرحله مقدماتی جام جهانی را با یک برد دیگر حفظ کرد، بردی ارزشمند در خانه اروگوئه با نتیجه 2 بر صفر که البته آن تیم هم دو مهره کلیدی‌اش مانند لوییس سوارس و فدریکو والورده را در اختیار نداشت. با این حال و روحیه اروگوئه‌ای‌ها به خاطر پیروزی 3 بر صفرشان در بازی قبلی در خانه کلمبیا خوب بود و تصور می‌شد که برخورداری از امتیاز خانگی شانس آنها را برای غلبه بر یکی از رقبای سنتی‌شان در آمریکای لاتین مضاعف کند. اتفاقی که رخ داد اما کاملاً برعکس بود. برزیل تملک توپ بیشتری داشت اما اروگوئه‌ هم به خوبی حریف را پرس می‌کرد. زمانی که هم که تملک توپ داشت، با تکیه بر حرکات داروین نونز خط دفاعی برزیلی‌ها را به دردسر می‌انداخت و حتی یک بار هم تیر افقی مانع از فروپاشی دروازه ادرسون شد.
برزیل با ترکیبی آمیخته از استعداد و شانس و اتفاقات غیرمترقبه بازی را قبل از پایان نیمه اول از چنگ اروگوئه‌‌ای‌ها درآورد. یک بازیسازی از اورتون ریبرو در دقیقه 34 از سمت راست، با پاس خوب گابریل ژسوس به آرتور، هافبک برزیل را صاحب موقعیت شوتزنی کرد. به نظر نمی‌رسید شوت ضعیف او راهی به درون دروازه حریف پیدا کند تا اینکه انحراف آن در بین مسیر، مارتین کامپانیا دروازه تیم میزبان را تسلیم کرد. در آخرین دقیقه نیمه اول وقتی که تیم‌ها برای رفتن به رختکن آماده می‌شدند، ریچارلیسون از روی کرنری که رنان لودی ارسال کرد، دومین گل را هم زد. نیمه دوم متعلق به زوج مدافعان میانی برزیل یعنی مارکینیوش و تیاگو سیلوا بود که به ندرت به خط حمله حریف اجازه دادند فرصت برای تهدید دروازه تیم میهمان داشته باشد. به این ترتیب سریال بازی‌های بدون باخت تیم تحت هدایت تیته از زمان شکست آن مقابل بلژیک در جام جهانی 2018 روسیه ادامه پیدا کرد.
 
کورس آلبی‌سلسته با سلسائو
برخلاف استادیوم سنتناریوی شهر مونته‌ویدئوی اروگوئه که نسبتاً ساکت بود، سکوت ورزشگاه خالی محل برگزاری دیگر بازی، میان تیم‌های پرو و آرژانتین در شهر لیما، با آژیرهای پلیس در هم می‌شکست تا مشخص شود که بحران سیاسی این کشور هنوز ادامه دارد. حال و روز پرویی‌ها با قبول باخت خانگی 2 بر صفر به آرژانتین بدتر هم شد؛ آرژانتینی که مانند برزیل در همان نیمه اول پایه‌های پیروزی‌اش را بنا نهاد. پرو از 4 بازی اخیرش تنها یک امتیاز گرفته است و باختش به آرژانتین سومین باخت متوالی این تیم بود. آرژانتین اما با گل‌هایی که نیکلاس گونزالس و لائوتارو مارتینس به ترتیب در دقایق 17 و 28 زدند، سومین پیروزی خود را در چهارمین بازی‌اش کسب کرد تا 10 امتیازی و فاصله 2 امتیازی‌اش با برزیل صدرنشین حفظ شود. در همین حال تنها دلخوشی پرویی‌ها هم این است که حداقل قعرنشین جدول نیستند و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به بولیویی که آن هم یک امتیاز دارد، در رده نهم جدول 10 تیمی منطقه آمریکای جنوبی قرار گرفته‌اند. آرژانتین اگرچه با بازی‌‌اش تحسین‌ بسیاری را برانگیخت اما هنوز هم شک و تردید‌هایی درباره کیفیت خط دفاعی این تیم وجود دارد، خط دفاعی که در 4 دور سپری شده از بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی در آمریکای لاتین به اندازه‌ای که باید، محک نخورده است و برای بازی‌های بعدی مقابل اروگوئه و برزیل قطعاً باید ارتقا پیدا کند.
 
چالش کی‌روش در بحران کلمبیا
در حالی که آرژانتین خودش را با مصاف با اروگوئه برای بازی کلاسیکوی آمریکای جنوبی آماده می‌کند، برزیلی‌‌ها هم برای انجام بازی بعدی‌شان به کلمبیا خواهند رفت، تیمی که شاید تا آن زمان یک مربی جدید استخدام کرده باشد. مسلماً کارلوس کی‌روش بعد از باخت 6 بر یک تیمش در خانه اکوادور برای ماندن روی نیمکت با چالشی بزرگ مواجه خواهد بود بخصوص که این دومین باخت متوالی کلمبیایی‌ها بود و باعث سقوط‌شان به رده هفتم جدول شد. تنها 40 دقیقه از آغاز بازی گذشته بود که کلمبیا 4 گل خورده بود. شیوه بازی این تیم نوید بازگشتش به بازی را نمی‌داد و به همین دلیل هم کی‌روش فوراً 4 بازیکنش را تعویض کرد هرچند این تعویض‌ها هم دردی از او و تیمش دوا نکرد. این باخت در فاصله تنها 4 روز پس از باخت خانگی 3 بر صفر مقابل اروگوئه نشان داد که کی‌روش از ماه گذشته و زمان اولین هفته مرحله مقدماتی که تنها پیروزی‌اش تا به امروز را کسب کرد (مقابل ونزوئلا) هنوز نتوانسته به تیمش تعادل بدهد. به نظر می‌رسد که کی‌روش با همه تجاربی که از مربیگری در نقاط مختلف جهان دارد، برای حل مشکل خستگی مفرط بازیکنانش از بازی در ارتفاع 2800 متری شهر کویتو پایتخت اکوادور چاره‌ای پیدا نکرده بود. بازی در کویتو مانند لاپاز (پایتخت بولیوی) برای حریفانی که عادت نداشته باشند کار سختی است و نیازمند یک برنامه‌ریزی خاص است. کلمبیا اما به اندازه کافی برای این چالش نفسگیر آماده نبود و حالا خودش را در فاصله 8 امتیازی صدر جدول و دو امتیازی آخرین تیمی می‌بیند که می‌‌تواند به طور مستقیم به جام جهانی صعود کند.
منبع: ESPN

Page Generated in 0.0047 sec