printlogo


کد خبر: 218849تاریخ: 1399/8/28 00:00
ابهامات مالی در تبلیغات محیطی لیگ برتر
پول‌ها چطور تقسیم می‌شوند؟

 
 حذف درآمد بلیت‌فروشی از درآمدهای فوتبال، چشم امید تیم‌های فوتبال را به درآمد حاصل از تبلیغات محیطی فوتبال دوخته است. درآمدی که به ادعای باشگاه‌های لیگ برتری، به طور چشمگیری دست آنها را نگرفته است. از طرفی سازمان لیگ هم در این مدت برخلاف وعده‌هایی که داده است، جزئیات درآمد خود از محل تبلیغات محیطی و نحوه تقسیم آن را گزارش نداده است. عدم انتشار گزارش و آمار جزئی درباره تبلیغات محیطی تا پیش از این در حالی بوده که سازمان لیگ برای تبلیغات محیطی با یک شرکت مشخص قرارداد داشته و طبیعی است که صحبت از درآمد و تقسیم آن به مراتب راحت‌تر بوده تا این فصل که سازمان لیگ طی مصوبه‌ای جدید می‌خواهد از هر شرکتی تبلیغ بگیرد. ایسنا در گزارشی، لیست مبالغ دریافتی باشگاه‌ها از محل درآمد تبلیغات محیطی را منتشر کرده است که این مبالغ به شرح زیر است: پرسپولیس بابت تبلیغات محیطی در لیگ نوزدهم پولی دریافت نکرده است.
استقلال: دریافتی نداشته است.
پیکان و سایپا: این دو تیم به عنوان دو تیم تهرانی مبالغ اندکی در حدود ٣٠٠ میلیون تومان دریافتی داشته‌اند که البته بر اساس اعلام سازمان لیگ، مبالغی از حساب این باشگاه‌ها تحت عنوان ۵درصد حق عضویت قرارداد بازیکنان و هزینه‌های دیگر نظیر برگزاری کنفرانس خبری بازی‌ها، کسر شده است.
نفت مسجد سلیمان: ۶۵۰ میلیون تومان
نفت آبادان: حدود ۴۰۰ میلیون تومان
شاهین شهرداری بوشهر: حدود ۵٠٠ میلیون تومان
پارس جنوبی جم: حدود ۵٠٠ میلیون تومان
فولاد خوزستان: حدود ۹۰۰ میلیون تومان
ذوب‌آهن اصفهان: حدود ٢ میلیارد تومان
شهرخودرو خراسان: حدود ٣٠٠ میلیون تومان
تراکتور، ماشین‌سازی و سپاهان: حاضر به اعلام مبالغ دریافتی خود نشده‌اند.
بررسی این ارقام نشان می‌دهد در عمل ساز و کار مشخصی برای پرداخت پول به باشگاه‌ها وجود ندارد. یک باشگاه که در انتهای جدول بوده، حدود ٢ میلیارد تومان دریافتی داشته و یک باشگاه هم که هفته‌ها قبل‌از پایان لیگ، قهرمانی خود را تثبیت کرده، هیچ پولی دریافت نکرده است.
 
 

Page Generated in 0.0049 sec