printlogo


کد خبر: 209338تاریخ: 1399/3/17 00:00
دورنگری، شرط اصلی موفقیت سعادتمند چقدر به فکر حفظ تیم است؟


چندی پیش احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال در نشستی که با فرهاد مجیدی داشت اعلام کرد باشگاه از هم اکنون حاضر است لیست خرید او را برای فصل بعد پیگیری کند. در این کش و قوس بحث لیست فروش استقلالی‌ها در رسانه‌ها مطرح شد که به سرعت یکی از اعضای کادر فنی و همچنین سرپرست تیم این خبر را تکذیب کردند و صراحتاً اذعان داشتند فرهاد مجیدی هیچ لیستی به باشگاه استقلال نداده است و در این برهه از زمان که 9 هفته به پایان بازی‌ها باقی مانده است تنظیم لیست فروش عقلانی به نظر نمی‌رسد و نه تنها استقلال بلکه هیچ تیمی این کار را انجام نخواهد داد. واقعیت هم همین است. فرهاد مجیدی نه تنها لیستی برای فروش به باشگاه نداده است بلکه لیست خرید استقلال در فصل آتی را هم تنظیم نکرده است. بر اساس مذاکرات صورت گرفته قرار شده لیست خرید تیم در پایان فصل از سوی کادر فنی تنظیم و در اختیار باشگاه قرار گیرد، به این خاطر که 9 هفته به پایان بازی‌ها باقی مانده، ممکن است برخی از بازیکنان در هفته‌های باقی مانده به قدری خوب کار کنند که نظر کادر فنی را تغییر دهند و از سویی ممکن است در این 9 هفته بازیکنان جدیدی از دیگر تیم‌ها نظر کادر فنی تیم استقلال را به خود جلب کنند. نظر کادر فنی تیم استقلال بر این است وقتی برای انجام کاری فرصت وجود دارد بهتر است از این فرصت استفاده شود اما در کنار این نگرش منطقی باید به این نکته هم توجه کرد بیشترین ضربه‌ای که استقلال هر ساله در تعطیلات پایان فصل می‌خورد این است که شاکله تیم تغییر یافته و استقلال بازیکنان زیادی را از دست می‌دهد. همین نکته باعث می‌شود که این تیم با شروع فصل جدید با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود، مثل ابتدای فصل جاری که استراماچونی برای استفاده از بازیکنان تیم دچار سردرگمی شده بود و نمی‌توانست به وحدت نظر برسد تا اینکه بعد از گذشت پنج هفته سرانجام تیم مورد نظرش را پیدا کرد. استرا در استقلال کارنامه خوبی به جا گذاشت و خیلی‌ها معتقدند که اگر او می‌ماند استقلال در فصل جاری یکی از ارکان اصلی قهرمانی بود! اما آنچه از این پس برای استقلال مهم است، جدایی استراماچونی نیست، مهم این است که بازهم این تیم در پایان فصل بازیکنان زیادی را از دست ندهد و مثل فصول گذشته دچار سردرگمی نشود. از همین حالا ستاره‌های این تیم نظیر مهدی قایدی و دیاباته با مشتریانی مواجه شده‌اند و باشگاه هم بدش نمی‌آید در این بحران مالی درآمدزایی کند و این خودش عین بحران است. اینکه از 10 هفته به پایان لیگ نباید حرفی از لیست ورودی و خروجی زده شود بدون شک حرف درست و منطقی است.
در شرایط حساس لیگ منطقی نیست که تیم وارد حواشی اینچنینی شود اما همین قدر هم نباید فعلاً حرفی از ورودی و خروجی‌ها زد و البته به همین اندازه هم باید نگران بود و دورنگری کرد. حداقل مسئولان و کادرفنی استقلال باید با دید باز فصل را به پایان ببرند. فصل بیستم نباید اشتباهات فصول گذشته از نو تکرار شود. استقلال نیاز به دوراندیشی با تدبیر دارد و سعادتمند و همکارانش باید از همین حالا به فکر برنامه درست و دقیق باشند.

 


تبریزی برمی‌گردد؟

در استقلال سه بازیکن (مهدی قایدی، دیاباته و ارسلان مطهری) در کورس آقای گلی هستند. این نکته نوید تازه‌ای برای تیمی است که بعد  از آرش برهانی عملاً آقای گلی نداشت. حالا هر سه بازیکن استقلال می‌توانند خودشان را صاحب کفش طلا بدانند اما در این میان این نکته که ارزش فراوانی هم دارد، نگرانی‌ای است که در بین استقلالی‌ها در این زمینه جلوه‌گری می‌کند. مهاجم میلیونر استقلال یعنی مرتضی تبریزی که با هیاهوی زیادی به استقلال آمد و استقلالی‌ها بابت او پول زیادی به  باشگاه ذوب دادند عملاً به یک بازیکن نیمکت نشین تبدیل  شده که حتی برای چند دقیقه هم نمی‌تواند برای استقلال مؤث‌ واقع شود. تبریزی مثل بازیکنانی نظیر بختیار رحمانی در استقلال به موفقیت نرسید و از حالا می‌تواند یکی از خروجی‌های استقلال به حساب بیاید مگر اینکه در 10 بازی باقیمانده خودی نشان دهد و به روزهای اوجش برگردد.



 


Page Generated in 0.0051 sec