printlogo


کد خبر: 218852تاریخ: 1399/8/28 00:00
حواشی دربی کرمان شروع شد
گل‌گهر اعتراض کرد، مس جواب داد

 
ارسام پورحسینی
 
هنوز مسابقات هفته دوم شروع نشده که حواشی آن استارت خورده است. در مهم‌ترین بازی هفته دوم قرار است تیم‌های مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان مقابل هم قرار بگیرند تا دربی کرمان را برگزار کنند. این بازی جمعه ساعت ۱۶:۱۰ شروع می‌شود اما قبل از اینکه به بازی حتی نزدیک هم شویم، حواشی زیادی در مورد آن به وجود آمده. یکی از مهم‌ترین آنها، اعتراض باشگاه گل‌گهر سیرجان به زمین مس رفسنجان است که چمن طبیعی ندارد و هر دو تیم باید روی چمن مصنوعی به میدان بروند. البته باشگاه مس رفسنجان برای اینکه نگرانی‌ها در مورد زمین میزبانی از سوی گل‌گهری‌ها از بین برود، ویدئویی از وضعیت زمین ورزشگاه رفسنجان گرفته و منتشر کرده است تا ثابت کند شرایط استاندارد را دارد. 
اگرچه گل‌گهری‌ها مجبورند بپذیرند که در زمین چمن مصنوعی به میدان بروند اما حالا بحث‌های دیگری در مورد میزبانی این تیم به وجود آمده. حیدر افسری مدیر تیم گل‌گهر در هتل محل اقامت تیم‌ها می‌گوید: «سازمان لیگ می‌گوید به مس ‌رفسنجان اعلام کردیم تیم میهمان، داوران و ناظران باید در یک هتل خوب آن شهر اسکان داشته باشند. ما هم در سیرجان همین کار را انجام می‌دهیم و هتل عطر سیب را که یک هتل نوساز است در اختیار میهمان، داوران و ناظران قرار می‌دهیم و خودمان در هتل جهانگردی ساکن می‌شویم اما شهر رفسنجان فقط یک هتل خوب به نام هیلان دارد. مس رفسنجان به ما می‌گوید اگر قصد سکونت در این هتل را دارید، دو تیم در کنار هم خواهند بود اما اینطور نمی‌شود. سازمان لیگ می‌گوید ما به آنها گفته‌ایم که تیم میهمان باید به این هتل برود اما آنها قبول نمی‌کنند. جای دیگری هم در آن شهر نیست. یک میهمانسرای جهانگردی است که اتاق‌های کمی دارد و سازه آن برای ۴۰ سال قبل است.»
  با این شرایط کاملاً حق با سیرجانی‌هاست اما مس رفسنجان هم هتل هیلان را به مدت یک سال اجاره کرده، ضمن اینکه تیم‌های میزبان و میهمان و البته ناظران و داوران نمی‌توانند در یک هتل اقامت داشته باشند. با این شرایط و اینکه گل‌گهر سیرجان حاضر نیست به هتل دیگری برود، به نظر می‌رسد مس رفسنجان باید فکری به حال اقامت‌شان قبل از بازی داشته باشد چون گل‌گهری‌ها تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند با تیم میزبان در یک هتل اقامت کنند: «در حال رایزنی با سازمان لیگ هستیم اما با این شرایط به رفسنجان نمی‌رویم. زمین به ضرر میهمان است، هتل و اسکان به ضرر میهمان است. نباید شرایط به ضرر تیم میهمان باشد. ما کوتاه نمی‌آییم. این شرایط شایسته لیگ برتر نیست. میزبان موظف است امکانات رفاهی را برای تیم میهمان فراهم کند.»
 در شهر رفسنجان ظاهراً کلاً یک هتل دیگر وجود دارد که آن هم هتل جهانگردی است. هتلی که به گفته گل‌گهری‌ها، تنها ۱۰ اتاق دارد اما مسئولان مس رفسنجان این مساله را تکذیب می‌کنند. حیدر رضایی مدیر تیم فوتبال مس رفسنجان در گفت‌وگویی در مورد گلایه‌های گل‌گهر بابت مساله اسکان و هتل در شهر رفسنجان گفت: «شما می‌توانید اطلاعات هتل جهانگردی رفسنجان را در اینترنت ببینید. فکر می‌کنم مدیر تیم فوتبال گل‌گهر اطلاعات کافی در این مورد ندارد. این هتل 17 اتاق دارد. بهتر است زودتر برای رزرو اقدام کنند. من با این هتل تماس گرفتم متوجه شدم می‌توانند ۱۵ اتاق خالی به گل‌گهر بدهند. در سال‌های گذشته هم داوران و ناظران در همین هتل مستقر می‌شدند. اگر بحث کیفی است، هتل جهانگردی واقعا اتاق‌ها و سوییت‌های خوبی دارد. در بعضی از اتاق‌هایش ۳ نفر هم راحت می‌توانند مستقر شوند. مدیر تیم گل‌گهر بهتر بود به رفسنجان می‌آمد، هتل را می‌دید و با مسئولان آن صحبت می‌کرد.» ظاهرا هتل هیلان هم کلا با شرکت صنایع مس قرارداد دارد و ربطی به تیم مس رفسنجان ندارد. به هر حال این مشکلات حاشیه‌های زیادی را در این روزها به وجود آورده که باید دید سازمان لیگ چه واکنشی نشان می‌دهد. نکته جالب در مورد بازی مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان این است که ۲ تیم کرمانی چندی پیش در اردوی کیش به مصاف هم رفتند که نتیجه این بازی ۲ بر صفر به سود شاگردان امیر قلعه‌نویی رقم خورد. البته در آخرین بازی رسمی مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان، نتیجه کاملاً متفاوت بود. در آن بازی گل‌گهر با نتیجه عجیب ۴ بر یک بازی را واگذار کرد و در همان فصل به لیگ برتر صعود کرد.
 در آن بازی حمزه مظفری مربی فعلی گل‌گهر هنوز برای گل‌گهر بازی می‌کرد و کاپیتان بود‌. مهرداد آوخ، محسن آذرباد، پیمان نامور و محسن طرحانی بازیکنانی هستند که از گل‌گهر به مس رفته‌اند و برای اولین بار مقابل تیم سابق‌شان قرار می‌گیرند. جدال مس رفسنجان و گل‌گهر که از تیم‌های تازه صعودکرده هم به حساب می‌آیند، از یک نظر دیگر هم جالب خواهد بود، آن هم چیزی نیست جز رویارویی باتجربه‌ترین سرمربی لیگ بیستم و سرمربی جوانی که اولین دوره حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند. امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر الان ۵۶ ساله است و محمد ربیعی با ۳۹ سال سرمربیگری مس رفسنجان را به عهده دارد که باید دید تجربه بالا به برتری می‌رسد یا انگیزه جوانی.

Page Generated in 0.0050 sec