printlogo


کد خبر: 218880تاریخ: 1399/8/28 00:00
خبر و گزارش

لیگ دوچرخه سواری نیمه کاره رها شد
معرفی قهرمان با نتایج قبلی
با اعلام رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، مسابقات لیگ این رشته لغو شد. شیوع ویروس کرونا برگزاری مسابقات مختلف و اردوهای تیم‌های ملی را تعطیل کرد به طوری که لیگ دوچرخه سواری هم در نیمه راه تعطیل شد. البته ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده مسابقه رشته‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی شده، ادامه دارد اما تعطیلات کرونایی باعث لغو بعضی دیگر از رشته‌ها از جمله دوچرخه سواری شد. 
خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری این موضوع را تأیید می‌کند و می‌گوید: «کلیه رقابت‌های لیگ دوچرخه‌سواری لغو شد و پایان این فصل از مسابقات را اعلام می‌کنم. ان شاءالله دوچرخه‌سواران کارهای بدنسازی را انجام دهند تا برای لیگ فصل بعد آماده شوند. سال‌های گذشته لیگ را اوایل اسفند شروع می‌کردیم ولی مسابقات لیگ بعدی را از بهمن ماه آغاز می‌کنیم.» رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره معرفی قهرمان لیگ هم می‌گوید: «مسابقات لیگ ما در دو مرحله برگزار شده است و بر اساس نتایج به دست آمده، قهرمانی تیم‌ها را اعلام می‌کنیم.»
 
رقابت‌های جهانی پاراتیروکمان عقب افتاد
 مسابقات پاراتیروکمان قهرمانی جهان که قرار بود در سال ۲۰۲۱ در امارات برگزار شود، به خاطر کرونا به تعویق افتاد و در سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. این رقابت در سال ۲۰۲۲ در امارات برگزار می‌شود که البته این میزان تأخیر هم در نوع خود جالب است.
خیلی از فدراسیون‌های جهانی رقابت‌های خود را به سال 2021 موکول کرده‌اند و قصد دارند هر طور شده مسابقاتشان را در این سال برگزار کنند اما گویا امارات حاضر نیست برای مردم کشورش دردسر درست کند و می‌خواهد تا زمانی که خیال همه بابت واکسینه شدن مردم کشورهای مختلف راحت می‌شود، میزبان چنین رویدادهایی نباشد. 
تیم ملی ایران هم در حال آماده‌شدن بود که در این رویداد شرکت کند که حالا این برنامه لغو شده است.
 
شروع اردوها و مسابقات معلولان بعد از دو هفته
روز دوشنبه فدراسیون جانبازان و معلولان از لغو تمام رقابت‌ها و اردوهای تیم ملی خبر داد و حالا رئیس فدراسیون از شروع برنامه‌ها بعد از دو هفته تعطیلی می‌گوید.
شروین اسبقیان با اشاره به اقداماتی که فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان برای کسب مجوزِ آغاز رویدادهای این فدراسیون انجام داده بود، می‌گوید: «پیش از این مسابقات باشگاهی در رشته‌هایی مانند دوومیدانی و تیراندازی را برگزار کرده بودیم. طی مکاتبه با فدراسیون پزشکی- ورزشی و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش خواستار کسب مجوز لازم بودیم تا بتوانیم علاوه بر مسابقات باشگاهی دیگر رشته‌ها، فعالیت‌های اردویی برای تیم‌های ملی خود را هم آغاز کنیم. در پاسخ به این مکاتبه و با توجه به شرایط حاد کرونایی کشور و تعطیلی دو هفته‌ای که برای بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران در نظر گرفته شده، اعلام شد که برگزاری تمام رویدادها تا اطلاع ثانوی لغو شود.»
او به رقابت‌هایی که قرعه‌کشی آنها هم انجام شده، اشاره می‌کند: «در رشته‌هایی مانند والیبال نشسته مردان و زنان قرعه‌کشی مسابقات لیگ انجام شده و شرایط هم مهیا شده بود تا در رشته‌هایی مانند والیبال‌نشسته، تیراندازی، وزنه‌برداری و … اردوی تیم‌های ملی را آغاز کنیم اما فعلاً امکان ادامه برنامه‌ها را نداریم.»
به گفته اسبقیان و به دلیل درخواست مطرح شده از طرف فدراسیون پزشکی- ورزشی، برای اجرای تمام فعالیت‌های پیش‌بینی شده فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان حداقل باید دو هفته صبر کرد. 
او با تأکید بر اینکه سلامت ورزشکاران مهم‌ترین موضوع است، ادامه می‌دهد: «بنابراین دو هفته صبر می‌کنیم تا این محدودیت‌های پیش‌بینی شده برداشته شود. نگرانی‌هایی که بعضاً مربیان بابت از دست رفتن زمان برای آماده‌سازی ورزشکاران‌شان دارند، کاملاً تخصصی است اما در این شرایط قطعاً سلامت ورزشکاران و خود مربیان اولویت اول و آخر است. کاری نمی‌کنیم که بعدها پشیمانی داشته باشد.»

Page Generated in 0.0061 sec