printlogo


کد خبر: 218832تاریخ: 1399/8/28 00:00
کنعانی‌زادگان: النصری‌ها به زمین و زمان زدند، اما باز هم تیرشان به سنگ خورد
از بازگشت انصاری بشدت استقبال می‌کنم

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
محمدحسین کنعانی‌زادگان در کنار شجاع زوجی رویایی برای دفاع میانی پرسپولیس تشکیل داده بودند اما حالا که شجاع رفته باید در کنار سیدجلال در پست حساس دفاع میانی از خط دفاعی تیم‌شان حفاظت کنند. محمدحسین جدا از نمایش موفق در پرسپولیس، با اندیشه‌های اسکوچیچ در سیستم سه‌دفاعه تیم ملی در مقابل بوسنی نیز نمایش موفقی از خود ارائه داد. او در گپ‌و‌گفتی با ایران ورزشی از اضافه شدن محمد انصاری و برخی دیگر از مسائل پرسپولیس صحبت کرد که ماحصلش را می‌خوانید:
 
در رابطه با استفاده از بازیکنانی نظیر نعمتی و شجاعی در پست مهاجم در شرایطی که پرسپولیس از وجود آل‌کثیر در فینال آسیا محروم است، در تمرینات و بازی‌های دوستانه‌تان چه نظری داری؟
 بازیکنان ما پتانسیل فنی بالایی دارند و در طرف مقابل هم ما از کادر فنی بسیار خوب و مجربی مانند آقایحیی و حمید مطهری بهره می‌بریم که انصافاً جزو بهترین‌ها هستند، از همین‌رو کادر فنی‌مان هر پستی که تشخیص بدهند حتماً بازیکنان با بهترین کیفیت فنی نهایت تلاش‌شان را انجام می‌دهند تا خواسته کادر فنی و انتظارات‌شان را برآورده سازند.
آخرین شکایت النصر هم به جایی نرسید!
 بله، خوشحالم تیر النصری‌ها باز هم به سنگ خورد. ما در زمین حرف‌مان را می‌زنیم و این را در مقابل النصر هم ثابت کردیم. بازیکن ما را با حق‌کشی محروم کردند و هزار جور مشکل برای‌مان به وجود آوردند، اما 10نفره هم حریف‌مان نشدند. ما یاد گرفته‌ایم و شخصیتی داریم که در زمین جوانمردانه بازی کنیم و فوتبالی حرف‌مان را در زمین بزنیم نه اینکه از هر چیزی سعی کنیم دستاویزی برای خودمان به ناحق درست کنیم. خوشحالم خدا جای حق نشسته و به زمین و زمان زدند اما تیرشان باز هم به سنگ خورد و دست از پا درازتر این‌بار کمیته استیناف آسیا هم رأی داد که ما بحق به فینال رسیدیم.
یحیی گل‌محمدی هم بهترین مربی غرب آسیا انتخاب شد.
 آقایحیی بهترین است و واقعاً لیاقت انتخاب در رده بهترین مربی غرب آسیا را داشت. تیم ما با هدایت کادر فنی موفق‌مان که در رأس آنها یحیی گل‌محمدی قرار داشت موفق شد به فینال صعود کند، از همین‌رو حق سرمربی ما بود که با شایستگی انتخاب شود.
بعد از رفتن شجاع حالا محمد انصاری به تمرینات بازگشته و البته او در فینال حاضر نیست، با این وجود برای مدافعی که دوبار رباط صلیبی‌اش پاره شده و این‌بار با اراده بالا برگشته چه چشم‌اندازی داری و آیا حضور او را برای پرسپولیس مفید می‌دانی؟
 محمد پسر باشخصیت، بسیار خوب و بااخلاقی است؛ بازیکنی که هیچ حاشیه و مشکلی نداشته و برگشته است. خودم خیلی با محمد صحبت کردم. من هم دوبار رباط پاره کردم اما خیلی با قدرت برگشتم و خدا را شکر می‌بینید چند سال است که با قدرت چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی بازی می‌کنم. زمانی که خودم هم دوبار رباط پاره کرده بودم تیم‌ها کمی می‌ترسیدند مرا به خدمت بگیرند و مشکلاتی هم برایم درست می‌کردند اما آنقدر خوب برگشتم که همه چیز فراموش شد. الان هم وجود بعضی از نگرانی‌ها طبیعی است اما محمد با قدرت تمام برگشته و همه چیز درست خواهد شد. 
خوشبختانه از عمل محمد پنج ماه گذشته و او مراحل آماده‌سازی‌اش را طبق برنامه سپری می‌کند و من و تیمم به بازگشت پرقدرت محمد که استارتش را هم مدتی قبل زده بسیار امیدواریم. این مدافع باتجربه و بااخلاق خیلی به دردمان می‌خورد و به کارمان می‌آید و می‌تواند به پرسپولیس کمک کند، به همین دلیل ما بشدت از بازگشت محمد انصاری استقبال می‌کنیم.
