printlogo


کد خبر: 218827تاریخ: 1399/8/28 00:00
توپ و تور

پس از غیبت در اولین پنجره رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا

آرون فردا به تیم ملی بسکتبال می‌رسد
سنتر ایرانی- بریتانیایی تیم ملی بسکتبال امروز به تهران می‌رسد تا از روز پنجشنبه تیم ملی را در مسیر آماده‌سازی برای حضور در انتخابی کاپ آسیا همراهی کند. 
آرون گرامی‌پور از جمله بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی بسکتبال است که به دلیل اقامت در خارج از کشور نتوانست به موقع و همزمان با دیگر اردونشینان، تمرینات آماده‌سازی خود را با این تیم آغاز کند.
این ملی‌پوش دو رگه به فاصله چند ساعت پس از حضور در تهران، صبح پنجشنبه در محل اردوی تیم ملی حاضر می‌شود تا اولین جلسه تمرینی خود را با دیگر اردونشینان برگزار کند. او سال گذشته در پنجره نخست رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا غایب بود اما قرار است در پنجره دوم این مسابقات شرکت داشته باشد. طبق پروتکل‌های جهانی مبارزه با کرونا، گرامی‌پور پیش از سفر به ایران تست PCR داده است، با این حال مسئولان فدراسیون بسکتبال قصد دارند پس از ورود، تست دوباره‌ای از او بگیرند.
گرامی‌پور دومین بازیکن دو رگه‌ای است که در اردوی تیم ملی بسکتبال شرکت می‌کند. مایک رستم‌پور ایرانی‌تبار اهل آمریکا دیگر بازیکن دو رگه حاضر در این اردو است.
 
 
برگزاری دور برگشت لیگ هندبال در شیراز
آزمونی پیش از میزبانی از «آسیایی»ها
 فدراسیون هندبال در نظر دارد دور برگشت لیگ برتر هندبال مردان را در شیراز برگزار کند.
 دور رفت مسابقات لیگ برتر هندبال مردان به میزبانی تهران با حضور ۱۲ تیم و در دو گروه انجام شد و در پایان این مسابقات تیم شهید شاملی و مس کرمان توانستند صدرنشین شوند. 
به گفته رئیس سازمان لیگ هندبال دور برگشت این مسابقات قرار است به میزبانی شیراز برگزار شود. به احتمال زیاد این رقابت‌ها از اواسط آذرماه آغاز می‌شود اما با توجه به شرایط خاص کشور و تعطیلی پیش رو، فعلاً تاریخ دقیق اعلام نشده است. هندبال قهرمانی جوانان آسیا قرار است اوایل فروردین سال آینده به میزبانی شیراز انجام شود و فدراسیون هندبال به همین خاطر تصمیم گرفته شیراز میزبان دور برگشت مسابقات لیگ برتر هندبال شود تا بتواند به آمادگی لازم برای میزبانی مسابقات آسیایی جوانان برسد. این کار با هدف رفع کمبودها و مشکلات موجود انجام می‌شود. .
 
 
 
تست‌های پی‌درپی کرونا از ملی‌پوشان بسکتبال
تیم ملی بسکتبال در حالی آماده حضور در دیدارهای پنجره دوم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا می‌شود که شیوع کرونا شرایط سختی را برای مسئولان تیم ملی و حتی بازیکنان ایجاد کرده است، به طوری که با وجود همه سختگیری‌ها باز هم نگرانی‌هایی وجود دارد. به همین خاطر تست دوباره‌ای از ملی‌پوشان گرفته شد. لزوم حضور در تمرینات تیم ملی بسکتبال منفی بودن تست کرونا بود. بر همین اساس جمعه گذشته از بازیکنان دعوت شده به اردوی این تیم تست PCR گرفته شد و با توجه به منفی بودن نتیجه هر ۱۵ تست گرفته شده، اولین جلسه تمرینی تیم ملی شنبه گذشته برگزار شد. بعد از گذشت چهار روز و با توجه به پیگیری روزانه تمرینات، تست کرونا از اردونشینان تیم ملی بسکتبال روز گذشته تکرار شد. صبح دیروز تمرین ملی‌پوشان تعطیل بود اما پیش از تمرین عصر، دوباره از بازیکنان تست PCR گرفته شد. قرار است پیش از اعزام تیم ملی بسکتبال به قطر، مرحله سوم تست‌گیری هم انجام شود ضمن اینکه بازیکنان و سایر اعضای تیم پس از ورود به قطر و پیش از آغاز دیدارهای‌شان در انتخابی کاپ آسیا هم باید این تست را تکرار کنند.
ملی‌پوشان بسکتبال ایران هشتم آذرماه به مصاف عربستان می‌روند و ۱۰ آذرماه هم با سوریه دیدار دارند. تیم ملی چهار روز پیش از دیدار اول راهی قطر می‌شود.
 

 


Page Generated in 0.0046 sec