printlogo


کد خبر: 209323تاریخ: 1399/3/17 00:00
لیگ پرتغال با جنجال شروع شد
سنگ باران اتوبوس بنفیکا




کار «یولین ویگل» و «آندریا زیوکوویچ» به بیمارستان کشید چون اتوبوس تیم بنفیکا مورد حمله هواداران خشمگین قرار گرفت. لیگ پرتغال بعد از تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا از سر گرفته شد و بنفیکا با تساوی بدون گل مقابل توندلا متوقف شد. به نظر می‌رسید بازگشت مشتاقانه به فوتبال در سراسر این کشور با موفقیت صورت گرفته با مقرراتی که در استادیوم‌ها رعایت شد اما حمله به اتوبوس بنفیکا همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داد. گزارش رسانه‌های محلی نشان می‌دهد بازیکنان از نواحی مختلف بدن و صورت مورد اصابت خرده‌های شیشه اتوبوس قرار گرفته‌اند. اتوبوس در بازگشت از استادیوم از سوی پلیس محلی اسکورت می‌شد اما هویت حمله‌کنندگان احراز نشده. بازیکنان در مرکز تمرین باشگاه به صورت سرپایی درمان شده و بعد برای احتیاط بیشتر به بیمارستان دا لوژ برده شدند.
در استادیوم خالی از تماشاگر و در حالی که عقاب نماد باشگاه، پرواز سنتی قبل از مسابقه‌اش را انجام داد، بنفیکا بدون گل مساوی شد و فرصت صدرنشینی در لیگ پرتغال، سه ماه بعد از تعطیلی مسابقات به دلیل شیوع کرونا را از دست داد. هزاران شال به رنگ قرمز و سفید باشگاه جای تماشاگران را در استادیوم لایت گرفته بود و بنفیکا می‌توانست با توجه به باخت 2 بر یک پورتو مقابل فامالیکائو با دو امتیاز اختلاف به صدر جدول برود. حالا دو تیم در فاصله 9 بازی مانده تا پایان لیگ 60 امتیازی هستند در حالی که تیم سوم جدول لیگ پرتغال 46 امتیاز دارد.
شال‌های باشگاه روی سکوها با پیام‌هایی مثل «همیشه با هم» و «هر جا که باشید» همراه بود. روی یک بنر بزرگ هم نوشته بود:«ما اینجا هستیم.» قبل از مسابقه، یکی از عقاب‌های نماد باشگاه در اطراف استادیوم به پرواز در آمد، این سنتی است که قبل از تمام مسابقات خانگی بنفیکا انجام می‌شود. ناتژو گونزالز مربی تیم رده سیزدهمی توندلا گفت: «واقعاً بازی در استادیوم‌های خالی زشت است. فوتبال را بدون هواداران درک نمی‌کنم اما باید خودمان را با این واقعیت جدید منطبق کنیم.»
بنفیکا در این بازی بیش از 20 موقعیت گل داشت و دو بار ضرباتش با مداخله تیرک دروازه گل نشد.
 

 


برونو فرناندز کلید آینده پوگبا

منچستریونایتد بر این باور است که همکاری فوق‌العاده پل پوگبا و برونو فرناندز در خط میانی کلید آینده بلندمدت هافبک فرانسوی است. پوگبا و فرناندز هنوز در کنار هم بازی نکرده‌اند چون آمدن ستاره پرتغالی به اولدترافورد با مصدومیت ستاره فرانسوی قهرمان جام جهانی یونایتد همراه شد. پوگبا حالا بهبودی کامل یافته و به نظر می‌رسد همکاری‌اش با فرناندز می‌تواند تیم اوله‌گونار سولشر را به پیشرفت‌های چشمگیری برساند. فرناندز از ژانویه که اسپورتینگ لیسبون را به مقصد منچستریونایتد ترک کرده، در این تیم بسیار تأثیرگذار بوده و پوگبا احساس می‌کند با حضور او تیم به هماهنگی و هارمونی می‌رسد. قرارداد فعلی پوگبا تا پایان فصل آینده اعتبار دارد اما یونایتد می‌تواند قرارداد او را به صورت خودکار 12 ماه دیگر تمدید کند. باشگاه هنوز این بند را فعال نکرده که می‌تواند احتمال امضای پیش قرارداد پوگبا با یک تیم خارجی را از ژانویه 2021 از بین ببرد. انتظار می‌رود باشگاه در پایان فصل این کار را بکند هرچند به تنهایی نمی‌تواند مانع رفتن ستاره‌اش شود.
آینده پوگبا در ماه‌های گذشته مورد تردید بسیاری واقع شده و شایعات زیادی درباره رفتن او به رئال مادرید یا بازگشتش به یوونتوس مطرح شده است اما دیلی میل گزارش داده بازی در کنار فرناندز می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای در تصمیم گیری پوگبا برای آینده‌اش باشد. اگر این دو در کنار هم شکوفا شوند، احتمالاً هر دوطرف، یعنی یونایتد و پوگبا خواهان تداوم همکاری بعد از سال 2022 باشند.
با وجود بحران مالی حاکم بر فوتبال جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا، یونایتد خواهان دریافت 100 میلیون پوند برای این بازیکن است که تیم‌های زیادی به دنبال جذبش هستند. البته این مبلغ در شرایط فعلی تقریباً برای هیچ تیمی قابل پرداخت نیست و به نظر می‌رسد اگر بتوانند او را در کنار فرناندز پیشرفت دهند، می‌توانند به ادامه همکاری امیدوار باشند.
 


Page Generated in 0.0046 sec