printlogo


کد خبر: 218882تاریخ: 1399/8/29 00:00
لیگ تعطیل شود همه ضرر می‌کنند
فکری: اول بازی جوانمردانه، بعد نتیجه

 
استقلال و فولاد عصر جمعه در ورزشگاه آزادی رخ در رخ هم قرار می‌گیرند؛ دیداری که برای محمود فکری اهمیت بسیاری دارد و چنانچه برنده این بازی باشد با آرامش بیشتر مقابل حریفان نسبتاً ضعیف‌تر هفته‌های آتی قرار خواهد گرفت. فکری به پیروزی در این بازی امیدوار است؛ هرچند بر این باور است بازی جوانمردانه باید در اولویت بازیکنانش قرار بگیرد. 
فکری روی این اصل تأکید ویژه دارد و از شاگردانش می‌خواهد عمیقاً حریف را محترم بشمارند. حرف‌های فکری دو روز قبل از بازی با فولاد درباره داوران نیز نشان از منش پهلوانی سرمربی استقلال داشت. فکری حتی از بیانیه‌ای که مسئولان باشگاه علیه داوران نوشتند گله کرد تا نشان دهد به‌لحاظ اخلاقی یک چهره متفاوت است. بدون شک ادامه این رفتار، تنش‌ها و بازدارنده‌های احتمالی را از اطراف استقلال دور خواهد کرد و محیطی امن برای آبی‌ها فراهم خواهد آورد. فکری دقیقاً دست روی سیاستی درست و اصولی گذاشته است.
***
بازی مهمی با فولاد دارید. آیا برای این دیدار تمرینات خوبی انجام داده‌اید؟
 از وقتی ملی‌پوشان به تمرینات ما اضافه شدند شرایط بهتر شد، اما قبل از حضور آنها هم تمرینات منظمی برگزار کردیم و در آمادگی قرار داریم. خوشبختانه بازی هفته اول را بردیم و الان با استرس کمتری مقابل حریفان قرار می‌گیریم. البته هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و باید با فکر و برنامه وارد زمین شویم.
تقابل شما با جواد نکونام مهم‌ترین اتفاق این بازی است.
 به هر حال هر دو زمانی به‌عنوان بازیکن برای استقلال زحمت کشیدیم و قرار است این‌بار در قامت سرمربی مقابل هم قرار بگیرد. در فوتبال از این اتفاقات زیاد رخ می‌دهد اما برای من مهم است که تیمم بازی جوانمردانه را در دستور کار خودش قرار دهد و با نهایت احترام به حریف بتوانیم 3 امتیاز این بازی را به دست بیاوریم. بدون شک اگر بر اعصاب و روان‌مان مسلط باشیم 3 امتیاز این بازی را هم به دست می‌آوریم.
شما در هفته اول نتوانستید از بازیکنان جدید خود استفاده کنید. با توجه به اینکه به مصدومیت برخی بازیکنان نیز اشاره داشتید آیا احتمال دارد در بازی با فولاد از برخی بازیکنان جدید استفاده کنید؟
 اینکه از چه بازیکنانی استفاده می‌کنم فردا مشخص می‌شود. من همیشه سعی می‌کنم همه جوانب را در نظر بگیرم و بهترین‌ها را به میدان بفرستم. بارها گفته‌ام نام‌ها برای من هیچ تفاوتی ندارند. آنچه مهم است نام استقلال است که باید با غیرت و تعصب برایش بجنگیم. برای بازی با فولاد هم قطعاً بهترین نفرات را وارد میدان می‌کنم و اگر بازیکنان جدید شرایط مسابقه را داشته باشند قطعاً از آنها هم استفاده می‌کنم. نمی‌توانم از شخص خاصی نام ببرم، اما همه در تیم من به یک اندازه شانس دارند و اینطور نیست که جایگاه خاصی برای برخی بازیکنان در نظر بگیرم. امیدوارم بازیکنان هم تا روز آخر لیگ برای رسیدن به ترکیب اصلی تلاش کنند و از جان و دل برای استقلال مایه بگذارند.
ممکن است بعد از بازی با فولاد لیگ تعطیل شود، چون کرونا اوج گرفته است. در این باره چه نظری دارید؟
 اولاً باید برای آنها که گرفتار این بیماری شده‌اند دوباره آرزوی سلامتی کنم. امیدوارم با جدیت به این موضوع پرداخته شود تا این بیماری از کشور برود. اما اگر بحث تعطیلی باشد قطعاً همه تیم‌ها لطمه می‌خورند چون زمان زیادی را از دست می‌دهیم و آن وقت مشخص نیست چگونه لیگ را تمام کنیم. من شنیده‌ام این موضوع منتفی است و امیدوارم تیم‌ها با رعایت همه جوانب و دستورات بتوانند لیگ امسال را به سلامت تمام کنند.
 

Page Generated in 0.0050 sec