printlogo


کد خبر: 218888تاریخ: 1399/8/29 00:00
خبر

نادال امشب برای صعود می‌جنگد
خیلی پیش نمی‌آید که یک بازیکن بعد از باخت از بازی‌اش احساس رضایت داشته باشد اما این دقیقاً همان چیزی است که رافائل نادال بعد از شکست مقابل دومینیک تیم، مدافع عنوان قهرمانی اوپن آمریکا دارد. نادال و تیم در سال‌های اخیر بارها در گرنداسلم‌ها مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند از جمله در استرالیا و آمریکا و دو بار در فینال اوپن فرانسه که در سیطره نادال است. به هر حال نادال در تور آخر سال در لندن، در 2 ست پیاپی با نتیجه 7 بر 6 شکست خورد. برنده 20 گرنداسلم گفت: «آفرین به دومینیک اما من از بازی‌ام راضی هستم. فکر می‌کنم نسبت به پنج روز قبل شانس بهتری برای صعود به نیمه‌نهایی دارم به خاطر سطح بازی‌ام. اگرچه باختم اما بازی‌ام خیلی بهتر شده.»
نادال بازی پراشتباهی نداشت و تنها به خاطر قدرت تیم در لحظات کلیدی به حریف اتریشی باخت. نادال که در ست اول 5 بر 2 از حریف پیش بود، ادامه داد: «این یک بازی عالی بود که با جزئیات کوچک تکلیفش روشن شد. او فوق‌العاده بود و من هم خوب بودم. نسبت به این بازی حس منفی ندارم.» نادال هنوز شانس صعود به جمع 4 تنیسور برتر تور آخر سال را دارد که امسال برای آخرین بار در لندن برگزار می‌شود. نام دو گروه رقابت‌های امسال را توکیو و لندن گذاشته‌اند و تنیسور 34 ساله اسپانیایی در آخرین بازی گروه لندن امشب با استفانوس تسیتسیپاس، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها روبه‌رو می‌شود که مثل خودش یک برد و یک باخت دارد به ترتیب برابر آندری روبلف و دومینیک تیم. برنده این بازی به همراه تیم 27 ساله به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کند. نادال، مرد شماره 2 جهان که هنوز در این تورنمنت به عنوان قهرمانی نرسیده، گفت: «نمی‌خواهم وانمود کنم بی‌خیال هستم زیرا نیستم اما واقعاً نیازی نمی‌بینم به خودم یا دیگران ثابت کنم که اگر بهترین بازی‌ام را انجام دهم، می‌توانم در هر زمینی و مقابل هر حریفی به پیروزی برسم. من هرگز قهرمان این رقابت‌ها نشده‌ام اما مشکلی ندارم و می‌دانم اگر خوب باشم شانس پیروزی دارم.»
 
 قانون جدید برای غذا خوردن بازیکنان
به باشگاه‌های انگلیسی گفته شده که تنها راه غذا خوردن در هتل‌ها این است که بازیکنان غذا را در اتاق‌هایشان صرف کنند. این به دلیل مقررات قرنطینه در این کشور است. مقامات دولتی اعلام کرده‌اند که تا دو هفته دیگر، تیم‌ها حق ندارند غذا را به صورت دسته‌جمعی صرف کنند. این تصمیم آنها با رضایت لیگ برتر و لیگ فوتبال انگلیس همراه نبوده است. وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس اعلام کرده که باشگاه‌ها تحت هیچ شرایطی حق ندارند برخلاف این قانون عمل کنند. لیگ برتر هم به باشگاه‌ها اعلام کرده در بازی‌هایی که پس از دیدارهای ملی برگزار می‌شوند، این مسائل را لحاظ کنند. این در حالی است که بازیکنان بر این  باورند که ناهار و شام دسته‌جمعی باعث تقویت روحیه‌شان می‌شود و اگر مجبور باشند تنها در اتاق هتل بمانند، روحیه‌شان افت می‌کند. سازمان لیگ برتر با مقامات دولتی در مذاکره است و تلاش می‌کند که این ممنوعیت برداشته شود. سازمان لیگ فوتبال انگلیس هم شرایط مشابهی دارد.
 
کپا به دنبال فرار از چلسی
کپا آریسابالاگا حاضر است دستمزدش کاهش یابد تا از دوران کابوس‌وارش در چلسی رهایی پیدا کند. او حالا دروازه‌بان سوم تیم ملی اسپانیا شده است و داوید دخئا و اونای سیمون به کپا 26ساله ترجیح داده می‌شوند. او بیش از یک ماه است که در ترکیب ثابت چلسی قرار نگرفته و این تیم در غیاب او درخشیده است. کپا به این ترتیب به این نتیجه رسیده که دوران حضورش در استمفوردبریج به پایان رسیده و می‌خواهد در ژانویه از این تیم جدا شود. او حاضر است به صورت قرضی به باشگاه دیگری برود و از دستمزدش هم کاسته شود. او در حال حاضر 150 هزار پوند در هفته دستمزد می‌گیرد و می‌داند برای اینکه به یورو 2020 برسد، باید در ترکیب اصلی یک تیم بازی کند. او بسیار دوست دارد در بازی اسپانیا مقابل اسلواکی در یورو 2020 که در ورزشگاه خانگی اتلتیک بیلبائو، تیم سابق او برگزار می‌شود، بازی کند. لوییس انریکه، مربی اسپانیا به کپا گفته که اگر روی نیمکت چلسی بماند، به او بازی نخواهد رسید. او تاکنون بر این باور بود که می‌تواند با وجود مشکلاتی که در باشگاهش دارد، در تیم ملی اسپانیا بازی کند اما انریکه او را از ترکیب کنار گذاشت و به این ترتیب او به این نتیجه رسید که کار دیگر تمام شده است.
 

Page Generated in 0.0050 sec