printlogo


کد خبر: 218304تاریخ: 1399/8/19 00:00
درباره دعوت نشدن بازیکنان شاخص به اردوی تیم ملی فوتبال
حاج‌رضایی: اسکوچیچ موانعی پیش‌رو داشته

گزارش
بهناز میرمطهریان  @mirmotaharian
 
تازه‌ترین لیست اسامی ملی‌پوشان منتخب اسکوچیچ برای دومین دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال، موجی از انتقادها و ابهام‌ها را درباره غایبان بزرگ لیست به همراه داشته است. علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، سردار آزمون و مهدی طارمی از جمله غایبانی هستند که دعوت نشدن‌شان باعث تعجب بسیاری از کارشناسان فوتبال شده است. در شرایط حساس فعلی که تیم ملی فوتبال ایران بیش از هر زمان دیگری به ثبات حضور بازیکنان اصلی تیم و بیشتر شدن هماهنگی‌شان با سایر بازیکنان نیاز دارد، تغییرات اینچنینی اسکوچیچ در دعوت‌شدگان به تیم، نگرانی‌ها را بابت عملکرد تیم ملی در بازی‌های حساس پیش‌رو افزایش داده است.
در این بین اما امیر حاج‌رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایران ورزشی گرچه به این لیست و تصمیم‌های اسکوچیچ انتقادهایی را وارد می‌داند اما از دلایلی می‌گوید که شاید غیبت بازیکنانی چون بیرانوند را رقم زده و ما چون در جایگاه سرمربی تیم ملی نیستیم، نمی‌توانیم درباره این مسائل قضاوت کنیم.
 
نظرتان درباره آخرین لیست اعلام شده از سوی اسکوچیچ چیست؟
 طبیعتاً این لیست نهایی نیست. سرمربی تیم ملی براساس اهدافی که در ذهن دارد، نفراتی را انتخاب می‌کند تا در بازی تدارکاتی عملکرد آنها را ارزیابی کند. علاوه بر آن موانعی وجود دارد که باعث می‌شود او نتواند برخی بازیکنان شاخصی که می‌خواهد را در تیم ملی داشته باشد. اینها ارتباطی به انتخاب اسکوچیچ ندارند. خود اسکوچیچ گفته است که نشد از سردار و طارمی استفاده کنم. یعنی او می‌خواسته از آنها استفاده کند ولی نشده است. به هرحال این لیست چندان جدی نیست و هر فهرستی نمی‌تواند همه را راضی نگه دارد.
شما فکر می‌کنید این موانع چه هستند؟ خود بازیکنان نمی‌خواهند حضور پیدا کنند یا مسائل دیگری مطرح است؟
 ببینید به عنوان مثال علیرضا بیرانوند برای آنتورپ اصلاً بازی نکرده است. دقیقاً به یاد دارم که ینس لمان، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال آلمان، وقتی در آرسنال نیمکت‌نشین شد، یوآخیم لو به او گفت هر زمان در ترکیب تیمت قرار بگیری به تیم ملی دعوت خواهی شد. بازی کردن بازیکنان برای تیم‌های‌شان خیلی اهمیت دارد. این یک مورد از بازیکنانی است که به تیم ملی دعوت نشده‌اند. قطعاً درباره باقی بازیکنان هم مشکل‌هایی مثل ابتلا به کرونا، مصدومیت و... داشته‌اند. تعدادی از آنها هم ممکن است اصلاً مشکلی نداشته باشند اما نظر مربی این بوده که بازی نکنند. به هرحال این لیست‌ها همه چرک نویس هستند و هنوز پازل اسکوچیچ برای لیست نهایی کامل نشده است.
فکر نمی‌کنید در شرایط فعلی، زمان مناسبی برای پازل چیدن یا آزمون و خطای گزینه‌های جدید برای تیم ملی نباشد؟
 طبیعتاً در این رابطه دیدگاه عمیقی ندارم. هم من و هم اسکوچیچ می‌دانیم که اگر بازیکنان اصلی تیم حضور داشته باشند، هارمونی بهتر شکل می‌گیرد اما اطلاعاتی نزد اسکوچیچ هست که من شخصاً از آن بی‌اطلاعم. او براساس همین اطلاعات است که درباره لیست تیم ملی تصمیم گرفته است و شاید در نشست خبری بتواند درباره همه اینها به جامعه پاسخ دهد.
شما هیچ نقدی را به لیست تیم ملی وارد نمی‌دانید؟
 بدون شک من هم نقدهایی را به این لیست وارد می‌دانم. می‌توان سؤالات زیاد و نقدهای بسیاری را مطرح کرد. به عنوان مثال رشید مظاهری هم به دلیل مشکلاتی که با باشگاه تراکتور پیدا کرده، بازی نمی‌کند. یا چرا حامد لک علی‌رغم عملکرد خوبی که داشته انتخاب نشده است؟ اما در مجموع اعتقاد دارم که حق انتخاب بازیکن با سرمربی تیم ملی است ولو اینکه ما این انتخاب‌ها را دوست نداشته باشیم. علاوه بر اینها هنوز تیم ملی شکل نگرفته و وقتی رفته رفته پازل اسکوچیچ تکمیل شود، نهایتاً بهترین‌ها برای تیم ملی انتخاب خواهند شد.

 


Page Generated in 0.0048 sec