printlogo


کد خبر: 214798تاریخ: 1399/6/22 00:00
برای رامین کری نمی‌خوانم اما او می‌داند که ما پرسپولیسیم
کنعانی‌زادگان: چه می‌دانید شاید لک بهتر از بیرانوند شد
با شناختی که از حامد در صبا و بقیه تیم‌ها دارم اطمینان دارم این دروازه‌بان می‌تواند در پرسپولیس بدرخشد و کارش را به نحو احسن انجام دهد

ناصرقراگزلو     

محمدحسین کنعانی‌زادگان به همراه شجاع خلیل‌زاده بدون شک دو رکن اساسی و ستون اصلی خط دفاعی پرسپولیس در شرایطی که بیرانوند از پرسپولیس جدا شده و پرسپولیس شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند محسوب می‌شوند.
مدافع خوزستانی پرسپولیس که فصل موفقی را پشت سر گذاشته حالا در آزمونی دشوار در لیگ قهرمانان آسیا باید از دروازه تیمش دفاع کند آنهم در شرایطی که تغییرات رخ داده در خط دفاع کار  او  و شجاع را  دشوارتر از قبل خواهد کرد.
 بعد از نقل و انتقالات و شرایطی که پرسپولیس برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و سه تیم همگروهش پیش رو دارد گپ و گفتی با کنعانی‌زادگان داشتیم که با هم آن را مرور می‌کنیم.
 
