printlogo


کد خبر: 214749تاریخ: 1399/6/22 00:00
سرنا ویلیامز در نیمه نهایی حذف شد
در انتظار گرنداسلم 24
آزارنکا پس از صعود به فینال اوپن آمریکا: 7 سال بود که به فینال گرنداسلم‌ها نرسیده بودم. 7 عدد مورد علاقه من است. به همین دلیل حدس می‌زدم که امسال دیگر فینالیست می‌شوم

 
وقتی سرنا ویلیامز خیلی سریع ست اول بازی‌اش مقابل ویکتوریا آزارنکا در مرحله نیمه‌نهایی اوپن آمریکا را به پایان رساند و حریفش را قاطعانه مغلوب کرد، به نظر می‌رسید که او خیلی سریع تکلیف این مسابقه را مشخص خواهد کرد و به فینال می‌رسد. پیروزی در نیمه‌‌نهایی، سرنا را به فینالی می‌رساند که نائومی اوزاکای ژاپنی منتظرش بود و آن مسابقه یکی از بازی‌هایی می‌شد که ارزش دیدن داشت چرا که یک بار دیگر فرصتی در اختیار ویلیامز قرار می‌داد که بیست‌ و‌ چهارمین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها را کسب کند و نامش را در کتاب رکوردها در کنار مارگارت کورت به عنوان پرافتخارترین زن تاریخ تنیس به ثبت برساند.
ویکتوریا آزارنکا اما نظر دیگری داشت. او که دو بار قهرمان گرنداسلم‌ها شده است با بازگشتی بی‌نظیر باخت 6 بر یک ست اول را به شیوه‌ای تحسین‌برانگیز جبران کرد و در دومین ست بازی حریف آمریکایی‌اش را با نتیجه 6 بر 3 شکست داد. او همین کار را در سومین ست بازی هم تکرار کرد تا راهی فینال شود و با اوزاکایی روبه‌رو شود که او نیز در یک بازی سه ستی ین برادی، یک تنیسور دیگر از آمریکا را شکست داده بود.
سرنا در حالی به آزارنکا باخت که در 22 مصاف قبلی‌اش با او، 18 بار برنده شده بود و تنها 4 بار مغلوب. در گرنداسلم‌ها حتی آمار او بهتر هم بود. سرنا در 10 رویارویی قبلی‌اش با آزارنکا در گرنداسلم‌ها 10 بار او را شکست داده بود اما در یازدهمین مصاف این دو تنیسور سرشناس در گرنداسلم‌ها، زن بلاروسی توانست بر رقیب آمریکایی‌اش غلبه و برای اولین بار در 7 سال گذشته به فینال یک گرنداسلم برسد. نکته جالب اینکه آخرین حضور آزارنکا در فینال یک گرنداسلم به سال 2013 و همین رقابت‌های اوپن آمریکا برمی‌گردد که در آن مسابقه او مغلوب سرنا ویلیامز شده بود.
آزارنکای 31 ساله پس از صعود به فینال اوپن آمریکا گفت: «7 سال بود که به فینال گرنداسم‌ها نرسیده بودم. 7 عدد مورد علاقه من است. به همین دلیل حدس می‌زنم که امسال دیگر باید فینالیست می‌شدم. من بابت به دست آوردن این فرصت خیلی خوشحالم، همینطور بابت اینکه در مرحله نیمه نهایی توانستم مقابل چنین قهرمان بزرگی بازی کنم. در مسیر رسیدن به فینال، شما باید بهترین‌ها را شکست دهید و امروز قطعاً این اتفاق برای من رخ داد و می‌خواهم قدر این فرصت را بدانم.»
مصاف ویلیامز – آزارنکا، تقابل سخت دو مادر و دو دوست خوب بود که پر از لحظات تماشایی و رالی‌های قدرتی بود. خالی بودن استادیوم آرتور‌اش از تماشاگر هم باعث می‌شد که صدای داد و غرش آنها بیشتر در استادیوم طنین‌انداز شود.
در حالی که آزارنکا پیروزی‌هایش در حباب اوپن آمریکا در نیویورک را به 11 مورد افزایش داد، سرنا یک بار دیگر در رسیدن به رکورد تاریخی‌اش کم آورد. سرنا ویلیامز از اواخر سال 2017، زمانی که مادر شد، 4 بار توانسته به فینال گرنداسلم‌ها برسد و در تمامی آنها مغلوب شده است. امسال اما او حتی یک مرحله زودتر حذف شد و نتوانست برای سومین سال متوالی فینالیست اوپن آمریکا شود. او اما در اواخر این ماه فرصت دارد که در گرنداسلم اوپن فرانسه این هدف را محقق کند. البته او اخیراً درباره سفر به فرانسه در بحبوحه شیوع کرونا، تردیدهایی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها نگرانی از به خطر افتادن سلامتی‌اش به دلیل داشتن سابقه بیماری ریوی است.
 

Page Generated in 0.0090 sec