printlogo


کد خبر: 209319تاریخ: 1399/3/17 00:00
چرا دژاگه به ایران برنمی‌گردد؟
پول نه ترس از کرونا

امیر اسدی

با اینکه قریب به اتفاق بازیکنان خارجی لیگ برتر به ایران بازگشته‌اند و قرار است در تمرینات تیم‌های خود شرکت کنند، خبر خاصی از اشکان دژاگه در دست نیست؛ هافبک گرانقیمت و ملی‌پوش تراکتورسازی که قبل از کرونا و با تعطیلی لیگ برتر راهی آلمان شده و هنوز به ایران بازنگشته. او اکنون حدود سه ماه و نیم است که در آلمان به ‌سر می‌برد و حتی چندی قبل در مصاحبه‌ای به شدت نسبت به شروع مسابقات لیگ فوتبال ایران هم گلایه‌هایی را مطرح کرد. البته در ابتدا محدودیت‌هایی برای پروازهای بین‌المللی وجود داشت و همین مسأله باعث شده بود دژاگه به ایران برنگردد.
درباره دژاگه چند روز قبل شایعه شده بود که او اعلام کرده با شروع لیگ برتر هم به خاطر خطرات ناشی از شیوع کرونا حاضر نیست به ایران برگردد اما مدیران باشگاه این موضوع را تکذیب و اعلام کرده‌اند دژاگه مشکلی برای بازگشت ندارد.
دژاگه اما حالا که تمرینات تراکتور آغاز شده هنوز به ایران برنگشته است. جالب اینکه او برای بازگشت به تبریز و شروع تمریناتش با تراکتور اقدامی نیز انجام نداده است. درباره دژاگه البته شایعاتی به وجود آمده که او قصد بازگشت ندارد و از طرفی بخشی از مطالباتش نیز پرداخت نشده اما مسئولان باشگاه این موضوع را تکذیب کرده‌اند. حالا باید دید چه زمانی این اتفاق می‌افتد و کاپیتان تیم ملی در تمرینات تراکتور حاضر می‌شود.
اشکان دژاگه که فوتبال خود را از هرتابرلین در بوندس‌لیگا آغاز کرد و یکی از بازیکنان کلیدی تیم‌های پایه آلمان بود، بعد از درخشش در این تیم به ولفسبورگ رفت و پیراهن این تیم را پوشید و به قدری خوب کار کرد که فولام از انگلیس به عنوان مشتری پر و پا قرص، او را شکار کرد. دژاگه در لیگ برتر هم 5 گل برای فولام به ثمر رساند تا با قراردادی نجومی راهی لیگ قطر و باشگاه العربی شود.
از آن به بعد بود که دوران افت اشکان آغاز شد، هر چند او در این مدت هم همیشه یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی بود و کارلوس کی‌روش اعتقاد ویژه‌ای به سبک بازی‌اش داشت. یک دوره کوتاه بازی برای ولفسبورگ در بوندس‌لیگا و ناتینگهام‌فارست در چمپونشیپ را هم به رزومه دژاگه اضافه کنید تا به دوران حضور او در تراکتورسازی برسید.
برای لیگ هجدهم، زنوزی مالکیت تراکتورسازی را بر عهده گرفت و در همان بدو ورود به هواداران پرشور این تیم قول داد تا پای ستاره‌های مشهور تیم ملی را به تبریز باز کند. یکی از این ستاره‌ها اشکان دژاگه بود که در سفری پرماجرا همراه با مسعود شجاعی به تبریز رفت و مورد استقبال هواداران تراکتورسازی قرار گرفت. او سپس با پیراهن تراکتورسازی نخستین تمرین خود را انجام داد و حالا که حدود 21 ماه از آن دوران می‌گذرد، فعلاً تصمیمی برای بازگشت نگرفته است.
دژاگه در فصل اول حضورش در تبریز 24 بار در ترکیب تراکتورسازی قرار گرفت، 2048 دقیقه در زمین حضور داشت و شش گل برای این تیم به ثمر رساند. او در فصل دوم که هنوز به انتها نرسیده و تکلیف خودش هم مشخص نیست، با مصدومیت‌هایی مواجه شده و روی هم 18 بار در ترکیب تراکتورسازی قرار گرفته و 1318 دقیقه در زمین بوده. او دو گل برای تراکتورسازی زده که آمار خیره‌کننده‌ای برای کاپیتان تیم ملی ایران محسوب نمی‌شود.
درباره دژاگه می‌گویند که قراردادش به دلار است و او بخش زیادی از آن را دریافت کرده و فقط به دلیل ترس از شیوع دوباره ویروس کرونا راهی ایران نمی‌شود. موضوعی که می‌تواند در ادامه راه برای تراکتورسازی و حتی این بازیکن گران تمام شود. دژاگه در 33 سالگی این روزهای عجیب را سپری می‌کند و فعلاً در آلمان مانده و کنار خانواده و دوستان روزها را یکی پس از دیگری سپری می‌کند. آن هم در شرایطی که بازیکنان تراکتورسازی رفته رفته آماده می‌شوند تا در لیگ برتر به میدان بروند. اینکه دژاگه در مسیر متفاوتی نسبت به سایر بازیکنان حرکت می‌کند، شاید در ادامه به ضرر این باشگاه پرهوادار تمام شود. موضوعی که انگار مورد توجه کسی قرار نمی‌گیرد و مدیران باشگاه تراکتورسازی هم همچنان منتظر بازگشت دژاگه مانده‌اند تا از وجود او در ادامه مسابقات استفاده کنند.

 


Page Generated in 0.0062 sec