این روزها بحث قرارداد بازیکنان با باشگاه حسابی داغ است. شرایط قرارداد شما با پرسپولیس چگونه است؟
من یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و به همین دلیل باز هم در خدمت تیم محبوبم خواهم بود و باز هم با دل و جان و تمام وجود برای پرسپولیس بازی خواهم کرد.
در مورد بعضی از هم‌تیمی‌هایت از جمله شجاع خلیل‌زاده هم حرف‌هایی وجود دارد که‌ بندی در قرارداد‌شان است که می‌توانند از پرسپولیس جدا شوند؟
من از قرارداد شجاع و بقیه بازیکنان خبر ندارم اما اطمینان دارم بازیکنانی که در پرسپولیس ماندند با تمام وجود برای پرسپولیس و نام بزرگ این تیم فعالیت خواهند کرد تا بهترین عناوین را کسب کرده و از نام بزرگ پرسپولیس و افتخارش دفاع کنند.
بعد از جدایی بیرانوند شاید خط دروازه پرسپولیس آن ایستادگی لازم را ندارد و این مسأله کمی روی خط دفاع پرسپولیس هم تأثیر گذاشته است.
علیرضا بازیکن خیلی خوب و بزرگی بوده و هست و ارزشش را سال‌ها در پرسپولیس و تیم ملی هم نشان داد و نفر اول در بین گلرها بود اما بالاخره آفر خوبی رسید و از پرسپولیس جدا شد و من هم به عنوان یک همبازی برای او آرزوی موفقیت و روزهای خوب را دارم.
در رابطه با خریدهای پرسپولیس چه نظری داری؟
بالاخره باشگاه بر اساس لیست سرمربی تیم بازیکنان جدیدی را به خدمت گرفت.
 بازیکنان جدید هم بازیکنان خوبی هستند و حتماً می‌دانند که پا به چه تیم بزرگ و پر هواداری گذاشته‌اند. ما باید به بازیکنان جدید در راه زودتر آدابته شدن کمک کنیم و آنها هم به تیم در راه دشواری که پیش رو دارد کمک کنند تا زودتر شرایط در پرسپولیس به بهترین شکل ممکن درآید و بازیکنان جدید هم در تیم ما جا بیفتند.
درخصوص حامد لک چه نظری داری و او را به لحاظ کیفی در چه سطحی می‌دانی؟
حامد لک دروازه‌بان خوب و باتجربه‌ای است و ان‌شاءالله در تیم ما هم با تمام وجود کار کرده و از تمام تجربه‌اش به نحو احسن استفاده خواهد کرد.
اما شاید هیچ دروازه‌بان جدیدی نتواند جایگزین بیرانوند در پرسپولیس شود و کارآیی او را در پرسپولیس داشته باشد؟
علی بیرانوند در خروج‌ها و حرکت‌هایش و پنالتی گرفتنش و بقیه موارد یک شماره یک به تمام معنا بود اما حالا هم رادو و حامد لک را داریم که قادرند خودشان را به بهترین شکل نشان دهند و در خدمت تیم پرسپولیس باشند ضمن اینکه هر دو جزو بهترین گلرهای لیگ هستند.
فکر می‌کنی لک بتواند جای بیرانوند را بگیرد و جانشین خوبی برای او باشد؟
بیرانوند بی‌نظیر بود اما چه می‌دانید شاید حامد لک حتی بهتر از بیرانوند کار کرد و درخشید. ما 40 میلیون هوادار داریم و با حمایتی که از تیم ما و بازیکنان‌مان می‌شود و شناختی که از حامد در صبا و بقیه تیم‌ها دارم اطمینان دارم این دروازه‌بان می‌تواند در پرسپولیس بدرخشد و کارش را به نحو احسن انجام دهد.
اما بعضی منتقدان معتقدند خرید‌های پرسپولیس بازیکنان متوسطی هستند.
ببینید ما باید بعضی از واقعیت‌ها را مدنظر داشته باشیم و این را در نظر بگیریم که باشگاه ما نمی‌توانسته بازیکن خارجی بگیرد ضمن اینکه باشگاه ما مشکلات خاص خودش را دارد، پس باید بپذیریم باشگاه ما بر اساس توانایی‌اش خرید کرده و با همین توانایی می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد ضمن اینکه بازیکنان با همین توانایی‌شان هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
 البته هر کدام از اینها در تیم خودشان هم جزو بهترین‌ها بوده‌اند. باشگاه ما هم دوست داشت بازیکن 30 میلیاردی جذب کند اما همانطور که گفتم بر اساس بودجه‌اش خرید کرد و بازیکن به خدمت گرفت. جدا از حامد لک علی شجاعی، میلاد سرلک و .. هم در تیم‌های‌شان بهترین بوده‌اند و حتماً در پرسپولیس هم انگیزهای زیادی برای درخشیدن دارند.
نگران عدم هماهنگی بازیکنان قدیمی با بازیکنان جدید در فاصله کمی که تا بازی‌های آسیایی مانده نیستی؟
فعلاً که در قطر هستیم. از چند روز پیش هم بازیکنان جدید به تیم ما اضافه شده‌اند و ان‌شاءالله با همبستگی بیشتر تلاش می‌کنیم تا آنجا که امکان دارد تیم هماهنگ‌تر شده و بتواند نمایش خوبی را ارائه دهد.
اما قبول داری که غیبت ستاره‌هایی مانند علیپور و ترابی در لیگ و بازی‌های آسیایی خیلی به چشم خواهد آمد؟
