printlogo


کد خبر: 218274تاریخ: 1399/8/19 00:00
بهترین شروع چند سال اخیر استقلال
سلام بر روزهای آبی روشن؟

سامان موحدی راد     

استقلال سرانجام به ساحل آرامشی رسیده است. اگرچه هنوز این تیم مدیرعامل ندارد و وضعیت مدیریتی در این باشگاه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما با همه اینها، آنها در یک تابستان پرچالش و حاشیه توانستند نهایتاً بر چندین و چند مشکل مزمن این سال‌های‌شان غلبه کنند و به مدد آن یکی از بهترین شروع فصل‌های چند سال اخیرشان را در لیگ بیستم داشته باشند. آنها اگرچه روزهای سختی را در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشتند اما سرانجام توانستند با عقد قرارداد با محمود فکری به آرامشی نسبی در نیمکت این تیم برسند. همچنین با همه فراز و فرودها آنها به جز علی کریمی، موفق شدند همه بازیکنان فصل پیش‌شان را حفظ کنند. این نکته از آنجایی مهم است که استقلالی‌ها در سال‌های گذشته بیشتر از همه به از دست دادن ستاره‌های تیم‌شان اعتراض داشتند. بعضاً بازیکنی شش ماه در استقلال حضور داشت و به ستاره تیم تبدیل می‌شد اما در تابستان مدیران باشگاه نمی‌توانستند او را حفظ کنند و به این ترتیب هواداران بیش از پیش ناراضی می‌شدند. اما حالا استقلال هم شیخ و میلیچ را حفظ کرده و هم ستاره جوانی چون قایدی را از دست نداده است. اگرچه به عملکرد این تیم در فصل نقل و انتقالات می‌توان ایرادهایی وارد کرد ولی می‌توان آن را هم در سایه نداشتن سرمربی و وضعیت مبهم نیمکت و مدیریت این تیم دانست. اما با همه اینها محمود فکری پای این تیم ایستاد و آن را در آرامشی نسبی، چیزی که با استقلال این سال‌ها بیگانه است، آماده لیگ برتر کرد.
بی‌شک اولین نمایش استقلال محمود فکری امیدوارکننده بود. آنها با پنجره بسته پا به میدان گذاشتند و از بسیاری از بازیکنان‌شان هم نتوانستند استفاده کنند اما با این حال با پیروزی و با کلین‌شیت هفته نخست را پشت‌سر گذاشتند تا دیگر در استقلال امسال خبری از تزلزل و از دست دادن امتیاز در روزهای نخست فصل نباشد. استقلال محمود فکری هندوانه دربسته‌ای بود که همه منتظر بودند تا با شروع لیگ باز شود. حالا در اولین گام که محمود فکری همه را از خودش راضی نگه‌داشته است.
استقلال کم‌اشتباه و خوب بازی می‌کرد. عجیب اینکه از سانترهای بی‌هدف و تکنیک محبوب «بکش زیرش» در میان مربی‌های ایرانی حداقل در اولین بازی خبری نبود. تیم روی زمین بازی می‌کرد و با اینکه تلاش‌هایش برای رسیدن به گل در نیمه اول به جایی نرسید اما دلسرد نشد و سعی کرد با صبر و حوصله به نتیجه محبوبش برسد. استقلال و محمود فکری سرانجام پرتوهایی از آرامش را به هواداران این تیم تاباندند. حالا همه منتظر هفته‌های بعد لیگ هستند تا ببینند محمود فکری برای بازی‌های سخت‌تر چه برنامه‌ای دارد.

Page Generated in 0.0051 sec