printlogo


کد خبر: 218275تاریخ: 1399/8/19 00:00
ریگی، گمشده‌ای که پیدا شد
6 به جای 6

سینا فتوت     

24 ساعت قبل از اینکه علی کریمی جا مانده از لیست تیم ملی، ناگهان پس از کرونای دو ملی‌پوش و خروج آنها از لیست، به تیم ملی دعوت شود، استقلال در نخستین بازی رسمی فصل بدون ژوکر طلایی فصل پیش به میدان رفت و نمایشی دلپذیر داشت. تیمی که بعد از خروج ستون اصلی فصل گذشته بعید به نظر می‌رسید به این زودی بتواند جانشینی برای کریمی پیدا کند اما آبی‌ها در یک شب رویایی به گونه‌ای بازی کردند که کسی به یاد شماره 6 سابق نیفتد.
آبی‌های پایتخت در اولین بازی رسمی خود تحت هدایت محمود فکری موفق شدند بازی کم اشتباهی را به نمایش بگذارند و عملکرد انفرادی بازیکنان استقلال در این بازی قابل قبول بود. در این بازی یکی از نگرانی‌های اصلی هواداران میلیونی و شاید کادر فنی استقلال پر شدن جای خالی علی کریمی ستاره فصل گذشته استقلال بود که راهی لیگ ستارگان و باشگاه القطر شده است اما در این بازی مسعود ریگی هافبک بی‌حاشیه و محبوب استقلال نشان داد در نبود کریمی می‌تواند تأثیر مثبتی در روند هجومی استقلال ایفا کند.
ریگی روی هر دو گل استقلال تأثیر مستقیم داشت و پاس‌های بدون معطلی او باعث شد آبی‌ها به دو گل برسند. شماره 6 جدید استقلال روی گل اول وقتی توپ به پشت محوطه جریمه برگشت با سانتر دقیق توپ را برای آرش رضاوند ارسال کرد و شماره 88 استقلال با یک ضربه سر وریا غفوری را در موقعیت گلزنی قرارداد. در گل دوم هم ریگی وقتی در میانه زمین تیم استقلال توپ‌ربایی کرد، بازهم درنگ نکرد و با یک پاس عمقی توپ را به مهدی قایدی رساند و قایدی هم با یک پاس تماشایی توپ را به مطهری رساند و شوت بی‌نقص مطهری وارد دروازه ناصر سالاری شد.
ریگی در اولین بازی استقلال در لیگ بیستم بعد از بر تن کردن پیراهن شماره 6 استقلال نشان داد می‌تواند جای خالی کریمی را در ترکیب استقلال پر کند. ریگی سال گذشته پیراهن شماره 66 استقلال را می‌پوشید و در کنار کریمی زوج خوبی را در خط میانی استقلال تشکیل داده بودند. زوجی که قلب زمین را از آن خود کرده بودند اما این علی کریمی بود که بیشتر به چشم می‌آمد و نگین انگشتری استقلال لقب گرفت. در حقیقت ریگی با بازی ساده و مؤثر خود این اجازه را به کریمی می‌داد تا مثل یک هافبک آزاد به همه نقاط زمین سرک کشیده، پاس گل بدهد و گل بزند. این بار و در غیاب شماره 6 درخشان فصل گذشته، این خود ریگی بود که از نقش هافبک کارگر به هافبک بازیسار شیفت کرد و به گونه‌ای درخشید که جای خالی کریمی به چشم نیاید. استقلال با ریگی در مرکز زمین دغدغه‌ای ندارد.

Page Generated in 0.0061 sec