علیپور و ترابی حتماً بازیکنانی با قابلیت‌های بالا بوده‌اند که موفق شده‌اند خودشان را به بهترین شکل ممکن نشان دهند و حتماً ارزش بالایی داشته‌اند که تیم اروپایی و قطری آنها را به خدمت گرفته‌اند. دو بازیکن جدا شده بازیکنان تأثیرگذاری بودند اما بالاخره آنها پیشنهاد داشتند و صلاح‌شان را در جدایی دیدند. قطعاً اگر این دو بازیکن بودند می‌توانستند به ما خیلی کمک کنند اما حتماً بازیکنان دیگر با قابلیت‌های فراوان در تیم‌مان هستند که می‌توانند ارزش‌های خودشان را به بهترین شکل نشان دهند و بدرخشند و جای خالی بازیکنان جدا شده را پر کنند.
اصلی‌ترین حریف همگروه‌تان را الدحیل می‌دانی؟
به نظرم نباید الدحیل را اصلی‌ترین حریف ما دانست و به اعتقاد من اصلی‌ترین حریف ما تیم التعاون است، تیمی که ما دو بازی با این تیم پیش‌رو داریم و شش امتیاز بازی با این تیم نقش بسیار مهمی در صعود تیم ما خواهد داشت و اگر مقابل التعاون به دو پیروزی برسیم با دو مساوی هم می‌توانیم شرایط‌مان را ارتقا داده و به بهترین شکل ممکن اوضاع را به سود خودمان درآوریم.
رویارویی با الدحیل و بازی مقابل این تیم که رامین رضاییان را در اختیار دارد را چگونه می‌بینی و برای رامین دوست خودت کری نمی‌خوانی؟
رامین بازیکن خیلی خوب و توانایی است که در تیم ملی با او همبازی بوده‌ام. به توانایی‌های این بازیکن اعتقاد دارم، بازیکنی که ارزشش را در تیم ملی و اروپا و تیم‌هایی که در قطر بازی کرده به خوبی نشان داده است. با رامین خیلی دوستم اما برای بازی با الدحیل پیغامی برای او نمی‌فرستم و کری هم برایش نمی‌خوانم اما رامین و بقیه هم‌تیمی‌هایش و بقیه تیم‌های همگروه ما می‌دانند که ما پرسپولیس هستیم و حتماً با تمام قوا تلاش می‌کنیم که صعود کنیم.
اما در گروه‌تان سوم هستید، با این وجود به صعود در بازی‌های دور برگشت امیدوارید؟
پرسپولیس در سال‌های قبل هم شرایط دشواری داشت اما بارها در جنگ نابرابر توانسته موفق شود، به همین دلیل امسال هم خیلی به تیم‌مان امیدواریم.
اما بازی‌ها در قطر است و این موضوع شرایط را برای همه بازیکنان‌تان جز تو که بچه خوزستانی و آب و هوایی شبیه قطر دارد، شاید مشکل‌ساز کند!
بله آب و هوای خوزستان خیلی شبیه قطر است اما این را هم باید حتماً در نظر داشت که ورزشگاه‌های قطر همگی به سیستم خنک کننده مجهز هستند، به همین دلیل ان‌شاءالله بازیکنان ما در شرایطی بهتر در قطر برای کسب نتایج خوب می‌جنگند.
ایرانی‌ها خصوصاً هواداران پرسپولیس در حسرت قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا هستند، پرسپولیس می‌تواند به این حسرت خاتمه دهد؟
پرسپولیس بعد از ثبت رکورد تاریخی در پوکر حتماً می‌تواند در آسیا هم کارهای بزرگی انجام دهد و ان‌شاءالله قهرمانی را به ارمغان بیاورد و بازیکنان ما بعد از ثبت پوکر برای قهرمانی در آسیا و طلسم‌شکنی در کسب عنوان قهرمانی در آسیا هم تمام تلاش‌شان را انجام خواهند داد.
شرایط بازیکنان‌تان به لحاظ بدنی و فنی خوب است و آیا برای بازی‌های آسایی آماده‌اند؟
خدا را شکر در این مدت تمرینات خیلی خوبی داشته‌ایم، به همین دلیل بازیکنان‌مان در شرایط خوبی به لحاظ فنی و بدنی قرار دارند و برای بازی‌ها لحظه‌شماری می‌کنند.
چشم‌اندازت برای کسب قهرمانی و موفقیت نسبت به شرایط تیم‌تان چگونه است؟
ببینید ما فعلاً بازی‌های لیگ قهرمانان را پیش‌رو داریم، به همین دلیل تمام حواس‌مان فعلاً روی این مسابقات است. شش ماه دیگر هم بازی‌های تیم ملی را پیش‌رو داریم که در آن بازی‌ها هم با توجه به پتانسیل بالایی که داریم هدف‌مان صعود به جام جهانی است و ان‌شاءالله این مهم را به واقعیت تبدیل خواهیم کرد و پس از آن هم فقط و فقط برای کسب قهرمانی در لیگ تلاش خواهیم کرد تا به رکوردشکنی و تاریخ‌سازی‌مان باز هم ادامه دهیم.
در بازی‌ها همیشه خیلی عطش گلزنی داری، در بازی‌های لیگ قهرمانان هم این اشتیاق را از تو خواهیم دید؟
همیشه بعد از خوب دفاع کردن در کارهای تهاجمی و گل زدن هم مشارکت داشته‌ام و خیلی دوست دارم جدا از موفقیت در کارهای دفاعی، در کارهای هجومی هم موفق شوم و اولین گل خودم را ان‌شاءالله در بازی‌های لیگ قهرمانان با پیراهن پرسپولیس به ثمر برسانم.
 

Page Generated in 0.0056 sec