printlogo


کد خبر: 209327تاریخ: 1399/3/17 00:00
تقابل علی کریمی و فردوسی‌پور در تمرین «رسانه ورزش»
مرادی این‌بار اخراجش نکرد


سوژه روز


جعفر برزگر

طبق معمول اکثر پنجشنبه‌ها، تمرین تیم اصحاب رسانه در زمین مجاور کمپ تیم ملی در حالی برگزار شد که چند میهمان ویژه داشت. علی کریمی، محمود کلهر، مسعود مرادی، جواد کاظمیان، محمد نوازی و اردلان آشتیانی. حضور همین تعداد در کنار یاران عادل فردوسی‌پور کافی بود تا حاشیه‌های این بازی به مراتب دیدنی‌تر از مسابقه‌ای باشد که با پیروزی 6-2 تیم فردوسی‌پور به پایان رسید.

تقابل کریمی با مرادی
بیش از یک دهه از بازی جنجالی استیل آذین و پرسپولیس در لیگ نهم می‌گذرد. همان مسابقه‌ای که مسعود مرادی در دقیقه 90 علی کریمی (کاپیتان وقت استیل آذین) را به تصور اینکه توپ را با دست کنترل کرده با کارت قرمز مواجه کرد. حالا برای اولین مرتبه او دوباره باید مسابقه‌ای را قضاوت می‌کرد که یک طرفش علی کریمی بود. با این تفاوت که هیچ حساسیتی نداشت. اگر چه همه بچه‌های رسانه با دیدن تقابل دوباره آنها به یاد آن بازی افتادند اما این‌بار همه چیز کاملاً فضای دوستانه داشت. مرادی بعد از خوش و بش با کریمی به مصاحبه‌اش اشاره داشت، جایی که به اشتباه خود در آن روز اعتراف کرده بود و البته کریمی هم بسیار صمیمانه پاسخش را داد: «شما همیشه به من لطف داشته‌اید». مراسم آغاز بازی هم به سبک محافظت از کرونا بود. علی کریمی و عادل با حضور مسعود مرادی به عنوان داور این بازی مراسم را به جا آوردند. جالب اینکه مرادی هم داور وسط بود هم جای دو داور کنار، در واقع کمک داور نداشتند. مرادی هم با اینکه در بعضی صحنه‌های بازی مثل گلی که جواد کاظمیان با دست زد و مردود اعلامش کرد اما هیچ کارت رنگی را از جیبش خارج نکرد. البته در این بازی عادل فردوسی‌پور با انتقادهایش به سوت‌های مرادی در نقش علی کریمی استیل آذین ظاهر شده بود.

جواد مارادونا و پاس‌های تودر جادوگر
عادل فردوسی‌پور طوری یارکشی کرده بود که از همان ابتدا وزنه تیمی او سنگین‌تر بود. کاظمیان، نوازی و آشتیانی در تیمش بودند. در این بازی با اینکه جادوگر در اکثر نبردهای یک در مقابل یک برنده بود و تکنیکش را با توجه به آمادگی بالای بدنی‌اش به رخ می‌کشید اما در نهایت 6-2 بازی را واگذار کردند. کاظمیان چهار گل زد و حسابی برای کریم کری خواند‌ اما در آن طرف کریمی یک پاس گل داد و مهاجمانش قدر پاس‌های گلش را ندانستند. شادی گل‌ها هم به سبک کرونایی بود.

کاظمیان: نمی‌دانم من شانس آوردم یا علی کریمی
خاطرات مشترک جواد کاظمیان با علی کریمی برای بچه‌های رسانه بسیار شنیدنی بود. خاطراتی که او از زمان حضور در تیم ملی با سرمربیگری برانکو بازگو می‌کرد. در پایان بازی و زمانی که بازیکنان با شیلنگ کنار زمین نیمچه استحمامی می‌کردند کاظمیان به سمت کریمی رفت و عقب عقب رفتن جادوگر باعث شد تا پایش به درختچه‌ای گیر کند. البته او تعادلش را حفظ کرد تا زمین نخورد. اما کاظمیان می‌گفت: نمی‌دانم علی شانس آورد که زمین نخورد یا من شانس آوردم. (احتمالاً او نگران تلافی کردن کریمی بوده است.)

