printlogo


کد خبر: 209300تاریخ: 1399/3/17 00:00
قهرمانی در ژن بازیکنان پرسپولیس است



مصاحبه اختصاصی
ناصرقراگزلو



کادر فنی پرسپولیس از همگونی و همبستگی قابل قبولی برخوردار است، این مسأله اخیراً با برگزاری بازی بین اعضای  کادر فنی پرسپولیس حرارت و هیجان خاصی در تمرینات به وجود آورده، به حدی که بازیکنان هم با علاقه زیاد بازی مربیان خودشان را تماشا می‌کنند و با جانبداری‌شان از آنها شور خاصی به مربیان می‌دهند. به این بهانه و همچنین سؤالات زیادی که پیرامون پرسپولیس وجود دارد گفت و گویی کامل و خواندنی با مربی پرسپولیس داشتیم و همه موارد مختلف تیم را از حمید مطهری مربی خوب سرخپوشان جویا شدیم .

گویا بازی مربیان پرسپولیس در قالب دو تیم خیلی سر و صدا به پا کرده و حتی در یکی از تمرینات آقا کریم، به قول فوتبالی‌ها پای آقا یحیی را به دست سرمربی پرسپولیس داده!
(می‌خندد) بالاخره مربیان به لحاظ سن و سال شرایط‌شان با بازیکنان فرق دارد و برای ما مبارزه کمی سخت است اما با این وجود آمادگی کادر فنی پرسپولیس خوب است و نمایش‌ها دلپذیر است. در آن صحنه هم پای آقا کریم به آقا یحیی برخورد کرد و سرمربی تیم روی پایش یخ گذاشت و خدا را شکر همه چیز به خیر گذشت. در دو سه جلسه اخیر من و آقا کریم در یک تیم بودیم .
بازار کری و شرط‌بندی هم در بازی‌تان حسابی داغ است؟!
 نه شرط‌بندی که در کار نیست اما کری و خنده به راه است چون ماشاءالله همه مربیان آماده هستند و ذره‌ای نمی‌خواهند بازی از تب و تاب بیفتد.
بازیکنان تیم‌تان هم گویا حسابی از بازی مربیان به وجد می‌آیند و قاعدتاً آقا یحیی را بیشتر تشویق می‌کنند .
 بازیکنان ما با علاقه زیاد می‌نشینند و بازی تیم را تماشا می‌کنند و با تشویق‌های‌شان حال و هوای جالب و هیجان خاصی به بازی مربیان می‌دهند و هر دو تیم را حسابی تشویق می‌کنند. بازی مربیان روی بازیکنان هم تأثیر خوبی گذاشته و هیجان زیادی به تمرینات داده است .
برنامه بازی‌های تدارکاتی‌تان خوب پیش نرفته؟
ما چهار بازی تدارکاتی را برای تیم‌مان در نظر گرفته بودیم تا در تعطیلی بازی‌ها آن را برگزار کنیم اما از آنجا که تیم نیروی زمینی تست pcR نداده بود بازی با این تیم برگزار نشد اما بازی با سایپا را برگزار کردیم و ان‌شاءالله تا شروع لیگ، دو بازی دیگر را هم انجام خواهیم داد.
به نظر سخت تلاش می‌کنید اما صحبت از برگزاری جلسه و تصمیم برای انجام بازی‌های لیگ یا لغو احتمالی مسابقات است؟
مجموعه تیم دوره سختی را پشت سر گذاشته و تیم‌مان با حداکثر انرژی به دنبال آن است که به بهترین شکل ممکن برای مسابقات لیگ آماده شود. صحبت‌های حاشیه‌ای هم در طول دو سه ماه اخیر زیاد داشتیم که ما به هیچ‌کدام از آنها توجه نمی‌کنیم و همه تمرکزمان روی آماده‌سازی تیم‌مان به بهترین شکل ممکن است .
اما اگر مسابقات لیگ نوزدهم لغو شود چه تصمیمی می‌گیرید و با آن مواجه می‌شوید؟
نگاه ما نسبت به برگزاری تمرینات و بازی‌ها مثبت بوده است و ما درصدی به این مسأله فکر نکردیم که بازی‌ها برگزار نشود اما اگر یک درصد هم تصمیم جدیدی گرفته شود حتماً سازمان لیگ با کار کارشناسی بهترین تصمیم را اتخاذ خواهد کرد و به گونه‌ای تیم قهرمان و تیم‌های سقوط کننده را هم مشخص خواهد کرد .
در رابطه با تعطیلی لیگ و کنار گذاشتن تیم‌های صاحب سهمیه از سوی کنفدراسیون آسیا هم حرف‌های جدید را شنیده‌اید؟
