printlogo


کد خبر: 218836تاریخ: 1399/8/28 00:00
از تیم ملی تا پرسپولیس مثل رامین – ماهینی
رقابت داغ سیامک و شیری در دفاع راست

 
زمانی پرسپولیس دو مدافع چپ در تیم ملی داشت که هر دو به جام‌جهانی رفتند اما فقط یکی از آنها بازی کرد. میناوند خوش‌شانس بود که بازی کرد و لژیونر شد اما شاهرودی به‌خاطر شکستگی انگشتش روی نیمکت خشکش زد و بازی‌های رقیبش را تماشا کرد. سال‌ها بعد پرسپولیس در تیم ملی دو دفاع راست داشت که یکی از آنها در پرسپولیس فیکس بود و دیگری در تیم ملی. رقابت ماهینی-رضاییان در دوران برانکو را که فراموش نکرده‌اید؟
حالا اما شرایط مشابهی در پرسپولیس یحیی درست شده و دو بازیکنی که شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد، در پست مدافع راست چه در تیم ملی چه در پرسپولیس با هم رقیب شده‌اند.
سیامک نعتی و مهدی شیری زمانی روی دست هم به شکلی مسالمت‌آمیز بازی می‌کردند؛ یعنی یکی هافبک بود و دیگری مدافع راست، اما حالا رقیب هم شده‌اند. سیامک در لیگ یک مدافع راست بود و وقتی لیگ برتری شد شیری جایش را گرفت تا یک خط جلوتر بیاید؛ اصلاً از همان پست جهش کرد و به پرسپولیس رسید.
چرخ زمانه چرخید تا نعمتی با مصدومیت شیری در قطر مدافع راست باشد و با درخشش در لیگ قهرمانان به تیم ملی هم برسد، پس طبیعی بود یحیی هم در شروع لیگ در این پست از او استفاده کند. تست‌های مشکوک اما نعمتی را از بازی اول فصل لیگ برتر دور کرد تا مهدی شیری سر جایش برگردد و دومین بازیکن برتر تیم به‌لحاظ آمار در آن مسابقه باشد. شیری بر خلاف نعمتی در سارایوو بازی نکرد اما حالا و قبل از بازی با صنعت‌نفت یک رقیب جدی برای او است. حالا خواندن فکر یحیی برای بازی شنبه و اینکه کدام‌یک از این دو ملی‌پوش در دفاع راست بازی خواهند کرد؟ سخت شده. احتمال بازی کردن سیامک در دفاع راست ظاهراً بیشتر است اما مثلاً بعید نیست شیری سر جایش بماند و با تنبیه انضباطی بشار، سیامک یک خط جلوتر برود و در پست هافبک راست بازی کند.

Page Generated in 0.0053 sec