printlogo


کد خبر: 214780تاریخ: 1399/6/22 00:00
خبر و مصاحبه

 اعتراض به دلیل صادرنشدن ویزا
 
در پی صادر نشدن ویزا برای سرپرست و برخی اعضای کادر فنی، بازیکنان و تیم رسانه‌ای باشگاه برای سفر به قطر توسط کشور میزبان، باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض رسمی خود را اعلام کرد.
با توجه به برگزاری متمرکز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در کشور قطر، انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال این کشور همکاری بیشتر و بهتری با باشگاه‌های شرکت کننده داشته باشد که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.باشگاه استقلال با همکاری فدراسیون فوتبال ایران در تلاش است تا هرچه سریعتر ویزای اعضای باقی مانده تیم را دریافت کند تا این افراد هم به اردوی تیم در دوحه قطر اضافه شوند.
 این در حالی است که کشور امارات به بهانه شیوع بیماری کرونا در رقابت های آسیایی کنار می کشد بدون اینکه مشکلی برای اماراتی ها پیش بیاید، در صورتی که اگر تیم استقلال قصد داشت در این رقابت ها شرکت کند به طورحتم مشکلاتی از طریق کنفدراسیون آسیا برای این تیم پیش می آمد! این برای نخستین بار نیست که تیم های ایرانی برای شرکت در بازی های آسیایی با چنین مشکلاتی مواجه می شوند. اما به طور حتم چنین اتفاقاتی می تواند روی مسائل روحی و روانی تیم تاثیر منفی بگذارد خصوصا اینکه استقلال در چند وقت اخیر کم مشکل نداشته است.
 
مصدومیت بازیکن الاهلی
 
باشگاه الاهلی عربستان در پیامی رسمی اعلام کرد الویس ساریچ هافبک بوسنیایی این تیم که دچار مصدومیت شده بود، دچار پارگی رباط صلیبی شده و قادر به همراهی این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیست. 
هافبک تیم ملی بوسنی که در زمان حضور برانکو ایوانکوویچ به این تیم پیوسته بود، جزو 4 بازیکن خارجی حاضر در لیست الاهلی بود که حالا این تیم عربستانی قادر به استفاده از این بازیکن نیست.
 
طاهری: 40 میلیون هوادار استراماچونی را می‌خواهند
 
بیژن طاهری مربی سابق استقلال درباره وضعیت این تیم در آستانه شروع دوباره لیگ قهرمانان آسیا، می‌گوید: «استقلال باید در نقل‌وانتقالات شرایطی پیدا می‌کرد که با همه بازیکنانش به استقبال بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌رفت اما هر سال شرایط این تیم بد است. طی دو سالی که در استقلال بودم، آخر فصل بازیکنان تأثیرگذار می‌رفتند و اصراری برای ماندن‌شان وجود نداشت.
 اگر بازیکنی مثل تیام و جباروف رفتند، شرایط برای بازگشت آنها مهیا نبود. استقلال سال‌هاست که با ناملایمت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و امسال بار اولی نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. دو سال پیش قهرمان جام حذفی شدیم و اگر آن ترکیبی که مقابل ذوب‌آهن اصفهان در آسیا به میدان رفت، حفظ می‌شد قهرمان آسیا شده بودیم اما آن تیم از هم پاشید. متأسفانه استقلال هر سال سر بزنگاه ضربه خورده است.» 
طاهری در ادامه می‌گوید: «امسال که یک تعداد بازیکن جذب شده، پنجره نقل‌وانتقالات بسته است. نمی‌دانم مشکل از کجاست و چرا این اتفاقات می‌افتد. هزینه‌ها زیاد است اما می‌بینیم مدیران باشگاه تلاش می‌کنند که تیم خوبی ببندند. 
وقتی بازیکن 12 شب برای مذاکره به هتل می‌رود، یعنی مدیریت تلاش خود را می‌کند اما برای من جای سؤال است که چرا استقلال آخر فصل به مشکل می‌خورد و هواداران اذیت می‌شوند.» 
مربی سابق استقلال درباره جدایی فرهاد مجیدی و بحث بازگشت آندره‌آ استراماچونی می‌گوید: «وقتی 40 میلیون طرفدار استراماچونی را می‌خواهند، باید شرایط حضورش مهیا شود. قانونی که برای منع جذب بازیکن و مربی خارجی وضع شده، داخلی است و می‌توان آن را تغییر داد اما هر چیزی راه خودش را دارد. وقتی مربی طلب سنگینی دارد، چه بهتر که بیاید و مربیگری کند و این پول را بگیرد. اگر این اتفاق بیفتد، آرامش به استقلال برمی‌گردد. البته مجیدی هم زحمت زیادی کشید و بد نتیجه نگرفت. او با استقلال در جام حذفی بدشانسی آورد.»

Page Generated in 0.0060 sec