printlogo


کد خبر: 218273تاریخ: 1399/8/19 00:00
شمشیر آبدیده حاج محمود
به این تیم می‌شود امیدوار بود

میعاد نیک     

نخستین هفته لیگ بیستم در شرایطی به پایان رسید که از تمام مدعیان فصل گذشته، تنها استقلال توانست لیگ جدید را با پیروزی آغاز کند. سپاهان، تراکتور، پرسپولیس و فولاد تیم‌هایی مدعی بودند که بیستمین دوره جام خلیج‌فارس را با شکست و یا تساوی آغاز کردند تا پرچم استقلال در این وادی بالاتر از همه آنها دیده شود. گرچه تیم تازه وارد صنعت مس هرگز حریفی نبود که بتواند آبی‌ها را با دردسری جدی مواجه کند ولی این موضوع نباید نافی بازی ریتمیک استقلال در عصر شنبه باشد.
محمود فکری در نخستین تجربه رسمی هدایت آبی‌های تهرانی نشان داد که توانسته تا حد ممکن تفکراتش را به رختکن القا کند و 11 نفر اصلی‌اش را مجاب به تمکین از دستوراتش. استقلال در این دیدار بسیار حساب‌شده بازی می‌کرد و گویی برای هر دقیقه از زمان بازی برنامه‌هایی مدون و جداگانه داشت. بازگشت آبی‌ها به سیستم 2-4-4 خطی با تفکرات محمودخان بیانگر این مسأله است که فکری قرار نیست استراماچونی باشد و قرار هم نیست نسخه لیمیتدادیشنی از استقلال سرمربی ایتالیایی را در این تیم ببینیم؛ آنچه سرمربیان استقلال پس از خروج آندره‌آ استراماچونی به اشتباه تکرار می‌کردند.
از لحاظ مُهره و بازیکن، باید اذعان داشت که استقلال محمود فکری توانسته حدود 90درصد از بازیکنان مثمرثمرش را حفظ کند و این مهم با پیوستن چند بازیکن طراز اول به این تیم همراه شده تا لااقل پس از سال‌ها بتوان رنگ ثبات نسبی را در اردوگاه آبی مشاهده کرد. دست فکری برای تغییرات در ارنج، چیدمان و سیستم حاکم بر بازی بسیار فراخ بوده و تنها معضلی که به نظر می‌رسد فکری باید مقابل آن ایستادگی کند، مسائل حاشیه‌ای درون رختکن و مدیریتی مربوط به آن است.
آنچه از سبک بازی و نگرش تاکتیکی تیم‌های محمود فکری در سال‌های اخیر و اسکواد فعلی بازیکنان استقلال با هدایت همین سرمربی می‌توان پیش‌بینی کرد این است که اگر همه چیز در شرایط عادی باشد، استقلال مهم‌ترین شانس قهرمانی لیگ بیستم و حضور در مراحل نهایی لیگ قهرمانان آسیاست. این روزها که پرسپولیس در مسائل حاشیه‌ای غوطه‌ور شده، تراکتور درحال پوست‌اندازی با منصوریان است و سپاهان هم رمقی برای رقابت ندارد؛ استقلال باید با درو کردن تمام امتیازهای ممکن در همین هفته‌های ابتدایی توشه خودش را پربارتر کند. فراموش نکنیم که استقلال طی 4 سال اخیر نتوانسته بود در مسابقه آغازین لیگ به پیروزی برسد و این روند از دست دادن امتیازات حتی تا هفته‌های پنجم و ششم هم ادامه می‌یافت.
حالا آبی‌ها با محمود فکری بیشتر از سال‌های قبل به قهرمانی امیدوارند. مدافع باثبات دهه 80 تیم استقلال با همان صلابت و تحکم به نیمکت سرمربیگری تیم محبوبش رسیده و بیشتر از هر چیز با بازیکن‌سالاری و چنددستگی مقابله می‌کند. انتخاب‌ها و صحبت‌های فکری نشان می‌دهد، او توانسته مشکل اصلی استقلال را به‌خوبی شناسایی کند و شمشیرش را هم برای مقابله با آن آبدیده کرده. به این استقلال می‌توان امیدوار بود؛ اگر همه مسائل در زمین اتفاق بیفتد.

Page Generated in 0.0059 sec