printlogo


کد خبر: 209329تاریخ: 1399/3/17 00:00
لژیونرها



خاطره‌نگاری با گل جهانبخش در روز دوچرخه

گل علیرضا جهانبخش در هفته بیست و یکم فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر انگلیس مقابل چلسی که به زیباترین شکل ممکن به ثمر رسید، در دوران تعطیلی مسابقات فوتبال بارها بهانه‌ای شد تا در مقاطع مختلف و برای جلب توجه بیشتر تماشاگران، در صفحات مختلف فضای مجازی منتشر شود. سوم ژوئن که مصادف با «روز جهانی دوچرخه» است، صفحه رسمی لیگ برتر انگلیس در اینستاگرام، تصاویری از گل‌های دیدنی قیچی برگردان طی این فصل و سال‌های اخیر منتشر کرده که یکی از آنها به گل تماشایی علیرضا جهانبخش اختصاص دارد. با توجه به اینکه در کشور انگلیس به ضربه‌های قیچی برگردان، ضربه‌ دوچرخه گفته می‌شود، این تصاویر در سوم ژوئن منتشر شده که نخستین عکس در این پست اینستاگرامی برای گل ستاره ایرانی برایتون است. جهانبخش که در سال نخست بازی در لیگ برتر انگلیس موفق به گلزنی نشده بود، در هفته بیستم این رقابت‌ها مقابل بورنموث موفق به انجام این کار شد و یک هفته بعد هم در دیدار با چلسی که به‌عنوان یار جانشین به زمین رفت، ارسال لوئیس دانک از جناح راست زمین را با ضربه قیچی برگردان استثنایی وارد دروازه آبی‌های لندن کرد تا تصویر ماندگاری از او ثبت شود. گل‌های قیچی برگردان امره جان (لیورپول به واتفورد)، وین رونی (منچستر یونایتد به منچستر سیتی)، اندی کارول (وستهم به کریستال‌پالاس)، کریستین بنتکه (لیورپول به منچستریونایتد) که تمام آنها طی فصول اخیر به ثمر رسیده، دیگر تصاویری است که به مناسبت روز جهانی دوچرخه در صفحه اینستاگرامی لیگ برتر انگلیس منتشر شد.

استارت نریمان جهان با نفتچی

بعد از تعطیلی دو ماهه لیگ آذربایجان به دلیل شیوع کرونا روز سه‌شنبه این کشور از قرنطینه خارج شده و لیگ این کشور نیز مجوز فعالیت گرفت. سامان نریمان جهان ستاره ایرانی نفتچی باکو که با قرنطینه شدن آذربایجان در باکو ماندگار شده بود از روز سه‌شنبه تمرینات خود را با نفتچی از سر گرفت. فدراسیون این کشور فرصت بیست روزه‌ای برای آماده‌سازی تیم‌ها در نظر گرفته و بعد از آن دیدارها بدون حضور تماشاگر و با فاصله 5 روزه و در نهایت 8 دیدار باقیمانده از لیگ برتر این کشور در مدت 40 روز به پایان خواهد رسید.




مذاکره امارات
با گزینه هدایت بارسلونا

پس از برکناری ایوان یوانوویچ از تیم ملی امارات، حالا مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور به دنبال یک سرمربی سرشناس برای ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ هستند و با چند گزینه هم مذاکراتی را داشته‌اند. در حالی که البیان از مذاکرات مثبت فدراسیون امارات با رازوویچ خبر داده بود، حالا رسانه‌های این کشور اعلام کرده‌اند که لوییس دلافوئنته سرمربی سابق تیم ملی جوانان اسپانیا بعد از مذاکره با مدیران اماراتی، در آستانه قبول پیشنهاد قرار گرفته است.
دلافوئنته  با جوانان اسپانیا به مقام قهرمانی یورو رسید و همچنین با بیلبائو، آلاوس و... نتایج قابل قبولی را کسب کرد. وی ۵۸ ساله است و سال گذشته نامزد حضور روی نیمکت بارسلونا هم بود اما حالا شاید برای ادامه مربیگری به غرب آسیا سفر کند. مسئولان فدراسیون فوتبال امارات امیدوارند بتوانند رضایت این مربی را برای حضور در این کشور جلب کنند و در نهایت با تدابیر او مجوز صعود به جام جهانی را به دست بیاورند.

نتیجه عجیب در لیگ چین

لیگ آماتوری چین در حالی آغاز شد که یک نتیجه عجیب، توجه طرفداران فوتبال در این کشور را به خود جلب کرد. در این بازی که در شهر ژینگهای برگزار می‌شد، تیم فوتبال ژینگهای اُلو با نتیجه ۲۹ بر صفر حریف خود را شکست داد تا پرگل‌ترین بازی امسال فوتبال چین را رقم بزند.
سرمربیگری این تیم برعهده آنجلو رینالدی مربی ایتالیایی است که در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که می‌خواهد این تیم محلی را به رده‌های بالا برساند و جواز صعود به لیگ دو را کسب کند.

 


Page Generated in 0.0054 sec