printlogo


کد خبر: 218254تاریخ: 1399/8/19 00:00
حمله دوباره به سرمربی تیم ملی کشتی آزاد
تنها در خانه

 ایران ورزشی - سرمربی تیم ملی کشتی آزاد یکبار دیگر هم به سیبل منتقدان تبدیل شد و در فضای مجازی باز هم غلامرضا محمدی مورد انتقاد شدید قرار گرفت. او که در هفته‌های اخیر هر بار به یک بهانه مورد نقد قرار گرفته  این بار هم بعد از انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نقدهای زیادی را شنید.
این بار هم منتقدان بدون اطلاع کافی از این موضوع که چند روز قبل از انتخابی، کادرفنی و اعضای کمیته فنی به فدراسیون کشتی اعلام کرده بودند که در صورت صلاحدید کادرفنی و اعضای کمیته فنی ممکن است مسابقاتی تکرار شوند، به تصمیم کمیته فنی درباره تکرار مسابقه در سه وزن انتقاد کردند.
روز انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سالن 12 هزار نفری وقتی مسابقات اوزان 61، 97 و 125 کیلوگرم به پایان رسید، کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد و همچنین اعضای کمیته فنی اعلام کردند که مسابقات این سه وزن تکرار می‌شوند. تصمیمی که بلافاصله در فضای مجازی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و همه هم سرمربی تیم ملی را هدف قرار دادند که او به خاطر شکست کشتی‌گیران مورد علاقه‌اش چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است!
این انتقادها با حالت تمسخرآمیز و به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شد و باز هم مانند اتفاقات هفته‌های گذشته سرمربی تیم ملی تنها در برابر این انتقادات قرار گرفت. در حالی ‌که این تصمیم جمعی بوده و حتی رئیس فدراسیون کشتی در جریان آن بوده و برخلاف ادعای پیج‌های اینستاگرامی که معلوم نیست از کجا خط می‌گیرند، تصمیم خلق‌الساعه نبوده بلکه پنجم آبان وقتی خبر برگزاری انتخابی تیم ملی روی سایت فدراسیون کشتی قرار گرفته بود، خط آخر این خبر مربوط به همین موضوع بود که در صورت صلاحدید کادر فنی مسابقه یک وزن ممکن است دوباره تکرار شود.
حتی نقل قولی از سوی محسن کاوه به عنوان مدیر تیم‌های ملی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد تصمیم کمیته فنی بوده و از قبل هم اطلاع‌رسانی شده بود اما با این حال عده‌ای به کار خود مشغول بودند. چنان این تصمیم را شخصی جلوه دادند و چنان غلامرضا محمدی را حامی چند کشتی‌گیر بازنده در انتخابی معرفی کردند که گویا او اصرار داشته حتماً این چند کشتی‌گیر در تیم ملی باشند اما هرگز این سؤال را از خود نمی‌پرسند، مگر سرمربی هست که بخواهد در مسابقات جهانی بازنده باشد؟
بعید است افرادی که سعی کردند تصمیم تکرار مسابقه در این سه وزن را خلق‌الساعه جلوه بدهند در جریان این موضوع نبوده باشند که این تصمیم از قبل اطلاع‌رسانی شده است. چه آنها که این خبر را در پیج‌های خود منتشر کردند و چه کسانی که در پشت پرده قرار داشتند اما چرا سعی کردند سرمربی تیم ملی را در تیررس انتقادات قرار بدهند؟
این برای اولین بار نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و به احتمال بسیار زیاد برای آخرین بار هم نیست و این روند ادامه‌دار خواهد بود. مثل ماجرای وزن 92 کیلوگرم که ماجرای آسیب‌دیدگی محمدجواد ابراهیمی برخلاف میل کادرفنی رسانه‌ای شد و یا ماجرای لغو پخش اینستاگرامی اوزان 65 و 79 کیلوگرم که آنجا هم سرمربی تیم ملی سیبل انتقادات قرار گرفت. در حالی ‌که آن تصمیم هم پیشنهاد سرمربی و همراه با موافقت مدیرتیم‌های ملی و رئیس فدراسیون کشتی بوده اما چرا فقط سرمربی تیم ملی مورد انتقاد قرار گرفت؟
البته شاید در بسیاری از موارد هم تصمیمات سرمربی تیم ملی کشتی آزاد مورد نقد باشد اما این مسائل ربطی به نقد تصمیمات غلامرضا محمدی ندارد بلکه اقدامات اخیر را باید هدفمند و از قبل برنامه‌ریزی شده دانست که عده‌ای در بیرون از گود برای این کار زمان می‌گذارند و برنامه می‌چینند. حالا از تخریب سرمربی تیم ملی چه سودی می‌برند، نامشخص است اما حتماً این رفتار در شأن کشتی ایران نیست و باید تا المپیک توکیو به سرمربی تیم ملی فرصت داد تا بتواند کار خود را پیش ببرد. اگر مشکلی هم باشد محسن کاوه و علیرضا دبیر به عنوان متخصصان کشتی باید او را راهنمایی کنند اما اینکه او را در فضای مجازی تخریب کنند اما کسی هم از او حمایت نکند، منصفانه به نظر نمی‌آید.

Page Generated in 0.0046 sec