printlogo


کد خبر: 218306تاریخ: 1399/8/19 00:00
چرا باید تکلیف دعوت نشده‌ها مشخص شود؟

 
آخرین لیست دراگان اسکوچیچ اگر یک نکته مثبت و بارز داشت، آن نکته این بود که نشان داد او به راستی لیگ فوتبال ایران را رصد کرده است و بازیکنانی که در تیم‌های شهرستانی کوچکترین تلاشی برای رسیدن به تیم ملی داشته‌اند را هم در نوشتن لیست تیم ملی از قلم نینداخته است.
شاید اگر زمان دیگری بود و تیم ملی فوتبال ایران زمان بیشتری در اختیار داشت، این لیست‌های گوناگون که هر بار تعدادی از بازیکنان کمتر شناخته شده لیگ را در خود دارد، می‌توانست به مهم‌ترین عامل پویایی لیگی تبدیل شود که در سال‌های اخیر لیست ثابت تیم ملی، امید بازیکنانش را برای راهیابی به جمع ملی‌پوشان از بین برده بود.
عقب افتادن رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و توفیق اجباری حضور بیشتر اسکوچیچ در مسابقات لیگ هم به رقم خوردن این جریان کمک کرده است. گویا اسکوچیچ می‌خواهد به هر ترتیبی که شده ثابت کند که حضورش در ورزشگاه‌ها و تماشای بازی‌ تیم‌های لیگ، بیهوده نبوده و از دل همان حضورها بازیکنانی بیرون آمده‌اند که لیست تیم ملی فوتبال ایران را تشکیل داده‌اند.
سؤال اصلی اما این است که آیا ما با این بازیکنان قرار است راهی جام جهانی شویم؟ اصلاً حضور در رقابت‌های مهم با حضور این بازیکنان و با وجود فرصت کوتاهی که در اختیار داریم، امکانپذیر است؟
اسکوچیچ در لفافه در مصاحبه خود ابراز کرده که تعدادی از بازیکنانی که می‌خواسته را نتوانسته به تیم ملی دعوت کند و با این صحبت این سؤال مهم را به وجود آورده که آیا دستور یا توصیه‌ای برای دعوت نشدن برخی بازیکنان به دست او رسیده است؟ یا این بازیکنان هستند که حاضر نمی‌شوند با او کار کنند؟
چیزی که در شرایط فعلی و فرصت کوتاه پیش روی تیم ملی اهمیت دارد این است که هر چه سریع‌تر علت اصلی اینکه اسکوچیچ در دعوت از بازیکنان مدنظر خود ناکام بوده مورد بررسی قرار بگیرد و اگر مشکلی در این بین وجود دارد، هر چه زودتر برطرف شود.
درست است که بارها بعد از انتخاب اسکوچیچ بعضی از کارشناسان مدعی شدند که فدراسیون فوتبال او را سیبلی قرار داده که مقابل انتقادها قرار بگیرد اما در شرایط فعلی همه می‌دانیم که در مسیر جام جهانی، او تنها مسئول نتیجه‌ای نیست که برای تیم ملی رقم می‌خورد.
حتی اگر امروز در آستانه بازی تدارکاتی باشد و بخواهد به این وسیله به بازیکنان کمتر شناخته شده شانس خودنمایی دهد، در نهایت نباید فراموش کند که هدف اصلی او صعود به جام جهانی و نتیجه‌گیری مطلوب مقابل تیم‌های قدری است که مقابل تیم ملی فوتبال ایران قرار خواهند گرفت.
توجه او به تیم‌های شهرستانی نباید به بهای بستن چشم‌هایش به روی بازیکنان شایسته فینالیست لیگ قهرمانان آسیا منجر شود و حذف بازیکنانی که برای تیم‌های خارجی‌شان بازی نمی‌کنند، دلیل خوبی برای اضافه کردن بازیکنان داخلی که آنها هم نیمکت‌نشین هستند، نیست.
ضمن اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال هم باید در فرصت باقی‌مانده تمام مشکلات و موانع پیش روی اسکوچیچ را برطرف کنند تا انتخاب‌های اسکوچیچ همانی باشد که خودش می‌خواهد.
 
 

Page Generated in 0.0046 sec