printlogo


کد خبر: 214777تاریخ: 1399/6/22 00:00
الاهلی عربستان یک امتیاز از دست داد
استقلال، الشرطه را ببرد صعودش قطعی است

 
کناره‌گیری الوحده از لیگ قهرمانان آسیا فرصت بزرگی را در اختیار استقلال قرار داده تا با کسب یک پیروزی از بازی‌های پیش رو سند صعودش به مرحله حذفی را امضا کند. 
استقلال که در جدول گروه خود وضعیت مناسبی نداشت حالا اگر در بازی سی‌‌ام شهریور از سد تیم الشرطه عراق بگذرد، بدون شک از گروه بالا خواهد رفت.
 غیبت الوحده در بازی‌های باقی‌مانده علاوه بر اینکه فرصت تمرین بیشتر را برای استقلال فراهم آورده تا در محیط آرام کشور قطر به مرور اهداف خود بپردازد، شانس آبی‌ها را برای صعود از این گروه نیز به نقطه اوج رسانده 
است. 
استقلال گرچه در بازی نخست مقابل الشرطه به پیروزی نرسید و با تساوی مقابل این تیم عراقی میدان رقابت را ترک کرد اما همین حالا نیز نسبت به حریف خود از شرایط بهتری در جدول گروه آ لیگ قهرمانان برخوردار است و به واسطه گل زده بیشتر یک رتبه بالاتر از الشرطه قرار دارد. 
حتی با برخی محاسبات استقلال با تساوی مقابل الشرطه نیز از گروه صعود می‌کند اما تساوی در شرایطی استقلال را به مرحله بعد می‌برد که الشرطه در جدال با الاهلی عربستان شکست بخورد و نتواند از نماینده سعودی امتیاز بگیرد.
 بهترین راه برای استقلال اما پیروزی مقابل الشرطه است تا سرنوشت خود را به اما و اگر نیندازد و با خیال راحت به مرحله بعد برود و حتی بازی آخر با الاهلی عربستان را هم تشریفاتی کند.
در واقع استقلال با تلاش حداکثری در بازی سی‌ام شهریور هم صعودش را به مرحله بعد قطعی می‌کند و هم اینکه با خیال آسوده‌تری مقابل الاهلی عربستان قرار می‌گیرد. 
به هر حال شرایطی که به وجود آمده بیشترین سود را برای استقلالی داشته که تا قبل از کناره‌گیری الوحده امارات در جدول رتبه سوم را در اختیار داشت و باید در 2 بازی پی‌درپی مقابل این تیم قرار می‌گرفت اما اکنون اوضاع به گونه‌ای است که استقلال با یک برد هم از گروه صعود می‌کند چرا که امتیازش مقابل الشرطه همچنان در جدول باقی خواهد ماند اما یک امتیازی که الاهلی از الوحده گرفته حذف و این تیم عربستانی 3 امتیازی می‌شود.
 شاید حتی نتایج به گونه‌ای پیش برود که استقلال بتواند به عنوان تیم اول نیز از این گروه صعود کند و تمام معادلات را به سود خود کرده و در بازی‌های آتی با روحیه بیشتری گام به رقابت با رقبای آسیایی خود بگذارد.
 برای استقلال وضعیت زمانی مطلوب‌تر هم خواهد شد که بازیکنان جدید مجوز حضور در این رقابت‌ها را بگیرند و بتوانند در ترکیب آبی‌ها حضور یابند. استقلال به دلیل پرداخت نکردن حقوق وینفرد شفر نتوانست بازیکنان جدید را به لیست آسیایی خود اضافه کند که این مسأله از سوی باشگاه استقلال در حال پیگیری است تا شاید تازه‌واردها نیز به زودی وارد ترکیب شوند.

Page Generated in 0.0050 sec