دیوید بکام آبی‌ها هم آمد
محمد نوازی هم جزو دعوت شده‌های این بازی بود. دیوید بکام آبی هم تا حدودی آمادگی بدنی‌اش را حفظ کرده بود. تقابل او با علی کریمی، بچه‌های رسانه را به یاد دربی جنجالی (بازی چهل و نهم پرسپولیس-استقلال) انداخت که با درگیری نوازی و استیلی همراه بود. البته کریمی در آن بازی بیشتر در نقش بازیکنی ظاهر شد که قصد داشت به درگیری‌ها پایان دهد. حالا بیست سال از آن بازی گذشته، مسابقه‌ای که اتفاقاً هم کریمی در آن بازی گل زد هم محمد نوازی. در یک صحنه علی کریمی که هنوز از همان تکنیک استثنایی برخوردار است، محمد نوازی را دریبل زد که ستاره سابق استقلال به شوخی گفت که احتمالاً رباطش در اثر این حرکت پاره شده است! در ادامه نیز این دو شوخی‌های جالبی باهم انجام دادند و روزی به یادماندنی را پشت سر گذاشتند.

کریمی با شماره هفت
علی کریمی قبل از حضور در جمع تیم رسانه تمرین جداگانه‌اش را انجام داده بود و زمانی که عادل از او پرسید امروز ورزش کردی یا نه در پاسخ به او گفت: «قبل از اینکه بیام اینجا هشت کیلومتر دویدم» یکی از خبرنگاران گفت: «پس خسته‌ای علی آقا»... « نه مشکلی نیست بازی می‌کنم» شماره هشت پرسپولیسی‌ها با عدد هفت در ترکیب تیمش به میدان رفت. بعضی بازیکنان هر جا باشند با آن شماره خاص خودشان شناخته می‌شوند و علی کریمی اما ترجیح داد این‌بار با شماره هفت به میدان برود. اما کریمی با شماره هفت هم در زمین هنرنمایی می‌کرد.

کریمی به فردوسی پور: جنس فیک نخر
 بعد از دو زمان 40 دقیقه‌ای و پایان بازی، عادل فردوسی‌پور با اینکه ساعت مچی‌اش دستش بود متوجه شد که قسمتی از آن گم شده و مشغول گشتن به دنبال آن بود. همان موقع علی کریمی که به سمت ماشینش می‌رفت به او گفت: «جنس اورجینال بگیر، فیک نخر تا اینطوری نشه.»

مگر از قرارداد با کی‌روش تجربه نکرده بودند
کریمی: وقتی از اساسنامه فدراسیون گفتم، تکذیبش کردند
*آقای رئیس سابق گفت از قرارداد کی‌روش یاد گرفتیم اما با ویلموتس قراردادی با آپشن‌های عجیب بستند.
*این درختی که ویلموتس کاشت اگر درخت نایابی هم بود نباید هفت میلیون یورو هزینه برای ما داشته باشد.
*چرا برای مساوی با هنگ کنگ 120 میلیون پاداش خواستند؟ شما مربی با این قیمت می‌آورید که به جام جهانی صعود کنید. واقعاً برای شکست دادن کامبوج باید شش هزار دلار پاداش داد؟
*نزدیک به دو سال پیش من درباره اساسنامه حرف‌هایم را زدم اما همان موقع مسئولان فدراسیون تکذیبش کردند. خدا را شکر زمان ثابت کرد که اشتباه نکردم و دروغ نگفتم اما الان چه فایده‌ای دارد. آن موقع خیلی‌ها خواب بودند حالا که نوشداروی پس از مرگ سهراب است و صحبت نکنیم درباره‌اش بهتر است.
* مسئولان فدراسیون می‌توانستند با نشستی با مدیران و ... به یک نتیجه برسند. اگر اکثریت می‌گفتند برگزار نشود که راه‌حلی انتخاب می‌شد و اگر می‌گفتند انجام شود که هیچی. به هرحال در مجموع اگر نخواهند برگزار شود باید قهرمان را انتخاب کنند و پرسپولیس با 10 امتیاز اختلاف صدر جدول است. اگر اختلاف امتیاز نزدیک بود طبیعتاً این اتفاق می‌افتاد که قبول نکنند اما این اختلاف به شکلی است که باید کنار بیایند. امیدوارم در نهایت تصمیم درستی گرفته شود. 


Page Generated in 0.0065 sec