printlogo


کد خبر: 218826تاریخ: 1399/8/28 00:00
فتیله پیچ

 
کرونا ترمز لیگ کشتی را کشید
لیگ برتر کشتی قرار بود دور برگشت خود را از اول آذر شروع کند. دور رفت مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی قبل از انتخابی تیم ملی برگزار شد و قرار بود که در صورت برگزار نشدن مسابقات جهانی کشتی بلافاصله رقابت‌های لیگ برتر از سر گرفته شود. بعد از تصمیم اتحادیه جهانی مبنی بر برگزار نشدن مسابقات جهانی به دلیل شیوع کرونا، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس سازمان لیگ هم به باشگاه‌ها آماده‌باش داد تا خود را مهیای حضور در دور برگشت لیگ برتر کنند. با اعلام نصیرزاده قرار شد مسابقات از اول آذر شروع شود اما ظاهراً تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر، کشتی‌گیران و مربیان خود را به دلیل ابتلا به کرونا در اختیار ندارند و به همین دلیل امکان شروع لیگ برتر از ابتدای آذر وجود نداشت. به همین دلیل هم خیلی زود سازمان لیگ از تعویق یک هفته‌ای مسابقات لیگ برتر خبر داد. بعد از برگزاری انتخابی تیم ملی کشتی، بسیاری از کشتی‌گیران و مربیان به ویروس کرونا مبتلا شدند و شرایط خاص و عجیبی در کشتی به وجود آمد. از موقعی که انتخابی تیم ملی کشتی برگزار شده، روزی نیست که نام چند نفر از کشتی به عنوان نفرات جدید مبتلا شده به کرونا منتشر نشود. بعد از خبر ابتلای 10 کشتی‌گیر فرنگی کار به کرونا و بستری شدن برخی از اعضای کادر فنی در بیمارستان، حالا شنیده شده که امین طاهری نفر اول انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در وزن 125 کیلوگرم هم به کرونا مبتلا شده و احتمالاً چندین نفر دیگر هم در کشتی آزاد هستند که مبتلا شده‌اند و هنوز خبر ابتلای آنها رسانه‌ای نشده است. افزایش عجیب و غریب تعداد مبتلایان به کرونا در کشتی شرایطی را به وجود آورده که به نظر بعید است به این زودی‌ها شرایط برای برگزاری لیگ برتر فراهم شود. یعنی حتی اگر تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در ورزش مبنی بر لغو برگزاری تمامی مسابقات و اردوهای ورزشی به خاطر تعطیلی دو هفته‌ای 150 شهر به خاطر کرونا نبود، باز هم کشتی به دلیل تعداد زیاد مبتلایانش امکان برگزاری مسابقات لیگ برتر را نداشت. به همین دلیل هم به احتمال زیاد باید تا پایان آذر منتظر شروع دوباره لیگ برتر ماند.
 
تیم ملی کشتی به صربستان نمی‌رود!
در همین حال چند روزی است که بحث اعزام تیم ملی به مسابقات جام جهانی انفرادی در صربستان مطرح است. مسابقاتی که جایگزین مسابقات جهانی شده اما به نظر بسیار بعید است که تیم ملی کشتی ایران بتواند راهی این مسابقات شود. فدراسیون کشتی تصمیم‌گیری در این باره را در اختیار کادر فنی قرار داده اما کادر فنی خودش درگیر کرونا و اعضای تیم ملی کشتی هم تقریباً همه درگیر کرونا و در چنین وضعیتی چگونه می‌توان تصمیم‌گیری کرد؟ کادربا فرض اینکه بخواهد تیم را به صربستان اعزام کند اما با کدام کشتی‌گیران و کدام اردو چنین تصمیمی را اتخاذ کند؟ انتخابی تیم ملی برگزار شده اما برنده‌ها و بازنده‌ها درگیر کرونا هستند؛ یا علائم دارند و مشکوک به کرونا هستند و یا مبتلای قطعی به بیماری مهلک هستند. اگر چه این روزها بسیاری اعزام ناقص تیم را با وجود هزینه‌های میلیاردی مطرح می‌کنند و معتقد هستند که این تصمیم به صرفه نیست اما واقعیت این است که الان تیم ملی کشتی وجود خارجی ندارد که بخواهد راهی مسابقات شود؛ حالا با ترکیب ناقص یا کامل و با صرف هزینه میلیاردی یا رایگان، امکان اعزام تیم از ایران به مسابقات صربستان وجود ندارد. البته برخی حضور روسیه در این مسابقات را مورد توجه قرار دادند و معتقد هستند که وقتی روس‌ها به مسابقات صربستان اعزام می‌شوند، چرا ایران شرکت نکند،این در حالی است که شرایط کشتی ایران با روسیه در حال حاضر قابل قیاس نیست. روس‌ها می‌خواهند قبل از المپیک در یک آوردگاه بین‌المللی حضور داشته باشند و صربستان را میدان مهمی می‌دانند اما تیم ایران اگر بتواند لیگ خود را تمام کند دست به کار بزرگی زده است.
 
 تدیف: شروع قبل از المپیک برای ما مهم است
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه با تأکید بر اینکه رقابت‌های جایگزین مسابقات جهانی صربستان برگزار می‌شود، اعلام کرد که هر رویدادی قبل از المپیک برای ما مهم است. جامبولات تدیف سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه، با اشاره به لغو رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در صربستان، گفت: «به برگزاری این رقابت‌ها با حضور برخی کشورهای علاقه‌مند امیدوار بودیم اما شیوع کرونا و نگرانی بابت سلامت ورزشکاران باعث لغو این رقابت‌ها شد.» تدیف همچنین ادامه داد: «با تصمیم اتخاذ شده، قرار است رقابت‌های جام جهانی انفرادی جایگزین این مسابقات شود. این رقابت‌ها برگزار می‌شود و ما نیز آماده حضور در این رویداد خواهیم شد. با این وضعیت رقابت‌های کمی در جهان برگزار می‌شود و از آنجایی که هر شروعی قبل از المپیک مهم است قطعاً در این رقابت‌ها حاضر می‌شویم.» تدیف با اشاره به برگزاری رقابت‌های کشتی قهرمانی روسیه و محک جدی کشتی‌گیران، گفت: «به دلیل شرایط موجود کشتی‌گیران ما حتی عبدالرشید سعدالله‌یف رهبر تیم شبیه به خودش نبود و از آمادگی آرمانی دور بود. خوشحالم کشتی‌گیران ما رقابت کردند و برای بهتر شدن تمرین می‌کنند. با نفرات اصلی عازم این مسابقات می‌شویم چرا که باید مبارزه کنیم و شروع قبل از المپیک برای ما اهمیت زیادی دارد.»
 

Page Generated in 0.0080 sec