printlogo


کد خبر: 218300تاریخ: 1399/8/19 00:00
عاشوری: پرسپولیس با وجود آل‌کثیرهم یک مهاجم می‌خواست
کیفیت پرسپولیس یحیی بالاتراز تیم برانکو بود

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
محسن عاشوری هافبک طراح سابق پرسپولیس که در زمان بازیگری‌اش یکی از بهترین هافبک‌های طراح و توپ پخش کن فوتبال ایران بود در زمره مربیگری هم موفقیتهایی را کسب کرد. شخصی که در عالم مربیگری هم نشان داد حرف‌هایی برای گفتن دارد و اگر کمی خوش‌شانس‌تر بود می‌توانست تیم خوشه طلایی را به لیگ برتر برساند اما کمی بدشانسی مانع این موفقیت بزرگ شد. جدا از این مباحث با بازیکن سابق و مربی خوشفکر فوتبال ایران در رابطه با پرسپولیس این فصل و مسائل فنی‌اش گفت و گویی داشتیم.
 
خریدهای گل‌محمدی نظر مثبت‌تان را جلب کرد؟
 همه بازیکنانی که آقا یحیی جذب کرد خیلی خوب بودند حتی آرمان رمضانی که بعضی‌ها نسبت به خریدش معترضند به نظرم در بعضی از بازی‌ها و روی نوعی از تاکتیک‌ها به درد پرسپولیس می‌خورد اما با این وجود بعد از تغییر و تحولاتی که در عرصه بازیکن همین چندی قبل داشت باز هم به وجود بازیکن جدید نیاز دارد و حضورشان ضروری به نظر می‌رسد.
 پرسپولیس چه بازیکنانی نیاز دارد؟
 در شرایط فعلی جذب بازیکن خوب بسیار سخت و دشوار است چون تیم‌های خوب که بازیکن خوبشان را راحت از دست نمی‌دهند به همین دلیل بازیکن سخت  گیر پرسپولیس می‌آید اما با این وجود پرسپولیس با توجه به در پیش بودن فینال  آسیا و استفاده از عنوان قهرمانی در لیگ می‌طلبد که دو سه بازیکن جدید جذب کند.
 در چه پست‌هایی جذب بازیکن را ضروری می‌دانید؟
 در دو پست مهاجم و دفاع میانی پرسپولیس حتماً به جذب بازیکن نیاز دارد.
چه تفاوتی بین پرسپولیس یحیی و پرسپولیس برانکو دیدید؟ دو مربی که هر دو پرسپولیس را به فینال رساندند.
 به نظرم پرسپولیس یحیی کیفیت فوتبالی بهتری نسبت به تیم برانکو ارائه داد.
 شما در حالی حرف از جذب بازیکن می‌زنید که تقریباً بازیکنی در حد پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات دیده نمی‌شود!
 قبل از اینکه پاسخ سؤالتان را بدهم باید به این نکته اشاره کنم که در فوتبال حرفه‌ای هستیم اما تصمیم‌های کاملاً غیر حرفه‌ای می‌بینیم به طور مثال قانون منع بازیکن خارجی بدترین و به نظرم غیرحرفه‌ای‌ترین تصمیم ممکن بود چون ما در حالی این تصمیم را گرفتیم که نماینده کشورمان به فینال رسیده و فوتبال و لیگ مان هم لیگ حرفه‌ای است اما بازیکن خارجی نمی‌تواند وارد لیگ حرفه‌ای شود که جای تعجب دارد. تصمیمی که به نظرم بسیار غیر حرفه‌ای است.
 با شروع ناموفقی که پرسپولیس در لیگ برتر بیستم داشت فکر می‌کنید می‌تواند پنجمین قهرمانی متوالی‌اش را هم کسب کند؟
 پرسپولیس در آسیا بسیار شاداب نشان داد و در بازی اولش هم با وجود آنکه خیلی شاداب بازی نکرد اما فرصت‌های زیادی برای گل زدن داشتد. پرسپولیس با کمبود بازیکن مواجه است و به نظرم در شرایط فعلی به دو مهاجم و یک دفاع وسط نیاز دارد.
دو مهاجم؟
 از زمان خود من و حتی قبل از بازی من در پرسپولیس، این تیم تا به حال همیشه تهاجمی‌ترین تیم ایران بوده است به همین دلیل حتی اگر آل‌کثیر هم بود پرسپولیس به دو مهاجم دیگر به علاوه یک مدافع میانی  نیاز داشت چون بحث فینال آسیا و محرومیت و مصدومیت و ... در میان است.
اما آقای عاشوری نگفتید واقعاً در این شرایط سخت سرمربی پرسپولیس چطور می‌تواند سه بازیکن جدید با کیفیت جذب کند؟
 من اینطور فکر نمی‌کنم که بازیکنی وجود ندارد به همین دلیل هم معتقدم هنوز هم بازیکن خوب در فوتبال ما وجود دارد و پرسپولیس حتماً می‌تواند آنها را جذب کند.
چرا در حالی که کارنامه خوبی داشتید دیگر به فکر مربیگری نیستید و امسال هم در تیمی مربیگری نکردید؟ 
من از لیگ برتر، لیگ یک و لیگ دو برای مربیگری پیشنهاد داشتم اما بخشی از دلیل به توافق نرسیدنم خودم و بخش دیگری به مسئولان و شرایط  تیم‌های خواهان بود که با شرایط من جور در نمی‌آمد.

 


Page Generated in 0.0053 sec