printlogo


کد خبر: 218256تاریخ: 1399/8/19 00:00
8 مربی برای تیم ملی تنیس برنامه دادند
روش عجیب فدراسیون برای انتخاب سرمربی

ایران ورزشی - رئیس جدید فدراسیون تنیس 11 خرداد انتخاب شده و در این پنج ماه، هنوز سرمربی تیم ملی انتخاب نشده است. سعید احمدوند در دورانی که فدراسیون به صورت سرپرستی اداره می‌شد، به خاطر برخی مشکلات تصمیم گرفت از سرمربیگری تیم ملی کنار برود و از آن زمان تا امروز تیم ملی تنیس بلاتکلیف است. 
البته با توجه به شیوع ویروس کرونا و عقب افتادن رویدادهای بین‌المللی، قدری تعلل قابل درک است اما اینکه مسئولان جدید فدراسیون از زمان حضورشان بارها قول معرفی سرمربی تیم ملی را داده‌اند و تا به امروز اتفاقی را رقم نزده‌اند، جای تعجب دارد. بارها دبیر فدراسیون تأکید کرد که رئیس فدراسیون در حال بررسی گزینه‌هاست و جالب است که حالا از هشت گزینه صحبت می‌شود. حرف از برنامه زده می‌شود و ضرورت دفاع گزینه‌ها از برنامه ارائه شده که این موضوع هم قابل تأمل است. فرزین ضیا آذری، دبیر فدراسیون در پاسخ به این سؤال که بالاخره چه زمانی سرمربی تیم‌های ملی تنیس در رده‌های مختلف از جمله بزرگسالان معرفی می‌شوند، می‌گوید: «کمیته فنی فدراسیون شاخص‌های لازم برای انتخاب سرمربی را مشخص کرد و براساس آن هشت مربی برای رده پایه و هشت مربی برای تیم بزرگسالان مدنظر قرار گرفتند. البته فراخوان برای تیم‌های پایه ادامه دارد تا هر کسی که شرایطش را دارد رزومه ارائه کند. تا چهارشنبه هفته جاری اسامی گزینه‌های نهایی پس از تأیید رئیس فدراسیون اعلام می‌شود سپس جلسه دفاع از برنامه مربیان را داریم.»
ضیا آذری همچنین در پاسخ به این پرسش که فدراسیون چه زمانی تصمیم نهایی‌اش را می‌گیرد، می‌گوید: «باید تا اول آذر تمرینات را شروع کنیم چون همین الان هم از برنامه‌ها عقب هستیم. البته تا پایان سال ۲۰۲۰ مسابقه‌ای نیست اما ممکن است ناگهان اعلام کنند مسابقه تیم ملی بزرگسالان به جای خرداد در اسفند برگزار می‌شود.»
او در حالی از اعلام آمادگی مربیان می‌گوید که این روش هم در نوع خودش جالب است و نشان می‌دهد که فدراسیون شناخت کاملی از مربیان ندارد که حالا از آنها خواسته اعلام آمادگی کنند. 
البته به احتمال زیاد این روش انتخاب شده تا بعداً گلایه‌ای از سوی مربیان مطرح نشود که چرا فدراسیون آنها را ندیده است اما این روش یک اشکال اساسی هم دارد؛ اینکه مربی‌ای که شایستگی‌های لازم را دارد، حاضر نیست با این روش انتخاب شود و ترجیح می‌دهد فدراسیون به دنبالش بیاید نه اینکه او به مسئولان فدراسیون برنامه بدهد.
 

Page Generated in 0.0056 sec