printlogo


کد خبر: 209292تاریخ: 1399/3/17 00:00
کدام مهدی رحمتی؟

طنزیم
هومن جعفری    



خبر آمده که مهدی رحمتی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری استقلال انتخاب شد. همچنین امیر قلعه‌نویی به عنوان قائم مقام باشگاه، جناب آقای آندره آ استراماچونی به عنوان مدیرفنی، وحید طالب‌لو به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها، علی خطیر به عنوان معاون ورزشی و امیرحسین فتحی به عنوان رئیس کمیته انضباطی منصوب شدند. گفتنی است هیچ کدام از این نامبردگان آن نامبردگان اصلی نیستند و نفرات دیگری هستند و لطفاً آنها را با نفرات دیگر اشتباه نگیرید! نتیجه اخلاقی: رئیس شورای سیاستگذاری قحط بود مهدی رحمتی را آوردید؟
 
سلام و عرض ادب خدمت باشگاه‌های سودآور
یعنی آدم این خبر را می‌خواند دلش می‌خواهد مستقیماً برود سازمان خصوصی‌سازی، سلام و عرض ادب کند. «باشگاه الهلال از طرفداران خود درخواست کرده که برای پوشش ضررهای ناشی از ویروس کرونا، به این باشگاه کمک مالی کنند. روزنامه الریاضیه عربستان خبر داد که باشگاه الهلال عربستان از طرحی رونمایی کرده که در آن از طرفداران خواسته شده در صورت تمایل و برای جبران ضررهای مالی ناشی از کرونا، به این باشگاه کمک حداقلی انجام دهند. این طرح من الهلالی هستم نام دارد و طرفداران تیم آبی‌پوش از کشور عربستان می‌توانند در آن شرکت کنند.»  بعد اینجا عد‌ای بر این باورند که وقتی می‌گویند استقلال و پرسپولیس سودده هستند، ای‌اف‌سی باور می‌کند! خبر تباهی بود. سرم را از صبح تا الان به دیوار کوبیده‌ام اما هنوز آرام نشده‌ام!
 
دانش‌آموز ساعی و کوشا
یک تشکری هم بکنیم از آن نابغه‌ای که اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال را نوشت و فقط از فیفا هشتاد مورد تخلف دریافت کرد! این خودش یک رکورد است چون ما تا الان زیر دویست مورد تخلف در تاریخ‌مان نداشتیم. احتمالاً اینفانتینو شخصاً زیر اساسنامه‌مان نوشته: «دانش‌آموز عزیز! پیشرفتت حیرت‌انگیز بود. امیدوارم که بیشتر تلاش کنی و این بار موارد تخلفت را به زیر پنجاه برسانی!»

بفرما، بشین و سیرداغ!
 نامه اول فیفا:
عزیزان! لطف کنین اساسنامتون رو عوض کنین! خیلی ضایعس!
جواب اول ایران:
نوموخوام!
نامه دوم فیفا:
داداش! جون بچت این اساسنامه رو عوض کن. خیلی ستمه.
جواب دوم ایران:
باشه! فونتشو عوض کردیم. دو تا گل هم کنارش کشیدیم ببینین اوکیه؟
نامه سوم فیفا:
 داداش اسکل کردین؟ فونت رو چیکار داریم؟ مواردی رو که های لایت کردیم رو عوض کنین. منتظریم. زمان ندارین‌ها!
جواب سوم ایران:
داداش پیامتو برای وزیر فوروارد کردم منتظرم سین کنن.
نامه چهارم فیفا:
آقا شما زبون خوش حالیتون نمیشه. یه هفته وقت دارین اساسنامه رو اصلاح می‌کنی وگرنه تعلیق!
جواب چهارم فدراسیون:
ای بابا! حالا چرا جوش آوردین. داشتیم شوخی می‌کردیم. چشم!
نامه پنجم فیفا:
شوخی نکنین اصلاً حوصله لوس بازیای شما رو نداریم. مهلتتون 6 روز دیگه تموم میشه!
جواب پنجم فدراسیون:
چشم داداش! هرچی گفتین چشم. وزیر رو هم از فدراسیون و مجمع میذاریم کنار. بازم هر دستوری دارین بفرمایین!
نامه ششم فیفا:
همه رو های لایت کردیم. دیگه خودتون می‌دونین. چهار روز دیگه تعلیق شدین نیایین دم فیفا گریه و زاری!
 نتیجه اخلاقی: همان اول که می‌فرمایند بفرمایید، حرف گوش کنیم که کار به بشین و «سیرداغ» نکشد!

 

 


پایان دورکاری کارمندان کمیته برگزاری توکیو 2020 و IOC
بازگشت المپیکی‌ها به محل کار


با عادی شدن شرایط بحران کرونا در سراسر جهان، فعالیت‌های روتین آرام آرام از سر گرفته می‌شود. کارکنان کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو بعد از 2 ماه فعالیت در خانه به دلیل شیوع ویروس کرونا به محل کار خود بازگشتند. سخنگوی توکیو 2020 در این باره گفت: «کمیته سازماندهی تصمیم گرفت از روز گذشته فعالیت‌ها را به تدریج از خانه به اداره منتقل کند. تیم‌ها به صورت چرخشی کار می‌کنند تا این اطمینان حاصل شود که دفتر از ظرفیت 50 درصد تجاوز نمی‌کند این در حالی است که کارمندان مجبورند ماسک بزنند. دمای بدن آنها نیز کنترل می‌شود. به کارمندان گفته شده مرتب دستان خود را بشویند و فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند. دستگاه‌های ضدعفونی نیز در دفتر مرکز نصب شده تا خطر شیوع ویروس را کاهش دهد. در همین راستا کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد کارمندان IOC کار خود را در لوزان سوئیس از سر خواهند گرفت. به دلیل شیوع ویروس کرونا، کارمندان IOC از خانه کار خود را دنبال می‌کردند. قرار است آنها از 8 ژوئن (19 خرداد) به تدریج و طبق دستورالعمل مقامات بهداشتی سوئیس، کار خود را در دفتر المپیک از سر گیرند. کارمندان IOC به دلیل شیوع ویروس کرونا از 16 مارس (26 اسفند) از راه دور کار خود را آغاز کردند. این سازمان بعداً پس از مشاوره رسمی مقامات بهداشتی، این دوره را تا 8 ژوئن تمدید کرد.

 


Page Generated in 0.0050 sec