با وجود کمبود در بعضی پست‌ها شرایط تیم‌تان را مناسب ارزیابی می‌کنی؟
 طبیعی است که همه از تیم ما بیشترین انتظار را داشته باشند. من هم با این وجود فکر می‌کنم بازیکنان بسیار خوب و چندپسته‌ای در تیم‌مان داریم، ضمن اینکه مدیریت و کادر هم در تلاشند بازیکنان دیگری را به خدمت بگیرند و حتماً در این رابطه هم اقدامات لازم انجام شده و خبرهای خوبی شنیده خواهد شد، به همین دلیل باید به قدرت پرسپولیس کماکان خیلی زیاد امیدوار بود.
تو ابتدا در پست مهاجم بازی می‌کردی بعد پله‌پله عقب رفتی و مدافع میانی شدی، از همین‌رو در هر بازی عطش زیادی برای گلزنی داری. آیا به گلزنی در فینال فکر کرده‌ای و اگر به این مهم برسی چه عکس‌العملی خواهی داشت؟
 بحث فینال به‌تنهایی مطرح نیست. من همیشه و در هر بازی سعی کرده‌ام مثمرثمر باشم و بهترین کیفیت خودم را ابتدا در دفاع و پس از آن در ضربات ایستگاهی و ضربات آزاد بهترین کارآیی را داشته باشم و برای بازی فینال هم باید دید در بازی چه اتفاقاتی رقم می‌خورد.
حتماً اگر گل بزنی کار پس از آن از یزله زدن و... فراتر خواهد رفت!
 (می‌خندد)، باور کنید برای بازی فینال تصویرسازی کرده‌ام اما هنوز به گلزنی و شادی پس از آن فکری نداشته‌ام. ان‌شاءالله تیم موفق شود برای ما مهم‌ترین نکته است. فعلاً هم فکرمان به بازی با صنعت‌نفت معطوف است تا در آن بازی ببریم و اولین سه امتیاز لیگ بیستم را دشت کنیم.
در بازی با سایپا دو امتیاز دیدار شروع فصل را به‌راحتی از دست دادید!
 همه دیدند که در آن بازی از هر نظر استحقاق برد را داشتیم اما بدشانسی اجازه نداد به برد با چند گل اختلاف برسیم، اما بازی اول بود و شک نداشته باشید مقابل صنعت‌نفت و بازی‌های بعدی‌مان جبران خواهیم کرد چون به ارزش امتیازهای بازی‌های اول فصل خوب واقفیم و امتیاز هیچ بازی را به‌راحتی از دست نخواهیم داد.
به نظر می‌رسد پس از ثبت رکورد تاریخی پوکر، رسیدن به پنجمین قهرمانی متوالی، شدنی است.
 هدف ما چیزی جز قهرمانی و تکرار آن نیست. از طرفی هم خودمان و هم هواداران‌مان در چند سال اخیر به قهرمانی عادت کرده‌ایم، هیچ چیز هم برای تیم ما رویایی نیست چون ثابت کرده‌ایم بهترین هستیم و توانایی انجام هر کار بزرگی را داریم، حتی پنجمین قهرمانی متوالی، اما اگر چند هفته بگذرد حتماً راجع به این موضوع بهتر می‌شود صحبت و اظهارنظر کرد.
برسیم به تیم ملی. اسکوچیچ با روش سه‌دفاعه و سیستم‌های 2-5-3 و 3-4-3 به‌خوبی تیم ملی را محک زد و برد خوبی مقابل بوسنی به دست آوردید.
 بوسنی تیم قدرتمندی بود اما ما با هدایت و روش موفق اسکوچیچ برنده شدیم. انصافاً از زمانی که اسکوچیچ سکان هدایت تیم ملی را قبول کرده خیلی خوب با بازیکنان کار و تیم ملی را هدایت کرده است. کار در سیستم سه‌دفاعه برای مدافعان تا حدودی سخت است اما دیدید که خط دفاعی و بقیه خطوط چقدر خوب کار کردند و هیچ فضایی و فرصت آنچنانی به بوسنی ندادند. خوشحالم ما تیم قدرتمند بوسنی را در حالی با دو گل شکست دادیم و هیچ گلی نخوردیم که تیم بزرگ هلند با وجود آنکه با سه گل از سد بوسنی گذشت اما یک گل هم دریافت کرد؛ نکته‌ای که قدرت خط دفاعی و تیم ملی ایران و نقش مثبت اسکوچیچ را نشان می‌دهد. در تیم ملی آقای اسکوچیچ به‌خاطر بازی‌های لیگ و فشردگی برنامه‌ها خیلی با تیم به شکل عملی کار نکرده و بیشتر به شکل تئوری حرف‌های‌شان را زده‌اند اما با این وجود بیشترین تأثیرگذاری را داشته‌اند که این امر برای تیم ملی و ان‌شاءالله کسب موفقیت‌های ما بسیار امیدوارکننده بوده است.
 

 


Page Generated in 0.0067 sec