printlogo


کد خبر: 218870تاریخ: 1399/8/28 00:00
یکی از بهترین پاس گل‌های زندگی‌ام را به قایدی دادم

امیر اسدی     

بازی مقابل بوسنی، به جز پیروزی ارزشمندی که برای تیم ملی به همراه داشت، زمنیه‌ساز بازگشت برخی بازیکنان کلیدی سابق به ترکیب نیز بود. 
نمونه‌اش سعید عزت‌اللهی که در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش یکی از مهره‌های مؤثر تیم ملی به شمار می‌رفت اما مصدومیت و تصمیم عجیب مارک ویلموتس، بین این هافبک توانا و 190 سانتیمتری و تیم ملی برای مدتی فاصله انداخت. با حضور دراگان اسکوچیچ و البته درخشش سعید در ترکیب وایله و لیگ دانمارک، این بازیکن 24 ساله به اردوی تیم ملی دعوت شد و مقابل بوسنی به میدان رفت. عزت‌اللهی در گفت و گو با ایران ورزشی درباره بازگشت به تیم ملی می‌گوید: «همانطور که می‌دانید من یک مقدار بدشانسی داشتم و در این مدت از اردو دور بودم. آسیب‌دیدگی‌هایی که برای من پیش آمد و یک مقدار هم صلاحدید مربی قبلی بود که برای بازی‌ مقابل عراق و بحرین در  ترکیب تیم ملی نباشم. بازگشت به تیم ملی حس خوبی بود و از این بابت خدا را شکر می‌کنم. خوشحالم به جمع سایر بازیکنان برگشتم و همیشه با تمام وجودم برای تیم ملی بازی کرده و بازی خواهم کرد.»
هافبک وایله دانمارک درباره جو اردو و تفاوت آن با دوره مربیگری کی‌روش صحبت می‌کند: «شرایط اردو هم خوشبختانه خوب بود. با توجه به اینکه مربی جدید آمده، قطعاً شرایط اردویی فرق کرده. با توجه به تفکراتی که هر مربی دارد، اردو را همانطور پیش می‌برد و ما به عنوان بازیکن وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن آماده شویم. فکر می‌کنم اردوی مثبتی بود، از این جهت که در روزهای فیفا باید نهایت استفاده را ببریم. با توجه به بازی‌های حساسی که در مقدماتی جام جهانی پیش رو داریم، این بازی‌های تدارکاتی کمک می‌کند تا هماهنگ‌تر شویم و مربی هم ایده‌های فنی و تفکراتش را در تیم پیاده کند و با بازیکنان به اشتراک بگذارد.»
از سال 2015 که سعید عزت‌اللهی به تیم ملی ایران دعوت شد و نخستین بازی خود را مقابل ترکمنستان انجام داد، به جز یک مقطع که شماره 19 را بر تن کرد، همیشه او را با پیراهن شماره شش دیده‌ایم. حالا او به اردو برگشته و دوباره همان پیراهنی را پوشیده که دوستش دارد: «هر بازیکنی که در اردو باشد، شماره پیراهنش را بر تن می‌کند. خب شماره من هم شش است اما اردوی قبلی که نبودم، بچه‌های دیگر آن را پوشیدند که مشکلی هم نیست. چون بازیکنان باید شماره‌های یک تا 23 را بپوشند و به همین دلیل نمی‌توانند از شماره شش چشمپوشی کنند. با توجه به سابقه و حضور بچه‌ها در تیم ملی این شماره‌ها داده می‌شود و هیچکس هم در این زمینه مشکلی ندارد.»
سعید از دقیقه 76 بازی مقابل بوسنی جانشین وحید امیری شد و توانست بازی درخشانی را ارائه بدهد. او در توپگیری‌ها فوق‌العاده ظاهر شد و البته پاس گل زیبایی را نیز برای مهدی قایدی ارسال کرد. عزت‌اللهی درباره این پاس گل هم صحبت می‌کند: «فکر می‌کنم یکی از بهترین پاس گل‌های زندگی‌ام بود. خوشحالم بعد از مدتی که به تیم ملی برگشتم، مثمرثمر بودم و امیدوارم بتوانیم با آقای اسکوچیچ روز به روز پیشرفت کنیم و در بازی‌های مقدماتی نتیجه بگیریم و به جام جهانی برسیم.»
