printlogo


کد خبر: 209297تاریخ: 1399/3/17 00:00
آنتورپ، بیرو را پس نمی‌دهد


هقته قبل بحث اینکه شاید اصلاً بیرانوند فرصت پیدا نکند که در ادامه فصل همراه پرسپولیس باشد را به صورت جدی مطرح کردیم. همین دو روز پیش خبر آمد بیرانوند که قراردادی سه ساله با باشگاه آنتورپ امضا کرده باید این هفته راهی بلژیک شود و بعد از انجام تست‌های پزشکی در تمرینات این تیم شرکت کند.
در این خبر آمده بود: از قرار معلوم باشگاه بلژیکی برای چهارشنبه ۲۱ خرداد برای دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران بلیت تهیه کرده تا او بتواند پیش از آغاز تمرینات آنتورپ تست‌های پزشکی‌ را پشت سر بگذارد. در همین رابطه باشگاه بلژیکی به پرسپولیس اعلام کرده که پس از سفر بیرانوند به بلژیک، این دروازه‌بان دیگر حق بازگشت به تمرینات پرسپولیس را ندارد چراکه از ابتدای تابستان رسماً بازیکن آنتورپ است. طبق اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، قرار است از اواخر خرداد لیگ برتر ایران از سر گرفته شود و حالا با سفر بیرانوند به بلژیک، پرسپولیسی‌ها باید ٩ بازی آخر لیگ را بدون حضور دروازه‌بان شماره یک خود به میدان بروند.
پیش از این از معادله مجهول گلر شماره یک پرسپولیس برای ادامه رقابت‌های لیگ نوشته بودیم. بیرانوند دو سه بار نیمکت‌نشینی را با خوش‌شانسی پس زده بود و با وجود رقیبی قدرتمند و حرفه‌ای مثل رادوشویچ هربار بخت همراهش بود و نیمکت‌نشینی‌اش طولانی نمی‌شد. پیش‌بینی اینکه یحیی گل‌محمدی از کدام دروازه‌بانش در شروع دوباره فصل استفاده می‌کند می‌توانست تبدیل به نقطه مبهم ترکیب سرخ‌ها در بازگشت به رقابت‌های لیگ باشد اما اگر قرار باشد بیرانوند برنگردد رادوشویچ رقیبی نخواهد داشت و از حالا گلر فیکس سرخ‌ها مقابل پیکان است.
این مهم البته می‌تواند یک چالش برای کادر فنی پرسپولیس در ادامه مسابقات لیگ و البته لیگ قهرمانان آسیا باشد. از این حیث خبر حضور بیرانوند در تست پزشکی آنتورپ و اینکه به او اجازه برگشت نمی‌دهند اهمیت زیادی پیدا کرده بود. با این وجود مربیان پرسپولیس می‌گویند بیرانوند نهایتاً دو یا سه روز در بلژیک خواهد بود و بعد از آن بازخواهد گشت تا برای پرسپولیس بازی کند. باشگاه پرسپولیس درصدد این است که با تعامل لازم با باشگاه بلژیکی مقدمات حضور بیرو در 9 بازی باقیمانده لیگ برتر را انجام دهد که باید دید در این راه موفق خواهد بود یا نه.
هرچند طبق اعلام فیفا با توجه به شیوع کرونا و برهم خوردن نقل و انتقالات، باشگاه‌ها قادر خواهند بود تا مشخص شدن تکلیف لیگ از بازیکن تحت قرارداد خود سود ببرد اما همه چیز در نهایت بستگی به توافق دوطرف طی روزهای آتی خواهد داشت. مسلماً باشگاه پرسپولیس نیز شرایط موفقیت بازیکن خود را در نظر خواهد گرفت و از سوی دیگر حضور به موقع بیرانوند در آنتورپ می‌تواند تضمین پرداخت سروقت این باشگاه درخصوص باقیمانده مطالبه پرسپولیس را در پی داشته باشد.
بلژیک یکی از کشورهایی بود که به خاطر شیوع ویروس کرونا لیگش را نیمه تمام گذاشت و با اعلام قهرمان مسابقات ژوپیلرلیگ را ادامه نداد. هر چند تنها یک هفته تا پایان فصل 2020-2019  باقی مانده بود. با تصمیم  فدراسیون فوتبال بلژیک کلوپ بروژ به عنوان قهرمان معرفی شد اما برخی تیم‌ها از جمله همین آنتورپ به تصمیم فدراسیون فوتبال‌شان به شدت معترض شدند.
حالا گفته می‌شود فصل تازه لیگ بلژیک از 6 آگوست یعنی درست دو ماه دیگر آغاز خواهد شد. این یعنی که آنتورپ 5 هفته زودتر از شروع فصل تازه بیرانوند را خواسته و اگر این گلر را نگه دارد و اجازه بازگشتش را ندهد اتفاق عجیبی رخ نداده است. معمولاً تیم‌های فوتبال 5 تا 6 هفته تمرینات پیش فصل انجام می‌دهند و به اردوهای آماده‌سازی می‌روند. این مسأله برای تیم‌های بلژیکی که لیگ‌شان حدود سه ماه قبل تعطیل شده به نظر لازم و حتمی خواهد رسید و با این شرایط بعید است آنتورپ اجازه جدایی به بیرانوند بدهد. از سوی دیگر بازی فینال جام حذفی بلژیک بین آنتورپ و بروژ هم روز 11 مرداد برگزار می‌شود و این هم دلیل دیگری خواهد بود بر اینکه تصور کنیم بیرو برای باقی بازی‌های پرسپولیس برنخواهد گشت.
بیرانوند که قراردادی سه ساله با آنتورپ بسته بود مدتی قبل گفت کلاً شش ماه در بلژیک می‌ماند و به تیم و لیگ بزرگتری خواهد پیوست اما به نظر می‌رسد دوران حضورش در این تیم طولانی‌تر خواهد شد و از آنجایی که لیگ فصل آینده بلژیک تا 30 مه 2021 طول می‌کشد حداقل 10 ماه باید در اختیار آنتورپ باشد.
موضوع مهم اما اینجاست که بیرو در صورت رفتن به بلژیک و در صورتی که نتواند پرسپولیس را در بازی‌های باقیمانده همراهی کند نمی‌تواند به رکورد چهارمین قهرمانی متوالی و رکوردهایی که در انتظار اوست دست یابد و باید در اروپا به عنوان بازیکنی تازه‌کار ماجراجویی‌هایش را آغاز کند.


 


Page Generated in 0.0057 sec