printlogo


کد خبر: 214806تاریخ: 1399/6/22 00:00
مجوز برگزاری اردو ندادند، برای حضور در جام جهانی اعلام آمادگی نکردند
حذف ساده زنان به بهانه سلامتی

 حضور تیم ملی فوتسال زنان ایران در جام جهانی کوچک برزیل، هفته‌هاست که به یکی از پربحث‌ترین موضوعات فدراسیون فوتبال تبدیل شده است. ماجرای حضور نماینده ایران در این مسابقات سراسر حاشیه بوده است. از سال گذشته که دعوتنامه حضور زنان فوتسالیست ایران برای حضور در این مسابقات به فدراسیون فوتبال رسیده بود و مورد بی‌اعتنایی مسئولان قرار گرفت تا امسال که هزینه 10 میلیاردی بلیت هواپیمای کاروان اعزامی بهانه‌ای شد برای لغو این سفر. فدراسیون فوتبال حتی حاضر نشد با اردوهای آماده‌سازی تیم ملی فوتسال زنان موافقت کند تا این تیم برای حضور در تورنمنت‌ها آماده شود.
برزیل با ارسال دعوتنامه‌ای رسمی به فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتسال زنان ایران را به جام جهانی کوچک که از ۲۰ تا ۳۰ آذر به میزبانی این کشور برگزار می‌شود، دعوت کرده است. در این نامه قید شده که کلیه هزینه‌های حضور۱۴ بازیکن و ۹ کادر توسط کشور میزبان پرداخت می‌شود و فدراسیون ایران تنها باید بلیت رفت و برگشت تهیه کند.
از 15 شهریور که زمان اعلام آمادگی ایران برای شرکت در این مسابقه به پایان می‌رسید، زمزمه‌هایی شنیده می‌شد که فدراسیون فوتبال از اعلام آمادگی برای حضور در این مسابقات خودداری کرده است. فدراسیون هیچ خبری مبنی بر اعلام آمادگی در این زمان منتشر نکرد و این سکوت به معنی خودداری از ارسال نامه برای مسئولان برگزاری مسابقات بوده است. حالا که 20 شهریور یعنی زمان ارسال اسامی تیم را هم پشت سر گذاشته‌ایم و گمانه‌زنی‌ها درباره انصراف ایران از حضور در این تورنمنت به یقین نزدیک شده است، فدراسیون فوتبال با انتشار مصاحبه‌ای از قول شهناز یاری، سرمربی تیم ملی فوتسال زنان، از نامه مشروطش خبر داده است. در این مصاحبه از قول یاری نوشته شده است: «با توجه به زمانی که از سوی فدراسیون فوتبال برزیل (15 شهریور ماه) اعلام شده بود، آمادگی خود را با ارسال نامه‌ای به صورت مشروط اعلام کردیم. تضمین سلامت بازیکنان و اهمیت منطقی بودن اعزام ملی‌پوشان به برزیل با توجه به شرایط کووید19 در کشور برزیل که هم اکنون در رده دوم جهان به عنوان یک کشور پرخطر قرار دارد، برای ما اولویت است. با ایمیلی به این کشور اعلام کردیم که اگر شرایط مهیا باشد، می‌توانیم در این تورنمنت بین‌المللی حضور یابیم. اگر بیماری کرونا در برزیل تشدید شود، احتمال تغییر زمان مسابقات از آذرماه به ماه دیگری وجود دارد. بهترین‌های قاره‌ها در این تورنمنت حضور خواهند داشت و شرکت در آن برای ما اهمیت بالایی دارد اما مهم‌ترین نکته این است که شرایط و سلامتی بازیکنان‌مان برای شرکت در این تورنمنت به خطر نیفتد.»
از طرف دیگر محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال مردان درباره سفر این تیم به برزیل برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی به صادر نشدن مجوز این سفر از سوی ستاد مبارزه با کرونا اشاره کرده است: «برزیل به ما پیشنهاد دیدار تدارکاتی داده اما ستاد مبارزه با کرونا به ما اجازه نمی‌دهد به این کشور سفر کنیم. برزیل دومین کشور آلوده جهان است. به‌جز برزیل گزینه‌های دیگری از جمله بازی با یکی از تیم‌های خوب جهان را داریم که پرهیزکار آن را پیگیری می‌کند.»
رفتار فدراسیون فوتبال برابر تیم فوتسال زنان اما نشان می‌دهد که اعزام نشدن آنها به این سفر ارتباطی به مجوز ستاد مبارزه با کرونا نداشته است چرا که فدراسیون علی‌رغم اطلاع از زمان این مسابقات اما نه تنها با برگزاری اردوهای این تیم در مردادماه موافقت نکرد، که اردوهای شهریور ماه این تیم را هم لغو کردند و وعده برگزاری اردو در مهرماه را به سرمربی این تیم داده‌اند.
درست است که شهناز یاری می‌گوید بازیکنانش هیچ اردوی آماده‌سازی نداشته‌اند و با این سطح آمادگی شاید حضورشان در برزیل هم چندان فایده‌ای نداشته باشد اما سؤال اساسی از مسئولان فدراسیون فوتبال این است که چرا شرایط را برای آماده‌سازی این تیم مهیا نکرده‌اند؟ چرا اجازه دادند فرصت حضور در این رقابت‌ها به سادگی از دست برود؟ 

Page Generated in 0.0050 sec