این حرف تأیید نشده و تا مراجع رسمی موردی را تأیید نکنند ما نمی‌توانیم حرفی بزنیم .
وضعیت مدافعان چپ‌تان خوب نیست؛ انصاری به شدت مصدوم شده و شاید فصل را از دست بدهد و نادری هم که به شکل قرضی در پرسپولیس حضور دارد شاید مجبور به ترک تیم‌تان شود. با این وجود در دفاع چپ خالی از بازیکن نمی‌شوید؟
وضعیت انصاری امروز و فردا مشخص می‌شود. ما امیدواریم مشکل محمد انصاری جدی نباشد. بازیکنی که در اواخر یکی از تمرینات‌مان آسیب دید. در مورد نادری هم باید بگویم او فعلاً با ماست و باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد. در مورد جدایی یا آسیب‌دیدگی همزمان بازیکنان در یک پست خاص هم باید بگویم مربیان معمولاً در طول فصل با چنین چالش‌هایی مواجه می‌شوند .
در مورد بیرانوند هم شنیده شده که این بازیکن چهارشنبه به بلژیک می‌رود و دیگر قادر به انجام تمرین و بازی برای پرسپولیس نیست و کادر فنی تیم‌تان اخباری را به عنوان جایگزین بیرانوند در نظر گرفته است.
در تیم ما و بین کادر فنی هیچ صحبتی در مورد دروازه‌بان نشده است. هنوز 9 هفته از لیگ ما باقی مانده است و من تعجب می‌کنم چطور بعضی‌ها هر روز یک دروازه‌بان جدید را به پرسپولیس وصل می‌کنند. من با بیرانوند صحبت کردم و این دروازه‌بان ملی‌پوش به من گفت برای تست به بلژیک می‌رود و نهایتاً 48 یا 72 ساعت در بلژیک برای انجام تست پزشکی حاضر خواهد بود و بعد از آن به ایران باز خواهد گشت. از سوی دیگر از آنجا که لیگ بلژیک هم به خاطر کرونا تعطیل شده ان‌شاءالله تعامل لازم بین باشگاه پرسپولیس و باشگاه انتورپ حاصل می‌شود تا ما از بیرانوند در 9 بازی پایان فصل هم بهره ببریم .
اما احتمال برپایی اردوی انتورپ هم در آینده نزدیک وجود دارد و اگر در احتمالی کم مجبور به جدایی و از دست دادن بیرانوند شدید چه تصمیمی می‌گیرید؟
اگر یک درصد بیرانوند برود ما طبق قانون نمی‌توانیم دروازه‌بان جدیدی برای انتهای فصل جذب کنیم و با رادو و دیگر دروازه‌بانان جوان‌مان لیگ را ادامه خواهیم داد، هرچند گفتم احتمال جدایی بیرانوند در این مقطع از پرسپولیس بسیار ضعیف است.این نکته را هم فراموش کردم که بگویم خود بیرانوند هم دوست دارد بعد از پوکر قهرمانی از پرسپولیس جدا شده و به تیم جدیدش برود .
اما اگر در پایان فصل شانس پوکر را از دست بدهید تمام آرزوها و اهداف‌تان به هم نمی‌ریزد؟
 قهرمانی در ژن بازیکنان پرسپولیس است. ما به این نکته هم اشراف کامل داریم که برای پوکر زدن باید با تمرکز کامل کارمان را پیش ببریم و حتماً این مهم را به بهترین شکل ممکن انجام خواهیم داد .
بالاخره به طور دقیق و مشخص محل انجام برگزاری بازی‌های‌تان در لیگ قهرمانان آسیا مشخص نشد؟
هنوز در این رابطه اعلام قطعی نشده است و بیشتر حدس و گمانه‌زنی است که بازی‌ها در امارات یا تاشکند و یا در قطر برگزار شود که گفته می‌شود شانس قطر بیشتر است. من فکر می‌کنم اگر شانس میزبانی را از دست بدهیم عدالت در لیگ قهرمانان به هیچ‌وجه در حق پرسپولیس رعایت نخواهد شد چون ما یک بار با الدحیل در قطر و یک بار هم با الشارجه در کشورهای‌شان بازی کردیم و اگر قرار باشد دوباره با آنها مثلاً در قطر بازی کنیم شانس حمایت تماشاگرمان را از دست می‌دهیم، با این وجود در فکر کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس موفقیت و قهرمانی در سه جام پیش‌رو است.  


Page Generated in 0.0055 sec