printlogo


کد خبر: 214792تاریخ: 1399/6/22 00:00
یک اراکی جانشین خطیبی می‌شود؟
مهدوی‌کیا، گزینه جدی هدایت آلومینیوم

ایلیا اسدی      

حدود دو دهه بود که مربیان تکراری را روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری می‌دیدیم. چرخه‌ای عجیب شکل گرفته بود و چندین مربی در عرصه حضور داشتند که مدام جای خود را با دیگری عوض می‌کردند. همین مسأله حضور نام‌های جوان و جدید را با موانع بسیاری همراه کرده بود. الان اما این چرخه با بالا رفتن سن مربیان از بین رفته و جوان‌ها وارد گود شده‌اند. فصل قبل سهراب بختیاری‌زاده را روی نیمکت شهر خودرو دیدیم یا عبدالله ویسی هدایت پیکان را بر عهده گرفت و البته جواد نکونام هم روی نیمکت فولاد نشست. هدایت نفت‌آبادان نیز بعد از جدایی دراگان اسکوچیچ به بهنام سراج جوان رسید و محمود فکری هم روی نیمکت نساجی قائمشهر نشست.
برای فصل جدید اما مربیان جوان دیگری نیز به نیمکت‌های لیگ برتری رسیده‌اند. محمد ربیعی قرار است نخستین فصل حضور در لیگ برتر را با مس رفسنجان پشت سر بگذارد و رحمان رضایی و محرم نویدکیا هم روی نیمکت تیم‌های مطرح اصفهانی حضور دارند. وحید بیاتلو نیز نخستین مربی دهه شصتی است که باید ماشین‌سازی را در لیگ بیستم هدایت کند. همین تغییر نسل، ترس مدیران باشگاه‌ها برای انتخاب مربیان جوان را از بین برده. تا جایی که خیلی‌های‌شان بین مربی باتجربه و یک جوان اسم و رسم‌دار و با سابقه، دومین گزینه را انتخاب می‌کنند.
آلومینیوم اراک از جمله تیم‌هایی است که شاید با تغییر در کادرفنی خود مواجه شود. رسول خطیبی با این تیم نتایج درخشانی را کسب کرد و بعد از 18 سال توانست آلومینیوم را به بالاترین سطح از فوتبال باشگاهی در ایران برساند. اتفاقی که باعث شده تا او میان هواداران آلومینیوم به محبوبیت برسد و البته قراردادش نیز اتوماتیک‌وار تمدید شود. خطیبی فصل قبل و از میانه‌های راه با قراردادی به ارزش 700 میلیون هدایت آلومینیوم را بر عهده گرفت و همان زمان شرط گذاشت تا در صورت صعود به لیگ برتر، این قرارداد تمدید شود که همین اتفاق هم رخ داد.
طی هفته‌های اخیر اما انگار رابطه خطیبی و مسئولان آلومینیوم شکرآب شده و به همین دلیل هم هست که فعلاً بازیکنی جدید با این تیم قرارداد امضا نکرده. گویا مذاکره با استقلال برای هدایت این تیم در چهار بازی لیگ قهرمانان آسیا هم باعث شده تا مدیران آلومینیوم به فکر مذاکره با گزینه‌های دیگری نیز بیفتند و در همین راستا راهکار جدیدی هم اندیشیده‌اند.
از گوشه و کنار خبر می‌رسد مهدی مهدوی‌کیا گزینه نخست هدایت آلومینیوم اراک، در صورت قطع همکاری با رسول خطیبی است. البته خطیبی همچنان در آلومینیوم حضور دارد اما شاید پاسخ مثبت مهدی مهدوی‌کیا اتفاقات جدیدی را در اراک رقم بزند. بخصوص که مهدوی‌کیا اسم و رسم دارد و حضور او می‌تواند توجیهی برای مسئولان آلومینیوم داشته باشد. او اصالتاً اراکی است و همین موضوع در کنار تجربه بالایش در زمان بازیگری و همچنین مربیگری در تیم‌های پایه هامبورگ، همه و همه باعث شده‌اند تا مسئولان آلومینیوم اراک جذب او را نیز در دستور کار قرار بدهند.
گفته می‌شود کارخانه آلومینیوم اراک به کادر فنی اعلام کرده که تنها 20 میلیارد تومان هزینه خواهد کرد و شاید این موضوع بهانه‌ای باشد تا رسول خطیبی قید مربیگری در این تیم را بزند و راه برای نفر بعدی باز شود. آلومینیوم اراک فعلاً بازیکن جدیدی جذب کرده و فقط با یکی دو گزینه به نام‌های عزیز معبودی از ماشین‌سازی و پیمان بابایی از سومقاییت آذربایجان مذاکره شده. باید ببینیم چه آینده‌ای در انتظار این باشگاه تازه لیگ برتری شده خواهد بود. رسول خطیبی که حمایت چند عضو هیأت‌مدیره را پشت خود دارد، در آلومینیوم می‌ماند و این تیم را در لیگ برتر هم هدایت می‌کند یا نوبت به گزینه جدیدی به نام مهدی مهدوی‌کیا می‌رسد؟ هر چند این امکان هم وجود دارد مهدوی‌کیا به این پیشنهاد پاسخ منفی بدهد و مثل همیشه با حضور در لیگ ایران مخالفت کند. اتفاقی که در سال‌های اخیر چندین بار دیده‌‌ایم.
 

Page Generated in 0.0050 sec