printlogo


کد خبر: 214760تاریخ: 1399/6/22 00:00
توپ و تور

 
هفته اول لیگ برتر والیبال
پیروزی مدعیان
 
لیگ برتر والیبال بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان آغاز شد. آغازی که به نظر می‌رسید با چند بازی عقب افتاده همراه باشد اما در نهایت فدراسیون همه تیم‌ها را مجبور کرد تا علی‌رغم داشتن چندین بازیکن غایب کرونایی، به میدان بروند تا نظم و ترتیب رقابت‌ها بر هم نخورد. هر هفت دیدار آغازین لیگ والیبال به دلیل رعایت پروتکل‌های کرونایی بدون حضور تماشاگر برگزار شد.
نخستین هفته از فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران با برگزاری ۷ دیدار پیگیری شد که تیم‌های سایپا و شهرداری ارومیه مقابل حریفان به برتری رسیدند.
در نخستین دیدار تیم‌های سایپا و هورسان به میزبانی سالن سایپا در حالی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که هورسان به دلیل مبتلا شدن بازیکنانش به کرونا، تنها با ۸ بازیکن عازم تهران شده بود. دیداری که در نهایت با برتری سه بر صفر سایپا همراه شد تا نخستین برد تیم پرستاره مصطفی کارخانه ثبت شود.
در سایر دیدارها تیم‌های مدعی شهرداری ارومیه، شهرداری ورامین، سپاهان، شهداب یزد، هراز آمل و فولاد سیرجان هم رقبای خود را از پیش رو برداشتند تا همگی در اولین هفته از لیگ برتر پیروز میدان باشند.
تیم شهرداری اراک که پانزدهمین تیم لیگ برتری شده والیبال به حساب می‌آید، در دیدارهای این هفته استراحت داشت و هفته آینده نخستین مسابقه خود را برگزار می‌کند.
نتایج کامل بازی‌های هفته نخست لیگ برتر والیبال:
شهرداری ارومیه ۳ - آذرباتری ارومیه صفر (۲۵-۱۷، ۲۵-۱۸ و ۲۵-۲۱)
شهرداری ورامین ۳- شهرداری قزوین یک (۲۵-۲۰، ۱۹-۲۵، ۲۵-۲۵ و ۲۵-۲۱)
سپاهان اصفهان ۳ - خاتم اردکان صفر (۲۵-۱۸، ۲۵-۱۸، ۲۳-۲۵)
شهرداری گنبد یک -  شهداب یزد ۳ (۲۵-۲۱، ۲۰-۲۵، ۲۲-۲۵ و ۲۴-۲۶)
لبنیات هراز آمل ۳ - پیکان تهران صفر (۲۵-۱۸، ۲۵-۱۷ و ۲۵-۲۲)
سایپا تهران ۳ - هورسان رامسر صفر (۲۵-۲۳، ۲۵-۱۹ و ۲۹-۲۷)
فولاد سیرجان ۳ - راهیاب ملل مریوان صفر (۲۵-۱۶، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۲۱)
 
کوهیان و هاشمی بالاخره معارفه شدند
اعلام با تأخیر سرمربیان!
 
در حالی که اغلب تیم‌های لیگ برتر بسکتبال بدنه اصلی خود را برای حضور در لیگ پیش‌رو بسته‌اند و نفرات مورد نظرشان را جذب کرده‌اند، برخی از نقل و انتقالات خود را به طور رسمی رسانه‌ای نکرده بودند. 
نمونه بارز این ماجرا هم سرمربیان دو تیم ذوب‌آهن و شیمیدر بودند که علی‌رغم توافق کامل طی هفته‌های گذشته و حتی جذب بازیکنان مدنظر آنها برای لیگ پیش رو، قرارداد خودشان به طور رسمی اعلام نشده بود. اتفاقی که بالاخره در پایان هفته گذشته افتاد و حضورشان رسانه‌ای شد.
فرزاد کوهیان که سال گذشته را برای اولین بار در حضور ذوب‌آهن روی نیمکت تیمی دیگر (پتروشیمی) نشست، پس از کناره‌گیری این تیم یک بار دیگر به اصفهان بازگشته و روی نیمکت ذوب‌آهن خواهد نشست. او همچنین تیم قدرتمندتری هم نسبت به سال‌های گذشته بسته و بازیکنان سرشناسی مانند سجاد مشایخی و فرید اصلانی را به خدمت گرفته است.
مصطفی هاشمی هم پس از اینکه جدایی عجیبش از مهرام اتفاق افتاد، هفته‌ها بود که گفته می‌شد با شیمیدر به توافق رسیده و مشغول بستن تیمش است. اتفاقی که پیش از انعقاد قرارداد با اکثر بازیکنان مدنظرش رسانه‌ای نشد. با این حال قرارداد رسمی هاشمی با شیمیدر هم بالاخره اعلام شد تا هاشمی یک بار دیگر هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.
 

Page Generated in 0.0045 sec