printlogo


کد خبر: 218297تاریخ: 1399/8/19 00:00
نگران نیستم تیم ملی را از دست بدهم
حافظ قشقایی: کرونا دارم اما تمرین می‌کنم
اگرچه در قرنطینه هستم و تنهایی تمریناتم را دنبال می‌کنم اما انگیزه‌ام از قبل هم برای کسب سلامتی و بازگشت به اردوی تیم ملی بیشتر است

گفت و گو
رضا عباسپور     @rez7462
 
 بعد از ثبت یک اتفاق خوب در رقابت‌های جهانی 2019 تایلند و کسب نشان نقره جهان بعد از 43 سال توسط حافظ قشقایی در دسته وزنی 55 کیلوگرم، او با هماهنگی کادرفنی تصمیم گرفت با حضور در یک وزن بالاتر یعنی دسته 61 کیلوگرم، هم از نظر فیزیکی و هم از لحاظ روحی شرایطی بهتری را برای خود ایجاد کند. 
به همین دلیل قشقایی در پنجمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری فجرکاپ در رشت با وزنه زدن در دسته 61 کیلوگرم و قهرمانی در وزن جدید ثابت کرد که وزنه‌بردار با انگیزه و توانمندی است. کادرفنی نیز بعد از این موفقیت، او را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا (گزینشی المپیک توکیو) زیر نظر گرفت. 
شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردوهای ملی باعث شد تا قشقایی هم مثل بقیه ملی‌پوشان تمرین انفرادی را البته با برنامه‌ریزی کادرفنی دردستور کار خود قرار دهد اما با شروع دور جدید اردوی آماده‌سازی تیم ملی، قشقایی قصد داشت در اردو حاضر باشد اما مثبت شدن تستش پیش از اردو، شرایط را برای او سخت 
کرد. 
او این روزها در قرنطینه به سر می‌برد و جالب است که می‌گوید تمریناتش را تعطیل نکرده است. به بهانه ابتلای او به کرونا و شرایطی که دارد، چند دقیقه‌ای با قشقایی همکلام می‌شویم.
 
چطور متوجه شدی که کرونا گرفته‌ای؟
قبل از اینکه اردوی تیم ملی شروع شود، فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرد که باید حتماً تست کرونا بدهید و بعد اگر منفی بود، در اردو حاضر شویم. البته در بدو ورود هم قرار بر این بود که از بچه‌های ملی‌پوش مجدداً تست کرونا گرفته شود که این اتفاق هم افتاد. اما من وقتی تست دادم، تستم مثبت بود و متوجه شدم که کرونا گرفته‌ام. البته خدا را شکر خیلی این بیماری اذیتم نکرد. 
الان مشغول طی کردن دوره درمانی هستی؟
بله، وقتی تستم مثبت شد، طبق دستور پزشکان در خانه خودم را قرنطینه کردم. البته در خانه هم تمرینم را رها نکردم تا بعد از بهبودی بتوانم با حضور در اردوی تیم ملی، وزنه زدن در رقابت‌های آسیایی ازبکستان را از دست ندهم.
از اینکه بعد از تعطیلی بلند مدت اردوها، درست زمانی که اردوی تیم ملی وزنه‌برداری شروع شد، تو هم گرفتار کرونا شدی، ناراحت نیستی؟ فکر نمی‌کنی شاید این بیماری باعث شود مسابقات آسیایی را از دست بدهی؟
یکی از دلایلی که اصلاً دلم نمی‌خواست موضوع کرونایی شدنم رسانه‌ای شود، همین حواشی و مسائل پیرامونی بود که همیشه سعی می‌کنم از آنها دوری کنم چون من اصلاً دنبال حاشیه نیستم و هیچ علاقه‌ای هم به حاشیه برای بیشتر دیده شدن ندارم. شخصیت آرامی دارم و بیشتر دوست دارم بی‌سروصدا کارهایم را پیش ببرم اما خب با شروع اردوی تیم ملی این موضوع نیز از نگاه رسانه‌ها دور نماند و تقریباً همه متوجه درگیری‌ام با این بیماری شدند. حقیقتش این است که خودم هم نگران این موضوع بودم اما خب خدا را شکر چون این ویروس تا به حال خیلی روی بدنم تأثیر منفی نداشته است، روند بهبودی‌ام سریع‌تر پیش می‌رود و همین موضوع به زودتر خوب شدن و بازگشت به شرایط نرمال برای حضور در اردوی تیم ملی امیدوارم کرده است. دیگر خیلی از این بابت که شاید درگیر شدن بدنم با ویروس کرونا باعث شود، مسابقات آسیایی و تیم ملی را از دست بدهم نگران و ناراحت نیستم. امیدوارم هرچه سریع‌تر شرایط بدنی‌ام بهتر شود و بعد از بهبودی کامل بتوانم سرحال و باانگیزه به اردوی تیم ملی ملحق شوم.
الان با توجه به اینکه دوره نقاهت را سپری می‌کنی، توانایی تمرین کردن را داری؟
بله، خداراشکر. اگرچه در قرنطینه هستم و تنهایی تمریناتم را برای اینکه بدنم از فرم ایده‌آل خارج نشود، دنبال می‌کنم اما انگیزه‌ام از قبل هم برای کسب سلامتی و بازگشت به اردوی تیم ملی بیشتر است. چند روز اول یک مقدار به خاطر شرایط ویژه این بیماری استراحت کردم و خیلی به بدنم فشار نیاوردم تا سیستم ایمنی بدنم ضعیف نشود اما الان شرایطم روز به روز بهتر می‌شود و مشکلی وجود ندارد. از کادرفنی و مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری هم سپاسگزارم که نهایت همکاری را با من داشتند.
قبل از اینکه به کرونا مبتلا شوی، تمرینات خوبی را در دوره تعطیلی اردوی تیم ملی داشتی و گویا به شرایط رکوردی خوبی هم در وزن جدیدت یعنی دسته 61 کیلوگرم رسیده بودی؟
بله، دقیقاً همینطور است که اشاره کردید. من در فجر کاپ رشت بعد از اینکه اولین حضورم در دسته 61 کیلوگرم را در یک رویداد معتبر بین‌المللی به خوبی و با کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها تجربه کردم، تصمیم گرفتم که با قدرت در این وزن تمرین کنم و در عرصه بین‌المللی برای وزنه‌برداری ایران مثل مسابقات جهانی 2019 تایلند افتخار کسب کنم. دقیقاً شرایط بدنی و رکوردی خوبی هم داشتم. اینقدر وضعیتم از نظر رکوردی در تمرینات خوب بود که مطمئن بودم بعد از شروع اردوها و تمرین زیر نظر کادرفنی می‌توانم در مسابقات آسیایی ازبکستان بعد از سال‌ها برای کشورم در دسته سبک وزن افتخار و مدال‌های خوشرنگی به دست بیاورم.
 البته مطمئنم با انگیزه‌ای که دارم می‌توانم عقب‌افتادگی خود را به بهترین شکل ممکن جبران کنم.

 


Page Generated in 0.0055 sec