printlogo


کد خبر: 218885تاریخ: 1399/8/29 00:00
فولاد خوزستان - استقلال، جمعه ساعت16:30
شش‌های افسانه‌ای در بازی شش امتیازی

جواد نکونام بارها در مصاحبه‌هایش گفته این فصل فولاد، تیمی متفاوت خواهد بود. او که فصل قبل هم با نماینده اهواز نتایج درخور شأنی به دست آورد می‌خواهد فصل بیستم را هم با موفقیت سپری کند. احتمالاً نکونام نیم‌نگاهی هم به قهرمانی در لیگ خواهد داشت و شاید در محاسبات خود به این نتیجه رسیده که می‌تواند با فولاد به جام قهرمانی هم دست یابد.
 بی‌شک اگر نکونام می‌خواهد به چنین جایگاهی برسد باید امتیاز کامل بازی با استقلال را به دست آورد تا از همین هفته‌های آغازین فولاد را به‌عنوان یک مدعی سرسخت در اذهان دیگر تیم‌ها جا بیندازد. 
عبور از استقلالی که در هفته اول با پیروزی مقابل مس رفسنجان از میدان خارج شد اما برای نکو و شاگردانش کار ساده‌ای نیست، بخصوص اینکه استقلال با دو گلی که در ایستگاه نخست به ثمر رساند نشان داد همچون فصل قبل در بخش هجومی خود از انرژی و مهارت بالایی برخوردار است. 
وجود بازیکنی همچون مهدی قایدی که هم در نقش طراح قد علم می‌کند و هم گلزنی قابل است، دست سرمربی استقلال را باز می‌گذارد تا هر روشی را در خط آتش تیمش به کار بگیرد. از سوی دیگر دو مهاجم گلزن نیز در کنار قایدی قرار دارند که خط حمله استقلال را تبدیل به قدرتمندترین خط حمله حال حاضر لیگ کرده است. 
گرچه خود فولاد نیز در هفته اول موفق شد دوبار دروازه ذوب‌آهن را باز کند (آن بازی با تساوی 2 بر 2 تمام شد) اما به‌واقع عیار هجومی استقلال قابل توجه‌تر از فولاد است و اگر اتفاق خاص و عجیبی در اهواز رخ ندهد استقلال می‌تواند به روند گلزنی خود ادامه دهد.  در واقع فولاد برای مختل کردن خط آتش پرکار استقلال باید ارتباط میان خطوط سه‌گانه را قطع کند و اجازه ندهد استقلال آهنگ بازی را در دست بگیرد. شاید تنها راه امتیازگیری از استقلال همین باشد که مهره‌هایی همچون قایدی از کار بیفتند، چون این بازیکن قادر است حتی موقعیت‌های 10درصدی را هم تبدیل به گل کند و برای تیمش موقعیت‌هایی عالی ایجاد کند.  در ترکیب فولاد بازیکنی با کیفیت قایدی دیده نمی‌شود اما نکونام که خود در زمان بازیگری زیرکانه در میدان حاضر می‌شد می‌کوشد با همان افکار و حربه‌ها از استقلال امتیاز بگیرد. 
احتمالاً او برای قایدی نقشه‌هایی خواهد داشت ضمن اینکه پریرا را در دست دارد تا در مواقع لزوم تیر نهایی را به قلب استقلال وارد کند. 
جواد در خط میانی خود نیز از پاتوسی بهره می‌برد؛ بازیکنی که شاید اگر همین حالا در استقلال بود می‌شد گفت آبی‌ها به قطعیت قهرمان لیگ بیستم خواهند شد. 
در واقع تنها نقطه‌ای که احتمال دارد موازنه به سود میزبان تغییر کند همین جایی است که پاتوسی بازی می‌کند، به این دلیل که استقلال بازیکنی با کیفیت او در اختیار ندارد و بیشتر مردانش در خط میانی از ویژگی تخریب‌کنندگی بهره می‌برد نه بازیسازی. 
به هر حال فوتبال عصر جمعه می‌تواند تماشاگران بسیاری را که مجال حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند از تماشای یک بازی داغ و جذاب سیراب کند. این بازی در ورزشگاه شهدای اهواز برگزار می‌شود و قضاوت آن بر عهده محمدحسین زاهدی خواهد بود.
ترکیب احتمالی استقلال: سید حسین حسینی همچون بازی قبل شانس بیشتری برای دروازه بانی دارد. مرادمند ودانشگر هم احتمالا در قلب دفاع قرار می گیرند. وریا و میلیچ هم دفاع راست و چپ هستند. 
ریگی، باقری، اسماعیلی و احتمالا مرادی هم درخط میانی بازی می کنند. قایدی و مطهری هم در خط آتش قرار دارند. حضور دیاباته و غلامی نیز در ترکیب اصلی استقلال در پست های تخصصی محتمل است. تا فردا عصر برای دیدن ترکیب استقلال تحمل می کنیم...

Page Generated in 0.0043 sec