بعد از پیروزی ارزشمند تیم ملی برابر بوسنی، برخی منتقدان بر این عقیده بودند که حریف با تمام بازیکنان خود راهی این مسابقه نشده بود. عزت‌اللهی درباره این انتقادها هم صحبت می‌کند: «بوسنی همیشه بوسنی است، حالا آن را ما تصمیم نمی‌گیریم که آنها با چه تیم و نفراتی وارد زمین شوند. وظیفه ما این است که مقابل هر حریفی با تمام وجود بازی کنیم و به پیروزی برسیم. من کاری به منتقدان ندارم، چون هر کسی دیدگاهی دارد. آنچه مسلم است انجام بازی تدارکاتی بهتر از بازی نکردن است و باید از این دید هم به قضیه نگاه کنیم. اینکه ما بازی تدارکاتی برگزار کردیم می‌تواند مثبت باشد و چه خوب که توانستیم این دیدار را برابر بوسنی انجام بدهیم.»
چند ماه قبل اخباری درباره اضافه شدن کریم باقری به کادرفنی تیم ملی شنیده شد. طرفین با یکدیگر مذاکره کردند اما در نهایت باقری تصمیم گرفت در پرسپولیس بماند و آنجا به فعالیت خود ادامه بدهد. سعید عزت‌اللهی که همیشه تأکید کرده الگوی فوتبالی‌اش کریم باقری است، می‌گوید: «من هم مثل بقیه شنیدم که شاید آقا کریم به کادرفنی اضافه شود و قطعاً باعث افتخار بود برای من و هم سایر بازیکنان که او می‌آمد و کنارمان حضور داشت. اما خب با صلاحدید خودشان یا صحبت‌هایی که با فدراسیون فوتبال داشتند، متأسفانه این اتفاق رخ نداد. من همیشه به عنوان الگو و کسی که در تاریخ فوتبال ایران جزو برترین‌ها و نوادر بوده، به کریم باقری نگاه می‌کنم و امیدوارم قسمت شود و بتوانم روزی با ایشان افتخار همکاری داشته باشم.»
عزت‌اللهی بعد از پایان بازی با تیم ملی بوسنی، سفر عجیبی را به دانمارک داشت. خودش در این باره می گوید: «یک سفر خیلی طولانی داشتم، به خاطر اینکه پرواز اول من کنسل شد. مجبور شدم با تیم به استانبول بروم و از آنجا راهی آمستردام هلند شوم. از آمستردام به کپنهاگ آمدم و فکر می‌کنم حدود یک روز در راه بودم. به هر حال این اتفاق افتاد و با توجه به شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، سفر واقعاً سخت شده است و این داستان‌ها وجود دارد.»
لیگ‌های اروپایی به دلیل بازی‌های تدارکاتی و همچنین رسمی، دو هفته تعطیل بود و قرار است چند روز دیگر پیگیری شود. لیگ دانمارک هم از این قاعده مستثنی نبود اما حالا وایله در هفته نهم لیگ باید به مصاف بروندبی قدرتمند برود. سعید در پایان مصاحبه از این بازی هم صحبت می‌کند: «بروندبی یکی از تیم‌های خوب، پرطرفدار و قدیمی دانمارک است. بازی سخت و مشکلی پیش رو داریم که برای ادامه حضورمان در بالای جدول حیاتی است. امیدوارم بتوانیم از این بازی دست پر بیرون بیاییم و برنده باشیم.
 چون فاصله ما و بروندبی در جدول کم است و تیم‌های چهارم و پنجم هستیم، حساسیت دیدار افزایش یافته اما خیلی خوشبینم که برنده این بازی ما باشیم و از این تیم در جدول سبقت بگیریم.»  

Page Generated in 0.0044 sec