printlogo


کد خبر: 209302تاریخ: 1399/3/17 00:00
بازی‌های فشرده، مصدومیت‌های جزیی و باقی ماجرا
فریاد بی‌صدای فرهاد




حمیدرضا عرب

شاید اگر احمد سعادتمند با فرهاد مجیدی و به طور کلی تیم فنی و بسیاری از بازیکنان همسو بود استقلال می‌توانست با اتخاذ یک وحدت رویه برای برگزاری لیگ برتر موضع دیگری بگیرد و لااقل سازمان لیگ را مجاب به عقب انداختن زمان شروع بازی‌ها کند اما سعادتمند به دلیل اینکه از سوی وزارت ورزش منصوب شده ناچار است تا حدی خودش را با تصمیم‌های بالادستی‌ها هماهنگ نشان دهد و حتی اگر ته دل نیز با اعضای کادرفنی تیمش هم‌نظر باشد آن را پنهان کند تا اوضاع به ضرر تیمش پیچیده نشود و حتی جایگاه خود را متزلزل نکند اما دود این سیاست بیش از همه به چشم فرهاد مجیدی و همکارانش خواهد رفت که حالا فشردگی شدید تمرینات و پیامدش فشردگی بازی‌هایی که قرار است برگزار شود را عمیقاً احساس می‌کنند و به شدت نگران مصدومیت شاگردان خود هستند. همین حالا استقلال با مصدومیت جزیی برخی بازیکنان (فرشید اسماعیلی وعارف غلامی) مواجه است و از سویی دیاباته نیز بعد از طی دوران آسیب‌دیدگی (پیش از تعطیلی لیگ) نتوانسته تمرینات پرفشاری را انجام دهد و احتمالاً نیاز به زمان بیشتری برای رسیدن به آمادگی دارد که بیم آن می‌رود این بازیکن تأثیرگذار اولین بازی مهم تیمش مقابل فولاد را از دست بدهد. حال حتی اگر دیاباته نیز به آمادگی برسد و پروسه کاستن از وزن و رسیدن به آمادگی را در زمان کمتری طی کند دغدغه فشردگی بازی‌ها ذهن مجیدی را می‌آزارد.
 با توجه به زمان‌‌بندی سازمان لیگ و اینکه استقلال باید در تاریخ 29 خرداد ماه در اهواز مقابل فولاد قرار بگیرد عملاً استقلال کمتر از 4 هفته تمرین خواهد کرد و باید زودتر وارد فاز ریکاوری شود.
دغدغه حاصل از فشردگی بازی‌ها و احتمالاً نرسیدن برخی بازیکنان اکنون به یکی از نگرانی‌های بزرگ سرمربی استقلال تبدیل شده (حتی مجیدی به زمان ناکافی تمرینات بدنسازی هم اشاره کرده و تاکید به 6 هفته تمرین مداوم داشته) و اگر می‌بینید مجیدی در روز تولدش به طعنه حرف‌هایی علیه سازمان لیگ می‌زند ریشه در همین احوالات دارد. سرمربی استقلال می‌داند برای جبران امتیاز‌های عقب‌افتاده نیاز به شروعی توفانی دارد و حتی تساوی هم در بازی با فولاد از امیدهای استقلال برای رسیدن به جام قهرمانی خواهد کاست. از طرفی بازی در جام حذفی هم هست و استقلال باید مقابل سپاهان قرار بگیرد که موفقیت در رقابت‌های جام حذفی که قطعاً بازی‌های استقلال را فشرده‌تر خواهد کرد، می‌طلبد مجموعه این تیم در اوج آمادگی بدنی گام به رقابت‌ها بگذارند و برای جبهه دیگری از رقابت نیز برنامه‌ریزی داشته باشند. فراموش نکنیم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی دارد...
یکی دیگر از نگرانی‌های کادرفنی استقلال زمان اندک برای برگزاری بازی‌های دوستانه است که استقلال نیز با توجه به اینکه زودتر از سایر تیم‌ها وارد بازی‌ها خواهد شد زمان محدود‌تری برای هماهنگی و برگزاری چنین بازی‌هایی دارد. یکی از دلایلی که باعث شد استقلالی‌ها در روزهای گذشته بازی درون تیمی را در دستور کار خود قرار دهند ممنوعیت برگزاری بازی‌های دوستانه است. البته یک روز بعد از بازی درون تیمی استقلال، سازمان لیگ اعلام کرد با توجه به نظر مثبت ستاد مبارزه با کرونا انجام چنین بازی‌هایی بلامانع است اما به هرحال استقلال زمان آنچنانی پیش رو ندارد و با توجه به زمان برگزاری بازی با فولاد احتمالاً فقط در همین هفته جاری بتواند بازی تدارکاتی ترتیب دهد.
به هرحال وقتی همه این دغدغه‌های ذهنی را کنار هم قرار می‌دهیم به این باور می‌رسیم که باید به فرهاد مجیدی حق داد که نگران آینده بازیکنانش در لیگ برتر باشد. بازی‌های استرس‌زای 10 هفته پایانی، توقع هواداران و از سویی احتمالاً بالا رفتن آمار مصدومان بار روانی سنگینی روی دوش سرمربی استقلال ایجاد می‌کند و او را همچون بغض فرو خورده‌ای در مقابل تصمیم‌گیران به برگزاری لیگ کرده است. شاید اگر همه چیز عادی پیش می‌رفت فرهاد مجیدی همان واکنش اولیه به شروع لیگ را هم منتشر نمی‌کرد اما اوضاع آنقدر پیش روی سرمربی استقلال پیچیده و گاه نگران‌کننده و وابسته به متغیرهای گوناگون است که مجیدی بدش نمی‌آید بار دیگر درباره تصمیم به شروع لیگ حرف‌هایی علیه سازمان لیگ به زبان بیاورد و آنها را به نقد بکشد.


 


Page Generated in 0.0061 sec