printlogo


کد خبر: 209333تاریخ: 1399/3/17 00:00
خبرجدید از پادو:
غرامت نقص عضو می‌خواهد!




مشکل پادووانی با باشگاه استقلال تنها آن 100 هزار دلار بدهی نیست که هنوز مدیران پرداخت نکرده‌اند.
 انتقال این مبلغ از طریق حساب‌های باشگاه استقلال در فیفا و با رایزنی‌هایی که فدراسیون فوتبال خواهد کرد قابل انجام است کما اینکه دیدیم پیش‌تر در مواجهه با دیگر بدهی‌های خارجی همین راه طی شد و فیفا از کنار درآمدهای استقلال بدهکاری این باشگاه را پرداخت کرد.
 در پرونده قطور پروپژیچ این فیفا بود که در نهایت با پرداخت 430 هزار دلار از محل درآمد‌های باشگاه استقلال در فیفا که حاصل حضور بازیکنان این تیم در رقابت‌های جام جهانی بود، قضیه را فیصله داد و مبلغ مورد نظر بازیکن کروات را پرداخت.
 ماجرای پادووانی با باشگاه استقلال اما متفاوت از سایر بازیکنانی است که برای دریافت مطالبات خود دست به دامن فیفا می‌شوند. پادووانی بازیکنی است که بر اثر برخورد سخت در بازی استقلال مقابل فولاد با مصدومیت شدید و بعدها تأیید آسیب‌دیدگی شدید در ناحیه نخاع گردن و نقص عضو مواجه شد.
 این بازیکن از آن تاریخ (5 اسفند 97) تا کنون همواره درگیر مداوای ناحیه آسیب دیده بوده و با وجود پیشرفت‌هایی که از نظر جسمی داشته اما هنوز نتوانسته همچون گذشته بایستد و راه برود و همچنان با کمک صندلی چرخدار روزگار می‌گذراند و حتی برای بلند شدن و نشستن روی صندلی نیازمند کمک دیگران است.
 اوضاع پادووانی با وجود تلاش‌های بسیاری که بعد از مصدومیت داشته پیشرفت آنچنانی نکرده است. مدافع سابق باشگاه استقلال با توجه به وضعیت موجود و احتمال اینکه دیگر تا پایان عمر نتواند از روی صندلی چرخدار بلند شود، به دنبال گرفتن حقوق بیشتر از باشگاه استقلال است و از طریق وکیل خود پیگیر موضوعات دیگر این پرونده پزشکی است.
 طبق آخرین اطلاعاتی که از طریق وکیل این بازیکن به دست آمده او به دنبال غرامت نقص عضو موکل خود از باشگاه استقلال است و روشن نیست که باشگاه استقلال در صورت ادعای وکیل پادووانی آیا می‌تواند مبالغی که وی مطالبه کرده را به حسابش پرداخت کند یا نه.
 اکنون صحبت از یک غرامت چند هزار دلاری علاوه بر بدهی پیشین شده که برخی مسئولان باشگاه استقلال نیز آن را تأیید کرده‌اند اما آنها نگفته‌اند که دلیل مطالبه این مبلغ چیست و طوری وانمود کرده‌اند که انگار پادو پول اضافه می‌خواهد در حالی که پادووانی اساساً به دنبال غرامت نقص عضو است که باید دید باشگاه استقلال چه راه حلی برای این بحران خواهد اندیشید.
 با توجه به اینکه بازیکنان پیش از شروع لیگ باید بیمه ورزشی شوند قطعاً راه حل‌هایی برای اخذ غرامت وجود دارد.
پادووانی هم یک بازیکن خارجی شاغل در لیگ ایران بوده که قطعاً دفترچه اشتغال به کار داشته است و قانون منعی برای پرداخت چنین مطالباتی نخواهد داشت.
 در قوانین بیمه‌ای اگر شخصی به دلیل مشکلات جسمانی ناگهان از کارافتاده تلقی شود مبالغ قابل توجهی را دریافت می‌کند اما مشخص نیست که باشگاه استقلال آیا علاوه بر بیمه ورزشی، بازیکنان را هم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی یا بیمه‌های تکمیلی قرار داده است یا خیر؟! به هرحال ادعایی که پادووانی مطرح کرده برای باشگاه استقلال چالش‌های مالی بزرگی را به همراه خواهد آورد که باید دید راه حل احمد سعادتمند برای برون رفت از این مشکل چیست و چگونه می‌خواهد تقاضای غرامت از سوی این بازیکن را تأمین کند.
 به هرحال شاید کمک‌های حامی مالی جدید بتواند این مشکلات را هم حل کند چرا که بعید است مبالغ باقی مانده استقلال در حساب فیفا کفاف درخواست بالای پادووانی را بدهد.

 


Page Generated in 0.0044 sec