printlogo


کد خبر: 214754تاریخ: 1399/6/22 00:00
بررسی عملکرد شهر خودرو در لیگ نوزدهم
چهار نفر روی نیمکت

بررسی
جعفر برزگر    @jafar_barzegar_yari
 
شهر خودرو که در لیگ هجدهم سهمیه آسیایی را با یحیی گل‌محمدی به دست آورده بود فصل نوزدهم را هم با همین مربی ادامه داد. آنها شروع بسیار خوبی داشتند و هر سه بازی اول‌شان را با پیروزی پشت سر گذاشتند و تا پایان هفته هشتم سه پیروزی دیگر را هم جشن گرفتند. در آن مقطع شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد که این تیم با تغییرات و اتفاقات زیادی روبه‌رو شود اما اینطور شد و مشهدی‌ها نتوانستند سهمیه‌شان را برای فصل آینده لیگ قهرمانان حفظ کنند. شهر خودرو در لیگ قهرمانان هم نتایج ضعیفی کسب کرد. دو شکست، پنج گل خورده، بدون گل زده و قرار گرفتن در انتهای جدول گروه B مرحله مقدماتی کارشان را در ادامه بازی‌ها بسیار سخت‌تر کرده است. این تیم در لیگ نوزدهم چهار سرمربی را به خود دید که اگر این همه تغییرات شامل حال‌شان نمی‌شد جایگاه بهتری را در پایان فصل به دست می‌آوردند.
 
بازنده مقابل فولاد
تیم شهر خودرو از میان 15 حریفی که در لیگ نوزدهم داشت فقط مقابل فولادخوزستان در دو بازی رفت و برگشت شکست خورد. براساس نتایج به دست آمده، آنها چهار تیم گل گهر، ماشین‌سازی، ذوب‌آهن و پیکان را در هر دو بازی از پیش رو برداشتند و مقابل نساجی و سایپا هم بازی‌های‌شان با تساوی به پایان رسید. مشهدی‌ها هیچ‌وقت مقابل سپاهان، استقلال، صنعت نفت و تراکتور برنده نشدند. این تیم در تقابل با پرسپولیس و پارس جم یک بازی را برنده شد و یک بازی را هم واگذار کرد. شهرخودرو در چهار بازی با شاهین بوشهر و نفت مسجدسلیمان بدون شکست هشت امتیاز گرفت.
 
قاسمی‌نژاد گلزن، خلعتبری پاسور
در میان 29 بازیکنی که برای شهر خودرو به میدان رفت بازیکنی نبود که عملکردش از بقیه خیلی متمایز باشد. در این تیم امین قاسمی‌نژاد با چهار گل زده بیشترین گل را برای مشهدی‌ها زد که البته دو پاس گل هم داد. 
نفراتی مثل سعید صادقی، محمدحسین مرادمند و یونس شاکری (قبل از جدایی‌اش) هر کدام سه گل زدند. البته محمدرضا خلعتبری با پنج پاس گل بهترین پاسور شهر خودرو بود.
 
حذف در دومین بازی حذفی
تیم شهر خودرو در اولین بازی حذفی‌اش نساجی مازندران را با تک گل اکبر صادقی در دقیقه 71 با نتیجه یک بر صفر در قائمشهر شکست داد. این تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی در خانه از نفت مسجدسلیمان پذیرایی کرد که با همین نتیجه بازی را واگذار کرد و از رقابت‌های جام حذفی کنار رفت.
 
جدایی گل‌محمدی و سرآسیایی
با جدایی گابریل کالدرون از پرسپولیس مسئولان باشگاه تهرانی سراغ یحیی گل‌محمدی رفتند و این مربی را که نتایج نسبتاً خوبی هم با تیمش به دست آورده بود با مبلغ قابل توجهی که بابت رضایتنامه‌اش دادند از مشهد به تهران آوردند. او از 16 بازی 28 امتیاز به دست آورده بود. البته یحیی با اینکه شروع بسیار خوبی داشت اما نیم فصل را به خوبی تمام نکرد. به طوری که او از پنج بازی با تراکتور، نفت آبادان، استقلال، سپاهان و نساجی فقط دو امتیاز به دست آورد. بعد از او مجتبی سرآسیایی که دستیار اولش بود هدایت تیم را برعهده گرفت. اما این مربی هم بعد از پیروزی مقابل گل گهر در هفته بیست و سوم و چند بازی در لیگ قهرمانان آسیا جدا و دستیار مجید جلالی در گل گهر شد. مالک باشگاه برای انتخاب سرمربی بعدی با چند گزینه صحبت کرد که همین باعث شد تا کوزین مربی خارجی شهر خودرو در بازی با سایپا سرمربی تیم باشد. اما در نهایت حمیداوی مالک باشگاه با سهراب بختیاری‌زاده به توافق رسید و این مربی در شش مسابقه‌ای که روی نیمکت حضور داشت چهار امتیاز به دست آورد.
 
اخراج رحمتی
بعد از باخت به سپاهان در هفته بیست و نهم اختلافاتی میان کادر فنی و سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان شهر خودرو به وجود آمد که باعث شد سهراب بختیاری‌زاده در حمایت از دستیارش (داود سیدعباسی) دروازه‌بانش را از تیم کنار بگذارد. او در بازی آخر مقابل نساجی از متین صادقیان به عنوان دروازه‌بان اصلی استفاده کرد. شاید بختیاری‌زاده فکرش را هم نمی‌کرد که این اتفاق باعث جدایی خودش و انتخاب رحمتی به عنوان سرمربی آینده شهر خودرو شود. البته رحمتی با اینکه در 29 بازی و 2610 دقیقه حضورش در لیگ نوزدهم 25 گل دریافت کرد (86/0گل در هر بازی) اما 12 کلین شیت هم داشت و در چند بازی به تنهایی ناجی تیمش بود.
 
نحوه بیشترین گل‌های زده:
ارسال از سمت راست: 10 تا 
نحوه بیشترین گل‌های خورده:  
پاس در عمق:  10 تا
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول: صفر
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم: 3 تا
 تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه اول: 2 تا
تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم: 3 تا
تعداد تماشاگران بازی‌های خانگی:
برای تماشای 19 بازی تیم شهر خودرو حدود 66838 نفر به ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد رفتند که به طور میانگین 3517 نفر برای هر بازی می‌شود.
داوران بازی‌های خانگی:                 
ناظمی(3)، میثم حیدری، بیژن حیدری(2)، کرمانشاهی، پیام حیدری، غلامی، عرب براقی، مومنی، بنیادی‌فر، خورشیدی، زاهدی‌فر
کمک داوران بازی‌های خانگی:
ظهیری، قاسمی، مروجی(2)‌، میرزابیگی، نجفی، ابوالفضلی، یوسفی، عیوض محمدی، پورحیدری، محمدی، عالیقدر، بابایی، ذورقی، فرهادپور، منصوری، مغروری، سبحانی، غلامزاده، عرب‌آبادی، شعرانی، شفیعی، احمدی، مرادی، الوندی، مداح، انتظاری، سلطانی
 

 


Page Generated in 0.0070 sec